۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قیام حضرت مهدی(عج) آخرین حلقه مبارزه حق و باطل است
کد خبر: ۳۴۵۶۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۵ ساعت: ۱۳:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه شهرستان البرز:

قیام حضرت مهدی(عج) آخرین حلقه مبارزه حق و باطل است

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز گفت: اندیشه مهدویت در مذهب تشیع، به‌دلیل مسئله امامت و جایگاه اعتقادى آن که در فرهنگ شیعه، تداوم رسالت است، جایگاه رفیعى دارد و قیام حضرت آخرین حلقه مبارزه حق و باطل است.

قیام حضرت مهدی(عج) آخرین حلقه مبارزه حق و باطل است

حجت الاسلام عدالتی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) اظهار کرد: نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر(عج) است، بلکه آغاز دوره‌ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می‌آید؛ زیرا نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در حقیقت امتداد غدیر بلکه خود غدیری دیگر است.

وی افزود: باید در این چنین روزی با امام زمان(عج) بر اساس مفاد روایات و دعاها به ویژه دعای "عهد" پیمانی دوباره بست. معرفت، محبت، ولایت و اطاعت برخی از اصول این پیمان نسبت به حضرت صاحب الزمان علیه السلام است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: ولایت امام زمان(عج) به عنوان سرپرستی و حاکمیت وی بر افراد جامعه بوده و این ولایت رکن و اساس دین است؛ همچنین کلید گشایشگر و راهنمای انسان مسلمان در همه ابعاد دین به شمار می‌آید.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه شهرستان البرز تصریح کرد: اندیشه مهدویت در مذهب تشیع، به‌دلیل مسئله امامت و جایگاه اعتقادى آن که در فرهنگ شیعه، تداوم رسالت است، جایگاه رفیعى دارد.

وی عنوان کرد: شیعه امامیه معتقد است امامت، مقامى است که از جانب خدا و به‌واسطه پیامبر، براى امت پس از او جعل شده و امام کسى است که سرنوشت امور دینى و دنیایى مردم در دست اوست؛ از این ‌رو شیعیان منتظرند در دولت کریمه آن حضرت، جامعه اخلاقى را در جهان تجربه کنند و بى‌عدالتى وجود نداشته نباشد و همه‌چیز بر پایه عدالت و اخلاق، سامان یابد.

برقرارى عدالت، هدف اصلى و عمومى انبیا(ع) بوده است

عدالتی بیان کرد: انتظار ظهور یک مصلح بزرگ آسمانى و امید به آینده و استقرار صلح و عدل جاویدان، امرى فطرى و طبیعى است که با ذات و وجود آدمى سر و کار دارد و با آفرینش هر انسانى همراه است و زمان و مکان نمى‌شناسد و به هیچ قوم و ملتى نیز اختصاص ندارد.

این مقام مسئول ابراز کرد: همگان براساس فطرت ذاتى خود مایلند روزى فرارسد که جهان در پرتو ظهور رهبرى الهى و آسمانى و با تأیید عنایت پروردگار، از ستم ستمگران نجات یابد و انسان‌ها از فلاکت موجود و نابسامانى و ناامنى و تیره‌روزى رها شوند و سرانجام به کمال مطلوب و زندگى شرافتمندانه‌اى دست‌یابند؛ با بهره‌گیرى از آیات و روایات، قیام مهدى موعود(عج)، آخرین حلقه مبارزات حق و باطل است که از آغاز جهان برپا بوده است.

وی اضافه کرد: پیامبران الهى براى برقرارى ارتباط درست میان بنده و خالق و روابط حسنه میان بشر، بر اساس عدالت و صلح و صفا و خدمت برانگیخته شده‌اند؛ بنابراین برقرارى عدالت، هدف اصلى و عمومى انبیا(ع) بوده است و آرزو و خیال نیست، بلکه واقعیتى است که دنیا به‌سوى آن پیش مى‌رود؛ یعنى سنت الهى است و خدا در نهایت، عدالت را بر دنیا حاکم خواهد کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه البرز در پایان گفت: به فرموده امام راحل، "ما منتظران مقدم مبارکش، مکلف هستیم تا با تمام توان کوشش کنیم تا قانون عدل الهى را در این کشور ولى عصر(عج) حاکم کنیم و از تفرقه و نفاق و دغل‌بازى بپرهیزیم و رضاى خداوند متعال را در نظر بگیریم".

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان