۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین بستری ۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها/ از لحاظ ظرفیت‌ تخت‌ها جزو چهار استان محروم کشور هستیم
کد خبر: ۳۴۵۷۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۸ ساعت: ۱۶:۲۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین هشدار داد

بستری ۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها/ از لحاظ ظرفیت‌ تخت‌ها جزو چهار استان محروم کشور هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: اکنون ۵۰۰بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از این تعداد بالغ بر ۱۲۰بیمار در "آی سی یو" بستری شده‌اند.

بستری ۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها/ از لحاظ ظرفیت‌ تخت‌ها جزو چهار استان محروم کشور هستیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ پیمان نامدار در جلسه ستاد مقابله با کرونا که امروز(پنج شنبه) در مسجد شیخ الاسلام با حضور امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ما در موج اول شیوع ویروس کرونا که از اسفندماه در استان آغاز شد و تا ۱۵ اریبهشت طول کشید جزو استان‌های بسیار موفق بویم و با حمایت همه جانبه مردم و دستگاه‌های اجرایی موفق شدیم اتفاق بزرگی را در استان رقم بزنیم.
 
وی افزود: امروز در موج سوم کرونا قرار گرفته‌ایم و در حوزه درمان به کار جهادی و همدلی نیاز است؛ از لحاظ ظرفیت‌ تخت‌ها جزو چهار استان محروم کشور هستیم و حتی در دیالیز شهرستان تاکستان متاسفانه بدترین رتبه کشوری را داریم، اما خوشبختانه با یک همدلی و کار جهادی توانستیم ۵۷ تخت "آی سی یو" را طی مدت محدودی به بالای ۱۳۰ تخت برسانیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: با رایزنی‌های خوبی که صورت گرفت، توانستیم دو دستگاه اکسیژن ساز جدید به ارزش ریالی شش میلیارد و حداقل ۲۰ دستگاه اپیلاتور اضافه کنیم تا مشکلات درمانی برطرف شود.
 
وی بیان کرد: اکنون ۵۰۰بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از این تعداد بالغ بر ۱۲۰بیمار در "آی سی یو" بستری شده‌اند و آنچه که مسلم است این است با شرایطی که وجود دارد انرژی خود را پای کار بگذاریم تا شرایطی ایجاد کنیم که بیماران استان سرگردان نشوند.
 
با کمبود منابع در بحث پرسنل مواجه هستیم
 
این مقام مسئول تاکید کرد: آنچه که در بیانات جدید مقام معظم رهبری تاکید شد و یکی از مطالبات اصلی واقع می‌شود، تشکیل قرار گاه است و لزوما ما باید یک اتاق فکر جنگ تشکیل دهیم و اگر قرار است کاری کنیم، کار جهادی انجام دهیم.
 
وی ادامه داد: وزارت بهداشت با شرایط سختی با ویروس کرونا مقابله می‌کند و با کمبود منابع در بحث پرسنل و تامین تجهیزات روبرو هستیم؛ باید یکبار دیگر مردم پای کار بیایند و موضوع به افرادی که توسط این ویروس آسیب دیدند کمک کنیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا برای بحث تجهیزات پزشکی با حدود ۱۰میلیارد کمک مردمی توانستیم کارهای بزرگی در استان انجام دهیم و باید از تک تک نیروهای جهادی و مردمی در بحث پیشگیری بیشتر استفاده کنیم.
 
وی اضافه کرد: ما باید به صورت همیاران سلامت در آحاد مردم ورود جدی پیدا کنیم و ورود نیروهای داوطلب جزو مطالبات مقام معظم رهبری است که باید حتما این موضوع اجرایی شود.
 
۶۰ درصد مردم ماسک می‌زنند
 
این مقام مسئول با بیان اینکه استفاده از ماسک حدود 60 درصد است، گفت: وقتی امروز اعلام می‌کنند که زدن ماسک خالی بدون فاصله گذای دو متر و تهویه مناسب نتیجه بخش نخواهد نبود باید بر روی این موضوعات تمرکز بیشتری صورت گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه باید تجمعات تشکیل نشود، اضافه کرد: باید فاصله گذای اجتماعی رعایت شود و اگر فضاهای بسته‌ای تهویه ندارد، تجمع بیشتر از پنج الی شش نفر وجود نداشته باشد و نظارت‌های لازم صورت گیرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تاکید کرد: اگر نیروی انتظامی، ارتش، سپاه و بقیه دستگاه‌ها در موضوع این ویروس ورود جدی پیدا نکنند این مسئله با یک آموزش ساده جمع نخواهد شد و پیش بینی ما از وضعیت بیمارستان‌ها این است که قطعا در یک هفته آینده با تعداد بالای ۶۰۰بیمار در بیمارستان‌ها مواجه خواهیم بود.
 
انتهای پیام/۱۷۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان