۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین توزیع ۹ تن آرد میان زلزله زدگان شهرستان آوج
کد خبر: ۳۴۵۷۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۱۰ ساعت: ۱۰:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خبرداد

توزیع ۹ تن آرد میان زلزله زدگان شهرستان آوج

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در پی وقوع زلزله در شهرستان آوج، نه تن آرد به زلزله زدگان این مناطق اختصاص یافت و اعطای کمک‌های لازم در دستور کار قرار گرفت.

توزیع ۹ تن آرد میان زلزله زدگان شهرستان آوج

مهرعلی حق گویان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: کار کمیته امداد امام خمینی(ره) همانطور که در نامش وجود دارد، امدادرسانی است که در شرایط عادی برای خانواده‌های نیازمند به طور مستمر وجود دارد و در شرایطی چون مناطق زلزله زده این جریان به صورت شبانه روزی خواهد بود؛ از این رو کارکنان ادارات اوج و آبگرم پس از وقوع زلزله به حالت آماده باش درآمدند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: خوشبختانه خسارت‌های وارده محدود و مالی بوده است که تلاش می‌کنیم برای رفع کمبودهای این مددجویان اقدام لازم صورت گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط زندگی برخی از مددجویان روستایی، برای رفع دغدغه‌های معیشتی نه تن آرد به زلزله زدگان این مناطق اختصاص یافت و اعطای کمک‌های لازم بر حسب ارزیابی کارشناسان در دستور کار قرار گرفته است.

حق گویان بیان کرد: یکی از مسائلی که در کمیته امداد مورد توجه و تأکید بوده ضرورت بهسازی و نوسازی خانه‌های مددجویان است که توجه به این مهم در حوادث غیرمترقبه به خوبی خود را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) تلاش می‌کند تا از ظرفیت‌های مختلف برای خدمت به محرومان و نیازمندان استفاده کند از این رو آماده دریافت کمک‌های مردمی و ادای نیت نیکوکاران در اقصی نقاط استان هستیم.

نزدیک به 1500 یتیم تحت حمایت کمیته امداد قزوین هستند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ابراز کرد: خدمت به نیازمندان و محرومان در این نهاد یک فرصت ذی قیمت است که برای کارکنان کمیته امداد فراهم شده است اگر از این فرصت استفاده شود، توشه‌ای برای آخرت فراهم کرده‌ایم و اگر این فرصت را از دست دهیم خسران در دنیا و آخرت نصیب ما می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در خدمت به مردم به خصوص نیازمندان برای تعامل با دستگاه‌ها و افراد مختلف آمادگی دارد تا بستر خدمت رسانی در جامعه تسهیل شود.این مقام مسئول در ادامه گفت: در نیمه نخست امسال هزار و ۴۵۵ یتیم در استان تحت حمایت بوده‌اند که برای کمک به این افراد حدود ۱۶ هزار حامی در طرح اکرام ایتام مشارکت کرده‌اند.

حق گویان عنوان کرد: در این مدت متوسط کمک‌های حامیان به ایتام بیش از ۶۳ هزار تومان و متوسط دریافتی ایتام بیش از ۶۹۶ هزار تومان بوده است؛ همچنین طی این مدت بیش از شش میلیارد و ۷۹ میلیون تومان کمک حامیان در طرح اکرام ایتام و بیش از چهار میلیارد و ۱۲۱ میلیون تومان در طرح اکرام محسنین جمع آوری شده است.

وی در پایان بیان کرد: در طرح محسنین دو هزار ۸۷۳ فرزند از سوی بیش از ۱۰ هزار حامی حمایت می‌شوند که متوسط کمک حامیان بیش از ۶۸ هزار و متوسط دریافتی فرزندان محسنین بیش از ۲۳۹ هزار تومان بوده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان