۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین زنان خانه‌دار و مغازه‌دارها جزو بیشترین مبتلایان به کرونا/ آمار فوتی‌ها در قزوین به ۷۷۱نفر رسید
کد خبر: ۳۴۵۶۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۳ ساعت: ۱۶:۴۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اعلام کرد

زنان خانه‌دار و مغازه‌دارها جزو بیشترین مبتلایان به کرونا/ آمار فوتی‌ها در قزوین به ۷۷۱نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ۴۵ درصد از افراد مبتلا به کرونا بالای ۶۰ سال هستند و زنان خانه دار، کارگران شرکت‌ها و فروشندگان مغازه‌ها به این ویروس بیشتر مبتلا می‌شوند.

زنان خانه‌دار و مغازه‌دارها جزو بیشترین مبتلایان به کرونا/ آمار فوتی‌ها در قزوین به ۷۷۱نفر رسید

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ پیمان نامدار در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که عصر امروز(شنبه) در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بیماری کرونا شرایط حساب نشده ای دارد و افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند ۸۰‌ درصد در منزل مداوا می‌شوند و تنها ۲۰درصد از آنها نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند.

وی افزود: فعالیت‌های غربالگری در استان قزوین درحال انجام است، اما آنچه می‌تواند راهگشا باشد تصمیم سازی برای اعمال محدودیت‌های بیشتر در سطح استان است. تاکنون محدودیت‌های درنظر گرفته شده نتیجه مثبتی نداشته است و باید نوع محدودیت‌ها تغییر کند تا در شرایط بهتری قرار بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده امروز هیچ بیماری در انتظار تخت آی سی یو نیست و همه بیماران به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند و در طی این مسیر نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه‌ها هستیم.

با کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز مواجه‌ایم

وی اذعان کرد: روزانه ۵۰۰نفر برای تست ویروس کرونا به مرکز درمانی شهید بلندیان مراجعه می‌کنند و اکنون روند بستری روزانه به تعداد ۴۲۴نفر رسیده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: در ۲۴ساعت گذشته پذیرش ۶۴ نفر بیمار مشکوک به کرونا ، ۴۲ بیمار بدحال و پنج فوتی اتفاق افتاده است و از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۷۷۱ قزوینی بر اثر مبتلا به این ویروس فوت کرده اند.

وی گفت: نمودار بیماران رو به افزایش و موج سوم نگران کننده است و اکنون تعداد فوتی‌ها دو رقمی شده؛ ۴۵ درصد از افراد مبتلا به کرونا بالای ۶۰ سال هستند و زنان خانه دار، کارگران شرکت‌ها و فروشندگان مغازه‌ها به این ویروس بیشتر مبتلا می‌شوند و نیروهای انتظامی و نظامی کمترین آمار ابتلا به این ویروس را دارند.

نامدار در پایان تاکید کرد: هم اکنون بیمارستان‌های ما با کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز و ونتیلاتور مواجه هستند که باید هرچه زودتر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بودجه‌ای را برای تجهیز دوباره بیمارستان‌ها به این نوع دستگاه‌ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین قرار دهد.

انتهای پیام/۱۷۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان