۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۶۶۰ کیلومتر آزادراه در کشور به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: ۳۴۵۷۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۹ ساعت: ۱۲:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور:

۶۶۰ کیلومتر آزادراه در کشور به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه در حال ساخت است که ۹ پروژه به طول ۶۶۰ کیلومتر آن تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

۶۶۰ کیلومتر آزادراه در کشور به بهره‌برداری می‌رسد

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره وضعیت راه‌های کشور اظهار کرد: هم اکنون دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور داریم و این در حالی است که نیاز ما ۱۰ هزار کیلومتر است.

وی با اشاره به ساخت یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور افزود: ساخت این میزان آزادراه نسبت به آزادراه‌های موجود در کشور قابل توجه است؛ اما نسبت به نیاز موجود کشور نیازمند توجه ویژه‌تری است.

به گفته وی، برای اولویت‌بندی در بخش آزادراهی، پروژه‌هایی که درصد فیزیکی بالایی داشته و در شبکه جاده‌ای و حمل و نقلی کشور تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد در اولویت ساخت قرار دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: اولین پروژه آزادراهی که در سال ۹۹ به طول ۶۳ کیلومتر طی چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد کنارگذر شرقی اصفهان است که بخشی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب قرار دارد و آزادراه تهران- اصفهان را به استان فارس متصل می‌کند.

بهره‌برداری از ۴۷۰ کیلومتر خطوط ریلی در سال جاری

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور عنوان کرد: آزادراه بعدی نیز کنارگذر جنوبی استان‌های البرز و تهران است که بخشی از آن به طول ۱۵ کیلومتر در استان قزوین قرار دارد؛ این آزادراه از آبیک آغاز و تا چرمشهر ادامه دارد و طول آن ۱۶۰ کیلومتر است که با رمپ و روبل پل‌های احداث در آن به ۲۰۰ کیلومتر می‌رسد.

وی اضافه کرد: ۱۳ تقاطع غیرهمسطح بر روی آزادراه، بزرگراه و خطوط ریلی موجود احداث شده و پروژه قابل توجه و اساسی در کشور است که ترافیک جنوب استان‌های البرز و تهران را کاهش می‌دهد.

خادمی ادامه داد: ارزش ریالی امروز این پروژه چهار هزار میلیارد تومان است که یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و ۳۰ درصد پروژه توسط دولت و ۷۰ درصد آن توسط قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار سرمایه گذاری صورت گرفته است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به خطوط ریلی کشور گفت: هم اکنون سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی در دست احداث داریم که امسال ۴۷۰ کیلومتر آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. خط ریلی بستان آباد به تبریز و نیز خط آهن رشت به بنادر کاسپین و انزلی از اولویت‌های این شرکت قرار دارد همچنین پروژه احداث مسیر ریلی استان فارس به یزد و اقلید ۲۷۱ کیلومتر مسیر ریلی دارد و در دست احداث است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان