۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۱۸۸ هزار شغل تا پایان سال ایجاد می‌کنیم/ تولید واکسن کرونا با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)
کد خبر: ۳۴۵۶۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۳ ساعت: ۱۲:۵۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل بنیاد برکت در سفر به قزوین:

۱۸۸ هزار شغل تا پایان سال ایجاد می‌کنیم/ تولید واکسن کرونا با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: امسال در هر طرح اشتغال‌ خانگی روستایی به طور میانگین سه شغل مستقیم و غیرمستقیم و مجموعاً ۱۸۸ هزار شغل ایجاد می‌شود که شامل ۸ هزار شغل در واحدهای تولیدی، اقتصادی و بنگاه‌ها و ۱۸۰هزار شغل از اجرای ۶۰ هزار طرح اشتغال خواهد بود.

۱۸۸ هزار شغل تا پایان سال ایجاد می‌کنیم/ تولید واکسن کرونا با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) امروز(شنبه) طی سفری یک روزه به دعوت فاطمه محمدبیگی دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس وارد استان قزوین شد.

سید امیر حسین مدنی در جلسه‌ای که با حضور ائمه جمعه قزوین در محمودآباد برگزار شد؛ در تشریح اقدامات انجام شده اظهار کرد: اقدامات بنیاد برکت چون معطوف به مناطق محروم است لذا تمام تمرکز ما انجام فعالیت در راستای فراهم آوردن فرصت‌های شغلی، محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی با ایجاد اشتغال در مناطق محروم کشور است.

وی افزود: امسال در هر طرح اشتغال‌ خانگی روستایی به طور میانگین سه شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود که مجموعاً ۱۸۸ هزار شغل می‌شود که ۸ هزار شغل در واحدهای تولیدی، اقتصادی و بنگاه‌ها ایجاد می‌شود و ۱۸۰هزار شغل از اجرای ۶۰ هزار طرح اشتغال خواهد بود.

توزیع 4 میلیون بسته پروتئینی در کشور

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: در حوزه کرونا هم ستاد تمام قد به میدان آمده و به محض اینکه دارویی در کشور دچار مشکل یا بحران می‌شود ستاد اجرایی وارد شده است. داروهایی نیز در حوزه کرونا در ستاد در حال اقدام است و واکسنی که وزیر بهداشت درخصوص تولید و انجام تست حیوانی آن خبر دادند از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: در حوزه تامین مایحتاج بهداشتی و معیشتی نیز ستاد اجرایی فرمان امام به صورت جدی از همان روزهای نخست وارد عرصه شده و هر کارگاه و کارخانه‌ای که می‌توانست ماسک یا لباس گان پزشکی تولید کند در بنیاد برکت و سایر واحدها، بسیج کردیم و تولیدات به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

این مقام مسئول بیان کرد: بزرگترین کارخانه تولید ماسک توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راه‌اندازی شده است همچنین توزیع بیش از چهار میلیون بسته پروتئینی در کشور، توزیع دو میلیون بسته معیشتی و دو میلیون بسته بهداشتی از جمله اقدامات انجام شده در سطح کشور است و در مجموع ستاد همه امکانات خود را به دستور مقام رهبری وارد میدان کرده و خوشبختانه موثر هم بوده است.

اجرای 208 پروژه در استان قزوین 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سطح استان قزوین ابراز کرد: در مجموع 208 پروژه در سطح استان قزوین انجام شده که 123 پروژه در حوزه توانمندسازی اقتصادی با اعتبار 129 میلیارد تومان بوده است؛ همچنین در حوزه امور زیربنایی فرهنگی 84 پروژه با اعتبار 11 میلیارد و 300 میلیون تومان انجام شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت اضافه کرد: در حوزه سلامت نیز اقداماتی در استان قزوین انجام شده است همچنین در استان قزوین ۲۱ مدرسه در حال ساخت است که ۱۹ مدرسه تحویل داده شده و مابقی در شرف ساخت است؛ هفت مسجد نیز در دست اقدام بود که پنج مورد آن تحویل داده شده است همچنین احداث تعدادی خانه عالم و چهار بنگاه اقتصادی از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در استان قزوین است.

وی با اشاره به انجام طرح‌های خرد روستایی در استان گفت: ما در 31 استان حضور داریم و قزوین از جمله چند استان آخری بود که با پیگیری محمدبیگی نماینده قزوین در مجلس و سایر نمایندگان استان ورود کردیم و 113 طرح شروع و اجرا شده که تا پایان سال تصمیم داریم تعداد آن را به 500 طرح برسانیم که اجرای 500 طرح یک هزار و 500 شغل را در برخواهد گرفت.

مدنی در پایان با اشاره به دغدغه رهبری درخصوص محرومیت زدایی و رسیدگی به مناطق محروم گفت: بهمن ماه سال ۹۷در خوزستان سیل اتفاق افتاد که ما در منطقه بودیم که از دفتر رهبری با ما تماس گرفته شد که ایشان بسیار به فکر مردم هستند و عنوان کردند که هزینه تامین 30هزار پرس غذای گرم برای وعده شام و ناهار مردم این مناطق را پرداخت می‌کنند که این امر نشان از توجه رهبری به مردم مناطق محروم است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان