۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کمبود روغن جامد به‌دلیل سیاست ابلاغی وزارت بهداشت است/ تولید روغن‌مایع در ۳واحد صنعتی قزوین
کد خبر: ۳۴۵۶۶۷ نویسنده: علی اکبر کبیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۶ ساعت: ۱۴:۳۴ ↗ لینک کوتاه

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان قزوین:

کمبود روغن جامد به‌دلیل سیاست ابلاغی وزارت بهداشت است/ تولید روغن‌مایع در ۳واحد صنعتی قزوین

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان قزوین گفت: باتوجه به سیاست‌های ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت مبنی بر مصرف روغن مایع و جایگزینی آن برای روغن جامد، تولید روغن جامد به حداقل رسیده است.

کمبود روغن جامد به‌دلیل سیاست ابلاغی وزارت بهداشت است/ تولید روغن‌مایع در ۳واحد صنعتی قزوین

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ چند هفته‌ای است شایعاتی مبنی بر کمبود روغن نباتی جامد و مایع در استان قزوین به گوش می‌رسد که مسئولان اداره صمت و ستاد تنظیم بازار قزوین آن را منکر شده‌اند در صورتی که رصد بازار و مغازه‌ها چیز دیگر را عیان کرده است.

صبح روز گذشته نیز شاهد صف طولانی توزیع روغن جامد در خیابان شهید انصاری قزوین که منبع توزیع فله‌ای کالاهای اساسی مردم است، بودیم که تا ظهر همچنان ادامه داشت.

علی اکبر کبیری در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد: براساس سیاست‌های کلی وزارت بهداشت، تولید روغن جامد کاهش یافته و سیاست‌های ما به سمت تولید روغن مایع است.

وی افزود: در تأمین روغن‌های مایع هیچ مشکلی نداریم و در تمام فروشگاه‌های سطح استان، روغن مایع با قیمت‌های مصوب توزیع می‌شود؛ مشکلات موجود مربوط به روغن جامد است که باتوجه به سیاست‌های ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت مبنی بر مصرف روغن مایع و جایگزینی آن برای روغن جامد، تولید روغن جامد به حداقل رسیده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: باتوجه به اینکه سیاست روز به دنبال تولید روغن‌های مایع است؛ لذا این موضوع باید در بین مردم فرهنگ‌سازی شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: قیمت روغن مایع هم اکنون براساس قیمت مصوب شده از سوی انجمن صنفی تولیدکنندگان بوده و البته قیمت هر روغن با بِرندها و حجم‌های مختلف متفاوت است.

وی در پایان یادآور شد: هم‌اکنون سه واحد تولیدی در استان فعال است و از ظرفیت این واحدها در راستای تولید روغن مایع استفاده می‌شود تا بتوانیم در شرایط موجود نیازها را برآورده کنیم.

گفتنی است؛ در این شرایط سخت اقتصادی و شیوع بیماری کووید19 که ستاد مقابله با کرونا را مجبور به اعمال محدودیت‌هایی کرده است، آیا بهتر نبود متولیان حوزه صنعت و معدن و بازرگانی استان قزوین برای حفظ سلامت مردم تدبیر دیگری می‌اندیشیدند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان