۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین دولت شرایط اورژانسی در حوزه کرونا را درک نکرده است/ رزمایش مدافعان سلامت راه‌اندازی شود
کد خبر: ۳۴۵۷۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۱۰ ساعت: ۱۱:۱۴ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

دولت شرایط اورژانسی در حوزه کرونا را درک نکرده است/ رزمایش مدافعان سلامت راه‌اندازی شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: قطعا اگر ۲۱ روز رزمایش گشت سلامت اجرایی شود، در روز بیست و دوم آمار تلفات کاهش پیدا خواهد کرد.

دولت شرایط اورژانسی در حوزه کرونا را درک نکرده است/ رزمایش مدافعان سلامت راه‌اندازی شود
فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با بیان اینکه در حوزه کشوری پیگیر اختصاص بودجه برای جذب نیروهای سلامت هستیم، اظهار کرد: نیازمند این هستیم که 20 هزار نفر نیروی جدید در حوزه سلامت جذب شوند که پس از سخنان مقام معظم رهبری، سازمان برنامه و بودجه اقدام به این امر مهم کرده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هنوز دولت شرایط اورژانسی و زخمی بودن ایران را در این حادثه عظیم بیولوژیک حس نمی‌کند اما انتظار ما این است حداقل در حوزه نیروها مطالبات پرداخت شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس ابراز کرد: در بحث مقابله با کرونا مدیران ارشد و میانی به خوبی عمل می کنند اما در سطح وزرا و هیئت دولت تلاش ویژه دیده نمی‌شود و این موضوع حس ناامیدی را جامعه ایجاد کرده است لذا اکنون لازم است مردم وارد میدان شوند و ارگان‌های مختلف احساس تکلیف کنند.

محمدبیگی تاکید کرد: باید تصمیم‌های قاطعی را اتخاذ و افکار عمومی را اقناع کنیم و همه مباحث و جنبه‌ها را در نظر بگیریم؛ همچنین برای گروه‌های مختلف مردمی اعم از طلاب، روحانیون، زنان خانه‌دار، گروه‌های جهادی، بسیجیان و دانشجوها کار تعریف شود.

وزارت بهداشت در جنگ با کرونا تنها رها شده است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد: در زمان دفاع مقدس برای تمام اقشار جامعه از پیر و جوان کار تعریف می‌شد؛ اکنون هم باید همان فعالیت‌های حماسی انجام شود و دستگاه‌ها همکاری همه جانبه داشته باشند.

وی اضافه کرد: با گزارش‌هایی که در خصوص بازدید از مراکز بهداشت انجام شده، دریافتیم که دوستان وزارت بهداشت گویا تنها در این عرصه رها شده‌اند و سایر ارگان‌ها می‌گویند که اگر فرصت کردیم کمکی خواهیم کرد!

نماینده مردم قزوین در مجلس خاطرنشان کرد: باید مصوب شود که هر دستگاهی حداقل یک نفر از اعضا یا 10 درصد از نیروهای خود را مامور رسیدگی به امور کرونا علاوه بر وظایف کارمندی قرار دهند و به طور ویژه پای کار باشند و بودجه‌ای از دستگاه‌ها به بحث آموزش، فرهنگ سازی دور کاری اختصاص داده شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: باید از تمامی اقشاری که می‌توانند در این زمینه همکاری کنند نماینده‌ای انتخاب و یک ستادی تشکیل شود تا شاهد ورود نیروهای تازه نفس به عرصه مقابله با کرونا باشیم. تولیدات رسانه ای خوبی انجام شده که باید از این موارد بهره بگیریم و دو استودیو اعم از بهداشت و مدافعان سلامت مردمی راه اندازی کنیم تا روزانه پخش زنده از این استودیوها انجام شود.

محمدبیگی تصریح کرد: اکنون چند جوانی که در بحث مدافعان سلامت فعالیت می‌کنند اپلیکیشن‌هایی را طراحی کرده‌اند که می‌توان از آن در اتاق کنترل وضعیت کرونای استان استفاده کرد؛ این افراد در کمیسیون بهداشت کار خود را ارائه دادند اما متاسفانه این استعدادها در استان به کار گرفته نمی‌شوند.

وی افزود: مردم خودشان صاحب کار هستند و باید به آن‌ها امکانات داده شود تا بتوانند فعالیت های اثر گذار انجام دهند؛ اکنون در شرایط سیاه ویروس کرونا قرار گرفته‌ایم اما متاسفانه آرایش جنگی در این موضوع وجود ندارد و خواهشمندم که نیروهای مسلح اتاق کنترل وضعیت را به خوبی مدیریت کنند.

پشتیبانی حقوقی از نیروهای داوطلب مردمی صورت گیرد

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: از دیگر بحث‌های مهم  پشتیبانی حقوقی از نیروهای داوطلب مردمی است؛ باید بند حقوقی مصوب شود که این افراد بیمه شوند و امکانات لازم در اختیارشان قرار گیرد و کرامت این نیروها هم حفظ شود چراکه گاها می‌بینیم با این داوطلبین رفتار مناسبی صورت نمی‌گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: باید از برگزاری تجمعات جلوگیری شود و در موضوع تبلیغات در سطح شهر بررسی‌های دقیق صورت گیرد چراکه اخیرا بازگشایی “تله سیژ” اعلام شده و در این خصوص باید همان طور که چاپ آگهی ترحیم ممنوع شده است این موارد نیز ممنوع شود.

محمدبیگی با بیان اینکه باید گشت سلامت راه‌انداری شود، عنوان کرد: قطعا اگر 21 روز رزمایش گشت سلامت اجرایی شود، در روز بیست و دوم آمار تلفات کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در پایان گفت: مسئولین باید در جلسات حضور پیدا کنند تا با برنامه‌ریزی‌های دقیق و آرایش جنگی اقدامات گسترده‌ای صورت گیرد تا با شکل‌گیری جبهه دوم مقابله با کرونا بتوانیم این بیماری را منهدم کنیم.

انتهای پیام/ 1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان