۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین گروه‌های جهادی ظرفیت خود را برای همکاری اعلام کنند/ ذخیره‌سازی ۲ میلیون ماسک در قزوین
کد خبر: ۳۴۵۷۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۸ ساعت: ۱۴:۳۷ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین:

گروه‌های جهادی ظرفیت خود را برای همکاری اعلام کنند/ ذخیره‌سازی ۲ میلیون ماسک در قزوین

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: اکنون دو میلیون ماسک خریداری و ذخیره سازی شده است تا در موضوع افزایش قیمت ماسک و فصل پیش رو مشکلی نداشته باشیم و مواد شوینده و ضدعفونی لازم توسط واحدهای تولیدی استان تولید شود.

گروه‌های جهادی ظرفیت خود را برای همکاری اعلام کنند/ ذخیره‌سازی ۲ میلیون ماسک در قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه ستاد مقابله با کرونا که امروز(پنج شنبه) در مسجد شیخ الاسلام که با حضور امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کرونا، ویروس ناشناخته‌ای است و تا امروز هیچ درمان دارویی برای آن پیدا نشده و این ویروس تمام تحلیل‌های سازمان بهداشت با متخصصین امر را زیر سوال برده است و اکنون چاره این است که اقدامات گسترده‌تری انجام شود.

وی افزود: مسئولان و متولیان امر باید به وظیفه خود آگاه باشند و مردم همکاری‌های لازم را انجام دهند تا بتوانیم در مقابله با این ویروس منحوس موفق شویم؛ ما از ابتدا جلسات ستاد کرونا را در سطح استان و شهرستان راه اندازی کردیم و تمامی امکانات استان را برای این موضوع گرد هم آوردیم و اولویت‌ها را اعلام کردیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه برای پیشگیری از ازدحام تعداد مراکز غربالگری به ۱۴ مورد افزایش داده شد، ابراز کرد: حدود ۹ماه از شیوع کرونا در قزوین می‌گذرد و گرفتار ویروس کرونا هستیم اما برخی از مردم بیمارهای دیگری دارند و به ناچار باید به بیمارستان مراجعه کنند و لذا نگرانی ما این است چگونه این موضوع را مدیریت کنیم.

وی عنوان کرد: با همکاری‌های سپاه و ارتش، بیمارستان رحیمیان را وارد چرخه فعالیت کردیم و با حوزه علمیه جلسه‌ای تشکیل دادیم تا از ظرفیت‌های این حوزه استفاده کنیم و با اخذ مجوزهای وزارت کشور محدودیت‌های هفتگی را ابلاغ کردیم تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

حبیبی گفت: ما می‌توانیم کسب و کارها را تعطیل کنیم اما آیا تعطیل کردن کسب و کارها چاره کار است؟ چه بسا که باید تدبیر لازم را انجام دهیم و کم آسیب‌ترین روش را انتخاب کنیم تا بیماری کرونا نابود شود و به کسب و کاری آسیبی نرسد.

این مقام مسئول عنوان کرد: ممنوعیت چاپ آگهی ترحیم را ابلاغ کردیم و خوشبختانه این موضوع مورد استقبال ستاد ملی کرونا واقع شد و اداره کل فرهنگ ارشاد موظف شد این موضوع را مدیریت کند و اطلاع رسانی‌های لازم از طریق رسانه ملی انجام شد.

وی افزود: از لحاظ تولید ماسک و مواد ضدعفونی قزوین یکی از استان‌هایی است که دست برتر را در این حوزه دارد و ظرفیت تولید یک میلیون ماسک را در اختیار داریم و اکنون روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار ماسک تولید می‌شود و نیاز استان ۱۵۰هزار ماسک در روز است.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین تاکید کرد: اکنون دو میلیون ماسک خریداری کردیم و ذخیره سازی شده است تا در موضوع افزایش قیمت ماسک و فصل پیش رو مشکلی نداشته باشیم و مواد شوینده و ضدعفونی لازم توسط واحدهای تولیدی استان تولید شود.

۲۰ مدیر قزوینی درگیر کرونا شدند

وی بیان کرد: اقدامات باید منسجم، هماهنگ و تحت فرماندهی واحد باشد و همانطور که در ابتدای شیوع ویروس کرونا همه دستگاه‌ها پای کار آمدند و بسیج شدند اکنون بعد ۹ماه باید هماهنگی‌های بیشتر صورت گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در شرایط فعلی بعد از ۹ ماه شیوع ویروس کرونا مردم دچار افسردگی و روان پریشی شدند، لذا این شرایط می‌طلبد در حوزه روان شناسی طلاب و دست‌اندرکاران امر ورود پیدا کنند و مردم را از طریق رسانه آگاه کنند.

وی اذعان کرد: مداحان باید توجیه شوند برای یک ماه پیش رو برای مجالس ترحیم حضور خود را کمرنگ کنند و همچنین تشکر ویژه‌ای داریم که برنامه‌های ماه محرم و صفر به درستی مدیریت و اجرا شد.

حبیبی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دانشگاه علوم پزشکی هر چهارشنبه آخرین وضعیت را در خصوص تعطیلی مراسمات به شورای سیاست گذاری ابلاغ می‌کند و در اختیار ائمه جمعه گذاشته می‌شود تا اقدامات لازم انجام شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در قزوین گفت: بیش از ۲۰ مدیر استانی درگیر کرونا شدند، لذا خواهش ما این است که برای رعایت حال جامعه از اجتماعات پیشگیری شود و اکنون توقع داریم که گروه‌های جهادی ظرفیت خود را اعلام و همکاری کنند و تقسیم کار اعلام شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: خوشبختانه از شیوع ویروس کرونا تا به اکنون هیچ بیماری پشت در بیمارستان نمانده است و حتی یک مورد بیمار نداشته‌ایم که به بیمارستان مراجعه کرده باشد و تخت خالی برای آن فرد نباشد.

انتهای پیام/۱۷۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان