۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آشکار شدن اولین علائم تهدید ۲۹ شهریور سردار سلامی در پنتاگون+جزییات
کد خبر: ۳۴۵۷۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۱۰ ساعت: ۱۶:۳۶ ↗ لینک کوتاه

افزایش معتبرسازی انتقام سخت تا خاک آمریکا

آشکار شدن اولین علائم تهدید ۲۹ شهریور سردار سلامی در پنتاگون+جزییات

برخی منابع آمریکایی منجمله «ان بی سی» اخباری را منتشر کردند که نشان می دهد که کمتر از ۴۸ ساعت بعد از تهدید سردار سلامی، یکی از ارشدترین مقام وزارت دفاع آمریکا پس از خروج از ساختمان پنتاگون مورد تعقیب امنیتی ایرانیان قرار گرفته و ابعاد این تعقیب امنیتی هنوز برای خود آمریکایی ها نیز مشخص نیست.

آشکار شدن اولین علائم تهدید ۲۹ شهریور سردار سلامی در پنتاگون+جزییات
 
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین به نقل از جهان؛بیست و نهم شهریور ماه بود که سردار سلامی طی سخنانی خطاب به مقامات آمریکا، تاکید کرد که انتقام شهادت سردار سلیمانی قطعی و جدی هست و هرکس در آن ماجرا نقش داشته، توسط ایران زده خواهد شد. برخی در آنزمان مهمترین پیام سخنرانی ۲۹ شهریور سردار سلامی را ارسال کدهای خاص به آمریکایی‌ها درباره اشراف و توان سپاه در برابر قاتلین ارشد آمریکایی ترور شهید سلیمانی دانستند.

اینک بعد از گذشت چهل روز، برخی منابع آمریکایی منجمله «ان بی سی» اخباری را منتشر کردند که نشان می دهد که کمتر از ۴۸ ساعت بعد از تهدید سردار سلامی، یکی از ارشدترین مقام وزارت دفاع آمریکا پس از خروج از ساختمان پنتاگون مورد تعقیب امنیتی ایرانیان قرار گرفته و ابعاد این تعقیب امنیتی هنوز برای خود آمریکایی ها نیز مشخص نیست.

گزارش «ان بی سی» می‌تواند در روایت کردن اصل ماجرای امنیتی اتفاق افتاده با دروغ و زمینه سازی برای عملیات تبلیغاتی علیه ایران در افکار عمومی و یا حتی برای ایجاد بازدارندگی روانی برای عدم تکرار چنین اتفاقی از طرف نیروهای امنیتی ایران باشد. با وجود همه احتمالات اما در گزارش «ان بی سی» چند اعتراف بسیار بزرگ وجود دارد که بسیار قابل تامل است.

الف: بر اساس گزارش منتشر «ان بی سی»، پس از تهدید فرمانده کل سپاه، مقامات امنیتی، اجرایی و نظامی آمریکا بر اساس آخرین ارزیابی های که انجام دادند، باور جدی دارند که ایران پتانسیل اجرای این تهدید را اختیار دارد و کاملا باید با آن به عنوان یک گزینه بسیار معتبر برخورد کنند. همچنین بر اساس ارزیابی آمریکایی ها فهرست انتقام ایران، شامل مقاماتی است که مستقیما در ترور سردار سلیمانی نقش داشته‌اند و فهرست در اختیار فرمانده سپاه، فهرست کامل و دقیقی است که توان تحقق آن نیز فرآهم شده است.

ب: بر اساس گزارش منتشر شده «ان بی سی» و «دیلی میلی»، توان نیروهای امنیتی ایران در اجرایی کردن تهدید علیه قاتلین سردار سلیمانی تنها شامل کشورهای اطراف ایران، اروپا و کشورهای آمریکا لاتین، علیه نیروهای ارشد نظامی آمریکایی نیست و این تهدید در خاک آمریکا نیز قابل تحقق است. به تعبیری دیگر، مقامات نظامی و امنیتی ایران توانسته اند معتبرسازی تهدید انتقام سخت رهبر ایران از آمریکا را تا پایتحت این کشور پیش ببرند. درجه این اعتبار نیز به گونه ای است که برای همه مقامات ارشد آمریکا که در واشنگتن مستقر هستند و در ماجرای شهادت سردار سلیمانی نقش داشتند، جلسات توجیهی برای فرار از این تهدید بزرگ، برگزار شده است.

ج: اما عمق اثرگذاری سخنرانی تهدیدآمیز ۲۹ شهریور سردار سلامی در میان مقامات ارشد نظامی و امنیتی آمریکا بسیار قابل توجه است. بر اساس گزارش منتشر شده رسانه های آمریکایی، سایه ترس و جدی گرفتن تهدیدات فرمانده کل سپاه، برای مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا به عنوان یکی از اصلی ترین چهره های متهم در ترور سردار قاسم سلیمانی، بگونه ای است که وی در سفر اخیر خود به خاورمیانه و شمال آفریقا به خصوص در سفر به بحرین و اسرائیل  بیش از حد معمول مخفیانه بوده که نشان دهنده وجود یک نگرانی امنیتی است و خبرنگاران همراه حق پوشش این سفر را قبل از ترک بحرین و سرزمین های اشغالی فلسطین نداشتند؛ آنهم دو منطقه جغرافیایی که به ظاهر در اختیار و اشراف نیروهای نظامی و امنیتی آمریکا و شرکایشان قرار دارد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان