۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین انتظار داشتیم دولت در برابر توهین به پیامبر(ص) اقدام قاطعی انجام دهد/ تحریم کالاهای فرانسوی کوچکترین تنبیه برای این کشور است
کد خبر: ۳۴۵۶۸۵ نویسنده: فاطمه محمدبیگی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۷ ساعت: ۱۱:۱۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

انتظار داشتیم دولت در برابر توهین به پیامبر(ص) اقدام قاطعی انجام دهد/ تحریم کالاهای فرانسوی کوچکترین تنبیه برای این کشور است

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: انتظار این بود که دولت و شخص رئیس جمهور و وزیر امور خارجه نیز در مقابل مواضع زشت دولت فرانسه، اقدام شایسته و قاطعی انجام دهند و پاسخ محکمی به توهین‌های مکرون بدهند، اما متأسفانه دولت تنها به دیپلماسی احضار کاردار موقت این کشور اکتفا کرد.

انتظار داشتیم دولت در برابر توهین به پیامبر(ص) اقدام قاطعی انجام دهد/ تحریم کالاهای فرانسوی کوچکترین تنبیه برای این کشور است

فاطمه محمدبیگی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، با اشاره به اقدام خصمانۀ دولت فرانسه در حمایت از هتاکی به ساحت پیامبر اعظم(ص) عنوان کرد: کشورهای غربی به ویژه فرانسه، همواره در مجامع جهانی داعیه دار شعارهای زیبایی مانند حقوق بشر، آزادی بیان و دمکراسی هستند، اما در عمل ما نقض این شعارهای زیبا را بسیار مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: در مسائل حقوق بشری کاملاً هویداست که دولت فرانسه و دولت‌های غربی چگونه در برابر کشتار بی‌رحمانه مردم یمن توسط رژیم سعودی یا در برابر کشتار مردم فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی و ظلم مستکبران علیه ملل مظلوم یا سکوت نموده و یا به حمایت از ناقضان حقوق بشر و ظالمان پرداخته است.

نماینده مردم قزوین، البرز، آبیک اذعان کرد: در مسئله دمکراسی هم ما شاهد بودیم که همین دولت فرانسه چگونه در سیاست خارجی خود در جریان مذاکرات هسته‌ای سنگ‌اندازی می‌کرد و حقوق مسلم مردم ایران برای بهره‌بردن از انرژی پاک هسته‌ای را بر نمی‌تافت، یا از تعیین سرنوشت مردم سوریه و مردم فلسطین توسط خود آن‌ها چقدر وحشت دارد و مخالف است یا چگونه زمانی که مردم یمن انقلاب کردند، از حاکمیت مردم یمن واهمه داشت و به حمایت از جنگ‌افروزان سعودی پرداخت.

برخورد دوگانه دولت فرانسه با آزادی بیان

وی یادآور شد: افتضاح دولت فرانسه در برخورد سخت و آهنین با مردم معترض خودش و سرکوب قیام جلیقه زردها آبروی سیاستمداران مدعی حقوق بشری غربی را برد و برای ماه‌ها خیابان‌های پاریس شاهد اعتراض مردم مظلومی بود که توسط پلیس این کشور به شدیدترین شکل سرکوب می‌شدند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: امروز دولت مفتضح و دروغگو فرانسه، که حتی نتوانست خودش را پشت شعارهای نمادین حقوق بشر و دمکراسی مخفی کند، به بهانۀ حمایت از آزادی بیان، از توهین جریان ریشه‌دار ضداسلامی و صهیونیستی این کشور به ساحت پیامبر رحمت و مهربانی حمایت کرد.

وی اضافه کرد: ما شاهدیم براساس قانون گسو که در سال ۱۹۹۰ در کشور فرانسه به تصویب رسیده، هرگونه تشکیک و انکار افسانۀ هولوکاست جرم انگاری شده و کسی در فرانسه اجازه ندارد در این باره پرسش و تشکیک کند. دولت فرانسه در حالی با یک استاندارد دوگانه به بهانه حمایت از صهیونیست‌ها افسانه هولوکاست را واقعیتی تاریخی و کتمان ناپذیر خوانده و با توسل به قوه قهریه دهان منتقدان هولوکاست را بسته، تناقض شعار آزادی بیان خود را نمی‌تواند توجیه کند.

محمدبیگی عنوان کرد: در سال ۱۹۹۸، روژه گارودی نویسنده سرشناس فرانسوی به دلیل انتشار کتابی مستند و تاریخی در تشکیک واقعۀ هولوکاست، در دادگاه به اتهام انکار جنایت علیه بشریت توسط نازی‌ها و تحریک احساسات نژادپرستانه علیه یهودیان به پرداخت ۱۲۰ هزار فرانک جریمه نقدی و چندین سال حبس تعلیقی محکوم شد. این حکم دادگاه قرن بیستمی فرانسه، روی دادگاه قرون وسطی تفتیش عقاید که علیه گالیله حکم داده بود را سفید کرد.

گویا دولت حوصله برخورد قاطع با مکرون را ندارد

وی با اشاره به جریان پشت پرده در توهین به پیامبر اسلام گفت: امروز دولت فرانسه توهین به پیامبر اعظم را نه تنها جرم و تحریک احساسات نژاد پرستانه علیه بیش از یک میلیارد مسلمان نمی‌داند، بلکه خود به این سبب به تحریک احساسات نژادپرستانه علیه مسلمانان و توهین به یک میلیارد مسلمان دست می‌زند.

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: بدیهی است اگر دولت‌ها و ملت‌های مسلمان در برابر این توهین سکوت نکرده و تنها کالاهای تولید کشور فرانسه را تحریم کنند، دولت این کشور سیلی بدی خواهد خورد. کما اینکه هم اکنون از تحریم کالاهای این کشور دچار هراس شده است.

وی تاکید کرد: انتظار این بود که دولت و شخص رئیس جمهور و وزیر امور خارجه نیز در مقابل مواضع زشت دولت فرانسه، اقدام شایسته و قاطعی انجام دهند و پاسخ محکمی به توهین‌های مکرون بدهند، اما متأسفانه دولت تنها به دیپلماسی احضار کاردار موقت این کشور اکتفا کرده که به نظر می‌رسد مقامات دولتی حوصلۀ اقدام قاطع و حداقل پاسخ قاطع به گفتار مکرون را ندارند.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان