۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین تلفات روزانه ۱۲ نفر در قزوین مایه تاسف است/ آمارهای کرونا نشان می‌دهد نظارت‌ها بازتاب مثبتی ندارد
کد خبر: ۳۴۵۶۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۳ ساعت: ۱۶:۲۷ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

تلفات روزانه ۱۲ نفر در قزوین مایه تاسف است/ آمارهای کرونا نشان می‌دهد نظارت‌ها بازتاب مثبتی ندارد

استاندار قزوین گفت: آمار تلفات این ویروس به روزانه تقریبا ۱۲ نفر در استان رسیده است و این وضعیت توجیه کننده نیست و دستگاه‌ها باید پاسخگوی فرمانداران باشند و اگر دستگاهی کوتاهی کند فرمانداران باید با آن دستگاه برخورد کنند.

تلفات روزانه ۱۲ نفر در قزوین مایه تاسف است/ آمارهای کرونا نشان می‌دهد نظارت‌ها بازتاب مثبتی ندارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که عصر امروز(شنبه) در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: گزارشات اعلام شده بسیار ناامیدکننده و مایه تاسف است، چراکه با زحمات بسیار وضعیت به حدی رسیده که میزان تخت‌های اشغال شده از ۴۰۰ تخت عبور کرده و این موضوع بدترین نوع وضعیت اعلام شده است.

وی افزود: در گذشته چنین وضعیتی اعلام نشده بود و تا به این مرحله ورود پیدا نکرده بودیم، اما آمارهای فعلی نشان می‌دهد که باید از امروز تصمیمات جدی تری در ستاد کرونا گرفته شود و با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی صورت گیرد.

استاندار قزوین تاکید کرد: شوخی با موضوع کرونا برای جامعه خطرساز است و اینکه هر چند دقیقه فردی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از بین ما می‌رود بسیار ناراحت کننده است. این موضوع که هنوز ما نتوانستیم مسائل پیش پاافتاده ای همچون توجه به پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم جامعه را به خطر می‌اندازد و سلامت افراد را تهدید می‌کند.

این مقام مسئول عنوان کرد: باید با مشاغل، کسبه و افرادی که پروتکل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد شود، چراکه این افراد امنیت جامعه را تهدید می‌کنند. همچنین باید به فرمانداران ماموریت جدی داده شود که با هر شهرستانی که از امروز عملکرد کاهنده در حوزه مقابله با کرونا داشته باشد برخود جدی صورت می‌گیرد.

فرمانداران باید نظارت‌ها را در سطح روستاها گسترش دهند

وی ادامه داد: آمار تلفات این ویروس به روزانه تقریبا ۱۲ نفر در استان رسیده است و این وضعیت توجیه کننده نیست و دستگاه‌ها باید پاسخگوی فرمانداران باشند و اگر دستگاهی کوتاهی کند فرماندار باید با آن دستگاه برخورد کند.

استاندار قزوین عنوان کرد: همه دستگاه‌ها از جمله اصناف و صنعت معدن باید دست به دست هم دهند و در این مسئله به طور جدی ورود پیدا کنند چراکه آمارها نشان می‌دهد نظارت‌ها در استان قزوین بازتاب مثبتی نداشته است.

جمالی پور تاکید کرد: اکنون به بازار که نگاه می‌کنیم شاهدیم برخی از افراد بدون ماسک وارد مغازه‌ها می‌شوند که در این باره تصمیم گرفته شده مغازه‌ای که در آن بیش از سه نفر وارد شوند و ماسک نداشنه باشند، قطعا برخورد خواهیم کرد و آن مغاره پلمب خواهد شد.

وی تصریح کرد: فرمانداران باید نظارت‌ها را در سطح روستاها گسترش دهند و دستگاه‌های اجرایی بازخواست شوند و در صورت کوتاهی، مدیران ذی ربط برکنار شوند. همچنین صدا و سیما باید برخورد مدیران با اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، منعکس کند.

استاندار قزوین گفت: برگزاری مراسمات ختم باید محدود شود؛ چراکه یک مراسم موجب می‌شود افراد زیادی آلوده شوند و حتی جان آنها به خطر بیفتد و خانواده‌های بسیاری دچار مصیبت شوند.

وی در پایان عنوان کرد: همه مدیران باید نسبت به زیرمجموعه‌های خود در استان نظارت لازم را داشته باشند و گزارش‌ها به موقع اعلام شود تا با تدبیر، عملیات و درایت شرایط استان به وضع مطلوب تری برسد.
انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان