۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین موادغذایی ضدکرونا را بشناسید
کد خبر: ۳۴۵۶۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۶ ساعت: ۱۰:۴۲ ↗ لینک کوتاه

موادغذایی ضدکرونا را بشناسید

متخصص تغذیه با اشاره به اینکه ویروس کرونا طبعی سرد دارد، گفت: برای مقابله با این بیماری، مصرف مواد غذایی که طبع گرم دارند مانند سیر، دارچین، زنجبیل، رازیانه ، زیره و ترکیب سیاه دانه و عسل پیشنهاد می‌شود.

موادغذایی ضدکرونا را بشناسید
 
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین به نقل از فارس؛ودود خوش طینت، متخصص تغذیه، در پاسخ به این پرسش که «چه مواد غذایی در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثرهستند؟»، گفت: ویروس کرونا طبع سرد دارد و افراد برای مبارزه با این بیماری باید غذاهایی که طبع گرم دارند مصرف کنند؛ در نتیجه مصرف مواد غذایی حاوی سیر، دارچین، زنجبیل، رازیانه و زیره در این دوره پیشنهاد می‌شود.

وی متذکر شد: مصرف ۳ تا ۵ گرم زنجبیل در روز، هویج، ترکیب سیاه دانه و عسل، مالیدن روغن شامل ترکیب نعنا و بادام شیرین، بادکش گرم کتف و ریه، مصرف جوشانده شامل زنیان، نعنا، شوید همراه عسل و مخلوط یک واحد نمک،  5 واحد عسل و ۳ واحد لیمو ترش بسیار مفید خواهد بود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف آب سیب هر ۸ ساعت یکبار توصیه می‌شود، از مردم درخواست کرد: حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند و از ترددهای بیجا اجتناب کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان