۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مشکلات نبود اینترنت در روستاهای طارم و اختصاص ۷۰۰تخت بستری ویژه بیماران کرونایی
کد خبر: ۳۴۵۷۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۱۰ ساعت: ۱۵:۲۵ ↗ لینک کوتاه

گنجینه‌ای از داغ‌ترین اخبار قزوین در هفته‌‌ای که گذشت؛

مشکلات نبود اینترنت در روستاهای طارم و اختصاص ۷۰۰تخت بستری ویژه بیماران کرونایی

هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

مشکلات نبود اینترنت در روستاهای طارم و اختصاص ۷۰۰تخت بستری ویژه بیماران کرونایی

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

پیامبر اکرم واسطه‌ای برای ایجاد وحدت و دوری از اختلافات است / رئیس‌جمهور فرانسه با حمایت از توهین به پیامبر(ص) بردگی خود را ثابت کرد

امام جمعه قزوین گفت: اگر رئیس جمهور فرانسه دارای آزادی بیان بود خطاب به هم پیمانان خود میگفت این توهین برای پیشینه و کشور فرانسه خسارت بار است اما وی دچار بردگی صهیونیست‌ها شده است.

بخش جدید "آی‌سی‌یو" در بیمارستان ولایت راه‌اندازی می‌شود/ اختصاص ۷۰۰تخت بستری ویژه بیماران کرونایی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در راستای افزایش ظرفیت و ارتقای سطح خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کرونا، یک بخش آی سی یو دارای ۱۰تخت بستری ویژه در بیمارستان ولایت در حال تجهیز و راه‌اندازی است که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

دولت در دوگانه کرونا_اقتصاد درمانده است/ جذب ۱۰هزار نیروی سلامت در دستور کار قرار گیرد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: شیوع ویروس کرونا وارد فاز جدیدی شده لذا تقویت کادر درمان یک ضرورت است، جذب ۱۰هزار نیروی جدید در حوزه سلامت باید در دستور کار دولت و وزارت بهداشت و درمان قرار بگیرد.

ادامه پروژه متروی هشتگرد به قزوین قابل اجرا نیست/ توسعه ۵۰ درصدی مسیر آزادراه‌ها تا پایان دولت

 وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه متروی هشتگرد به قزوین، تا محل هشتگرد انجام شده و اگر بخواهیم این پروژه را ادامه دهیم از لحاظ سیستم مدیریتی به مشکل می‌خوریم زیرا متروی هشتگرد، ویژه شهر تهران است و به صورت خدمات اضافی از آنها سرویس می‌گیرد، لذا اجرای پروژه قابل ادامه نیست.

بستری ۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها/ از لحاظ ظرفیت‌ تخت‌ها جزو چهار استان محروم کشور هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: اکنون ۵۰۰بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از این تعداد بالغ بر ۱۲۰بیمار در "آی سی یو" بستری شده‌اند.

گروه‌های جهادی ظرفیت خود را برای همکاری اعلام کنند/ ذخیره‌سازی ۲ میلیون ماسک در قزوین

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: اکنون دو میلیون ماسک خریداری و ذخیره سازی شده است تا در موضوع افزایش قیمت ماسک و فصل پیش رو مشکلی نداشته باشیم و مواد شوینده و ضدعفونی لازم توسط واحدهای تولیدی استان تولید شود.

دستگیری ۴۱۶ معتاد متجاهر در قزوین

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: طی پنج ماه اخیر ۴۱۶ معتاد متجاهر دستگیر شدند که با همکاری و هماهنگی بین دستگاه قضا، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی و علوم پزشکی انجام شده است.

نیروی انسانی ما پاسخگوی کنترل مرزها نیست/ از فناوری اطلاعات برای مقابله با قاچاق بهره بگیریم

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: مرزهای ما وسیع بوده و نیروی انسانی جوابگوی این امر نیست؛ ممکن است در مرزها تخلفی هم صورت بگیرد اما اگر ما با فناوری اطلاعات کار را استوار کنیم، میزان تخلفات نیز به حداقل می‌رسد.

بهره‌مندی ۳ هزار نفر از خدمات بهداشتی در طرح نذر آب

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: در جریان اجرای طرح نذر آب ۳ بیش از یک میلیارد ریال خدمات آموزشی و بهداشت محیط ارائه و بیش از سه هزار نفر نیز از خدمات پزشکی و پیراپزشکی این جمعیت بهره‌مند شدند.

یک بام و دو هوای شاد در مناطق ناشاد از اینترنت!/ دردهایی که وزیر ارتباطات باید بشنود

مشکل قطعی‌های مکرر تلفن همراه و اینترنت در برخی از روستاهای استان قزوین باعث گلایه‌مندی فراوان مردم روستا شده و منطقه محروم طارم سفلی از جمله بخش‌هایی است که این مشکل را بیش از سایر مناطق دارد و دانش‌آموزان طارمی بار دیگر طعم تلخ بی‌توجهی و نبود عدالت آموزشی را می‌چشند.

کشف بيش از يک‌ تن پنير غيربهداشتي و دستگیری مسافر قاچاقچی در قزوین

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر از دستگیری یک مسافر اتوبوس و کشف ۵ کیلو موادمخدر در قزوین خبر داد.

کمبود روغن جامد به‌دلیل سیاست ابلاغی وزارت بهداشت است/ تولید روغن‌مایع در ۳واحد صنعتی قزوین

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان قزوین گفت: باتوجه به سیاست‌های ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت مبنی بر مصرف روغن مایع و جایگزینی آن برای روغن جامد، تولید روغن جامد به حداقل رسیده است.

لبیک ۸۰۰ گروه جهادی به فرمان رهبری/ ۴۵ هزار جهادگر قزوینی در دور اول کرونا همکاری داشتند

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین با بیان اینکه در دور اول کرونا ۴۵ هزار جهادگر قزوینی همکاری داشتند، گفت: سازمان بسیج سازندگی قزوین با تمام قدرت، برای مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت و امنیت اقتصادی مردم حضور دارد.

۵۳۱ فوتی در آرامستان‌های قزوین پذیرش شدند

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری قزوین گفت: ۵۳۱ فوتی طی مهر ماه امسال در آرامستان‌های قزوین پذیرش شدند.

افزایش ۲۰۰ درصدی مصرف اینترنت در ایام کرونا

سرپرست مخابرات منطقه قزوین گفت: مصرف روزانه اینترنت در استان در ایام کرونا ۲۰۰ درصد افزایش داشته است و اگر زیرساخت‌ها آماده نبود برای ارائه خدمات به مردم با مشکلات بسیاری مواجه می‌شدیم.

۷۰ درصد سفرهای درون‌شهری قزوینی‌ها با خودروی شخصی است

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: مردم قزوین حدود ۷۰ درصد سفرهای درون‌شهری خود را با خودروی شخصی انجام می‌دهند که نتیجه آن ایجاد مشکلات ترافیکی در معابر است.

برآورد اولیه‌ی راه‌اندازی "باغ کتاب" ۲ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرعامل ناشران استان قزوین گفت: برآورد اولیه برای تاسیس باغ کتاب، دو میلیارد تومان اعتبار به شرط وجود فضا برای تجهیز و راه‌اندازی است و این فضا نیازمند یک فضای سرپوشیده دو هزارمتر مربعی بوده و باید بتوانیم این فضا را آماده کنیم.

صف طولانیِ توزیع روغن جامد در قزوین/ فاصله گذاری‌اجتماعی و مقابله با کرونا پَر!

متاسفانه چند هفته‌ای است شایعاتی مبنی بر کمبود روغن نباتی جامد و مایع در استان قزوین به گوش می‌رسد که مسئولان اداره صمت و ستاد تنظیم بازار قزوین آن را منکر شده‌اند در صورتی که رصد بازار و مغازه‌ها چیز دیگر را عیان کرده است.

آشفته بازاری که به دستان نامبارک دلالان مدیریت می‌شود/ تورم و گرانی‌، چه‌زمانی فروکش می‌کند؟+لیست قیمت‌ها

کاسبان اکثر صنوف از کافی نبودن یا عدم عرضه برخی اجناس در بازار به علت قیمت بالا طی دو هفته گذشته گله‌مند بودند و نگرانی خود را از ادامه روند افزایش وضعیت قیمت به همین منوال اعلام کردند.

صدور ۲۵ هزار رای جایگزین حبس در قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین از صدور ۲۵ هزار رای جایگزین حبس طی سه سال گذشته در دستگاه قضائی استان قزوین خبر داد.

فرهنگ انتظار عامل امیدآفرینی در جامعه است/ کمک‌های مومنانه حرکتی در جهت ترویج فرهنگ مهدوی

مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین گفت: فرهنگ انتظار و مهدویت باید در جامعه دینی تقویت شود؛ چراکه این دو مقوله امید را به جامعه تزریق کرده و توان افراد را برای مقابله با سختی‌ها مضاعف می‌کند.

کاهش ۵۰ درصدی حضور کارکنان در ادارات/ ۴۲۹بیمار کرونایی در قزوین بستری هستند

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: هم اکنون ۴۲۹ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ نفر با علائم قطعی کووید ۱۹ در مراکز درمانی پذیرش شدند.

چاپ اعلامیه ترحیم ممنوع شد/ حریف بازارگردی مردم قزوین نمی‌شویم!

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: اگر ما تمام امکانات، ادارات و کارکنان را به عنوان ناظر قرار دهیم باز هم حریف بازارگردی مردم نخواهیم شد، در شرایط فعلی کاهش آمار بیماری نیازمند همکاری همه مردم است.

برخی منازل مسکونی آوج دچار خسارت جزئی شده است

رئیس مرکز اورژانس استان قزوین گفت: براساس ارزیابی‌ها از شهر آوج و هشت روستای دیگر، این زلزله تلفات جانی نداشته و فقط برخی از منازل مسکونی ترکِ جزئی برداشته‌اند.

زنان خانه‌دار و مغازه‌دارها جزو بیشترین مبتلایان به کرونا/ آمار فوتی‌ها در قزوین به ۷۷۱نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ۴۵ درصد از افراد مبتلا به کرونا بالای ۶۰ سال هستند و زنان خانه دار، کارگران شرکت‌ها و فروشندگان مغازه‌ها به این ویروس بیشتر مبتلا می‌شوند.

تلفات روزانه ۱۲ نفر در قزوین مایه تاسف است/ آمارهای کرونا نشان می‌دهد نظارت‌ها بازتاب مثبتی ندارد

استاندار قزوین گفت: آمار تلفات این ویروس به روزانه تقریبا ۱۲ نفر در استان رسیده است و این وضعیت توجیه کننده نیست و دستگاه‌ها باید پاسخگوی فرمانداران باشند و اگر دستگاهی کوتاهی کند فرمانداران باید با آن دستگاه برخورد کنند.

تامین زمین برای ساخت ۵ هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در طرح اقدام ملی مسکن برای پنج هزار و ۹۶ واحد تامین زمین انجام شده است که از نظر میزان متقاضیان تایید شده و مقدار زمین تامین شده نسبت به متقاضیان، وضعیت خوبی در کشور داریم.

۱۸۸ هزار شغل تا پایان سال ایجاد می‌کنیم/ تولید واکسن کرونا با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: امسال در هر طرح اشتغال‌ خانگی روستایی به طور میانگین سه شغل مستقیم و غیرمستقیم و مجموعاً ۱۸۸ هزار شغل ایجاد می‌شود که شامل ۸ هزار شغل در واحدهای تولیدی، اقتصادی و بنگاه‌ها و ۱۸۰هزار شغل از اجرای ۶۰ هزار طرح اشتغال خواهد بود.

تشکیل بیش از ۵۴۰۰ پرونده تخلف اقتصادی در قزوین/ با محتکرین آرد و روغن به شدت برخورد می‌شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین از رسیدگی به بیش از پنج هزار و ۴۰۰ پرونده تخلف در این اداره کل خبر داد و گفت: با محتکرین آرد و روغن که بدون مجوز قانونی اقدام به گرانفروشی و عدم عرضه کالا می‌کنند با اشد مجازات برخورد قانونی می‌شود.

اعزام ۱۱۰ گشت عملیاتی در رزمایش گشت "رضویون"

فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز گفت: رزمایش گشت رضویون به منظور حفظ امنیت و ایجاد آرامش برای مردم و کمک به کارکنان ناجا صورت گرفت که به موجب آن ۱۱۰گشت محله محور به مناطق تحت پوشش اعزام شدند.

افتتاح آزادراه آبیک - چرمشهر با اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان

وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه آبیک - چرمشهر پاییز امسال با حضور رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، اعتبار این پروژه بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان است.

دولت موضع‌ قاطعی در مقابل توهین به پیامبر(ص) نشان دهد/ کالاهای فرانسوی باید تحریم شود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر دولت‌های اسلامی موضع قاطعی نشان دهند، قطعا فرانسه عقب خواهد نشست؛ چراکه می‌بینیم ۱۰کشور مسلمان بزرگ اعلام کرده‌اند که اجناس فرانسوی را تحریم خواهیم کرد که این بسیار اثرگذار خواهد بود.

اظهارات مسئولین مبنی بر رایگان شدن اینترنت آموزش مجازی را قویا تکذیب می‌کنیم

شوراهای صنفی کل دانشجویان کشور به عنوان نماینده به حق و بدون واسطه‌ی دانشجویان به صورت یکپارچه اعلام می‌دارند ما دانشجویان، تمامی اظهارات مسئولین مبنی بر رایگان شدن اینترنت آموزش مجازی را قویا تکذیب می‌کنیم.

قرارگاه جهادی مدافعان سلامت در قزوین تشکیل می‌شود/ تبدیل مساجد به قرارگاه‌های تاکتیکی مقابله با کرونا

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: عملیات « مکتب سلیمانی » در قالب قرارگاه جهادی مدافعان سلامت در استان قزوین آغاز می‌شود.

عدم مدیریت یا ایجاد جوِ روانی؛ مقصر کیست؟/ بانک مرکزی برای حل مشکل روغن‌نباتی ورود کند

روغن نباتی جامد از جمله اقلام اساسی خانوارها تقریبا چندماهی است که به کالایی کمیاب تبدیل شده و در بازار و واحدهای صنفی استان قزوین با کمبود و گرانی مواجه است، اما به رغم وعده‎‌های مسئولان، هنوز معلوم نیست چه زمانی این نابسامانی، ساماندهی خواهد شد.

رئیس‌جمهور پاسخگوی گرانی‌های افسارگسیخته نیست/ واردات نهاده‌ها کشاورزان را با چالش مواجه کرده است

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: متاسفانه باید اذعان کرد در پنج ماهی که در مجلس هستیم ما هم به رئیس جمهور دسترسی نداریم و وی پاسخگوی نمایندگان هم نیست و در بازگشت به حوزه‌های انتخابیه خود شرمنده مردم هستیم و پاسخی به سوالات و مطالبات آنها نداریم.

افتتاح فاز نخست گازرسانی پارک صنعتی لیاء/ مطالبه ۴۰ساله مردم محقق شد

فاز نخست شبکه گازرسانی شامل ۱۰ کیلومتر با میزان سرمایه گذاری ۲۰میلیارد ریال به همت سازمان بسیج مهندسین قزوین به بهره‌برداری رسید‌.

کاهش ۳۳ درصدی محکومین مستقر در زندان‌های قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در شش ماهه نخست سال ۹۹ در راستای اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان، شاهد کاهش ۳۳ درصدی آمار زندانیان بوده‌ایم.

انتظار داشتیم دولت در برابر توهین به پیامبر(ص) اقدام قاطعی انجام دهد/ تحریم کالاهای فرانسوی کوچکترین تنبیه برای این کشور است

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: انتظار این بود که دولت و شخص رئیس جمهور و وزیر امور خارجه نیز در مقابل مواضع زشت دولت فرانسه، اقدام شایسته و قاطعی انجام دهند و پاسخ محکمی به توهین‌های مکرون بدهند، اما متأسفانه دولت تنها به دیپلماسی احضار کاردار موقت این کشور اکتفا کرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان