۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آمار بیماران بستری در مراکز درمانی به ۴۸۳ نفر رسید/ فوت ۹ بیمار کرونایی در قزوین
کد خبر: ۳۴۵۶۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۸ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

آمار بیماران بستری در مراکز درمانی به ۴۸۳ نفر رسید/ فوت ۹ بیمار کرونایی در قزوین

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با شناسایی و بستری ۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹، مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی استان به ۴۸۳ نفر رسید.

آمار بیماران بستری در مراکز درمانی به ۴۸۳ نفر رسید/ فوت ۹ بیمار کرونایی در قزوین
علی اکبر کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۹۰ مورد ابتلای جدید به بیماران کرونایی استان افزوده شد و هم اکنون ۴۸۳ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
 
وی افزود: از مجموع بیماران بستری در استان ۱۰۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بوده و متاسفانه از این تعداد نیز ۳۸ نفر بسیار بدحال هستند و متاسفانه ۹ نفر از هم‌استانی‌ها طی شبانه‌روز گذشته جان خود را از دست دادند.
 
اکثر مبتلایان کرونا در استان خانوادگی هستند
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه ابتلا به کرونا در استان به صورت خانوادگی شده که در نتیجه مراجعه دیرهنگام مبتلایان به مراکز درمانی است و موجب انتشار ویروس و درگیری دیگر اعضای خانواده به این بیماری می‌شود.
 
این مقام مسئول عنوان کرد: اکثر مبتلایان کرونا در استان خانوادگی هستند، لذا درخواست می‌کنیم هم استانی‌ها چنانچه دارای علائم بیماری هستند در اسرع وقت به نزدیک‌ترین مراکز بهداشتی مراجعه کنند تا با تشخیص به هنگام، اقدامات درمانی لازم انجام و از سرایت بیماری به دیگران جلوگیری شود.
 
وی در پایان گفت: به همت دانشگاه علوم پزشکی استان خوشبختانه هیچ بیماری در صف انتظار تخت آی‌سی‌یو وجود ندارد و خدمات درمانی انجام می‌شود؛ اما مهمترین راهکار برای پیشگیری از شیوع بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک است.
 
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان