۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اگر بایدن رای بیاورد افزایش قیمت‌ها تمام می‌شود/ ارزش ریال حفظ می‌شود/ تورم کنترل می‌شود
کد خبر: ۳۴۵۵۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۳ ساعت: ۷:۳۳ ↗ لینک کوتاه

بزک دشمنان ملت توسط سخنگوی حزب کروبی؛

اگر بایدن رای بیاورد افزایش قیمت‌ها تمام می‌شود/ ارزش ریال حفظ می‌شود/ تورم کنترل می‌شود

اگر دموکرات‌ها برنده انتخابات ۲۰۲۰ باشند، در ایران نیز امید به مردم برمی‌گردد و احتمالا یک رئیس جمهور اصلاح طلب یا اعتدال‌گرا انتخاب خواهد شد.

اگر بایدن رای بیاورد افزایش قیمت‌ها تمام می‌شود/ ارزش ریال حفظ می‌شود/ تورم کنترل می‌شود
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین به نقل از جهان؛ اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی (حزب کروبی) در پاسخ به سوال تفاوت پیروزی بایدن با ترامپ برای ایران نکات خنده داری را مطرح کرده که مفهوم دیگر آن توهین مستقیم به شعور حامیان جریان اصلاحات می باشد. شاید در ایران به غیر از چند اصلاح طلبی که خودشان را به نادانی زده اند کسی نباشد که بین ترامپ و اوباما و یا بین ترامپ و بایدن در رفتار مقابل ایران تفاوت قائل باشد. این تفکر امید به شیطان بزرگ که عده ای در داخل او را کدخدا می دانند همان عاملی است که اوضاع اقتصادی کشور را به اینجا رسانده و هنوز هم وقیحانه و با تمام قوت آن را بزک می کنند.

لازم به ذکر است چند روز پیش جو بایدن نظرات خودش را به صراحت درباره چگونگی رفتار با ایران اعلام کرد و حتی می‌توان برنامه او را شدیدتر از برنامه ترامپ دانست.
 بخش های مهم اظهارات گرامی مقدم را در ادامه خواهید خواند:
 
*انتخابات آمریکا حتما بر شرایط اقتصادی و سیاسی ایران تاثیرگذار است چراکه شعار‌ها و برنامه‌هایی که دو نامزد انتخاباتی آمریکا تا کنون ارائه داده‌اند در تضاد با هم است. این تضاد بین آن‌ها نیز در جهت تغییر اساسی در وضعیت اقتصادی ایران است. یعنی به محض اینکه جو بایدن رای بیاورد، آن‌ها به برجام برمی‌گردند و این برگشت به برجام حتما تاثیرات روانی در بر خواهد داشت که حداقل باعث توقف قیمت‌ها می‌شود. از طرف دیگر جو روانی به بازگشت پول‌های بلوکه شده ایران از کشور‌هایی به آنان نفت فروخته بودیم کمک می‌کند. به نظر می‌رسد که با برگشت آمریکایی‌ها به برجام و نشستن پشت میز مذاکره پشتوانه ارزی کشور بیشتر شده و باعث این می‌شود که ارزش ریال ما هر روز کاسته نشود و تورم داخلی نیز کنترل شود؛ بنابراین برنده شدن دموکراتی‌ها در انتخابات به بهبود وضعیت ایران در حوزه اقتصاد کمک خواهد کرد.
 
*اگر دموکرات‌ها برنده انتخابات ۲۰۲۰ باشند، در ایران نیز امید به مردم برمی‌گردد و احتمالا یک رئیس جمهور اصلاح طلب یا اعتدال‌گرا انتخاب خواهد شد. دلیلش نیز این است که مردم ثمرات برجام را زندگی روزمره خود خواهند دید. اگر دموکرات‌ها به کاخ سفید بروند با توجه به وعده برگشت به برجام و اینکه با ایران رودریی جدی و تهدیدات نظامی ندارند، وضعیت اقتصادی مردم بهبود خواهد یافت. بعد از آن امید به زندگی افزوده می‌شود و از طرف دیگر مردم راغب می‌شوند به رئیس جمهوری رای بدهند که بتواند بیتشر تنش زدایی کند.

*به نظر می‌رسد که اصولگرایان و به خصوص کسانی که با برجام زاویه دارند به حاشیه رانده می‌شوند و احتمال رای‌آوری خود را از دست می‌دهند.
 
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان