۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مسئولان در حوزه اقتصاد مقاومتی خوب عمل نکرده‌اند/ کشوری که فناوری تولید موشک نقطه‌زن دارد،‌ توان تولید اقلام ضروری را نیز دارد
کد خبر: ۳۴۵۵۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲ ساعت: ۱۴:۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

مسئولان در حوزه اقتصاد مقاومتی خوب عمل نکرده‌اند/ کشوری که فناوری تولید موشک نقطه‌زن دارد،‌ توان تولید اقلام ضروری را نیز دارد

امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی با بیان اینکه مسئولان در حوزه اقتصاد مقاومتی خوب عمل نکرده‌اند،‌ گفت: با حمایت از تولید ملی اثر تحریم‌ها کاهش می‌یابد.

مسئولان در حوزه اقتصاد مقاومتی خوب عمل نکرده‌اند/ کشوری که فناوری تولید موشک نقطه‌زن دارد،‌ توان تولید اقلام ضروری را نیز دارد

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در برنامه تلویزیونی سروش آسمانی که جمعه‌ها به صورت زنده از شبکه قزوین به روی آنتن می‌رود، اظهار کرد: هدف ما این است که دستور خدای متعال را برای برپایی نمازجمعه بجای بیاوریم زیرا نمازجمعه فضایی برای بیان مسائل دینی، سیاسی، اجتماعی، عدالت، انسانیت، رأفت، عطوفت، هدایت و ارشاد است. هدف ما این است در این ایام خاص محدودیت‌ها از طریق این برنامه بتوانیم شمه‌ای از آنچه در نمازجمعه‌ها بیان می‌شد، را بیان کنیم.

وی تصریح کرد: خدای متعال می‌فرماید آیا اگر کسی خودش راه هدایت را نیافته باشد می‌تواند دیگران را هدایت کند؟ البته پاسخ این سوال مشخص است زیرا کسی که هدایت نشده نمی‌تواند هدایتگر دیگری باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) و قرآن کریم برای ارشاد و هدایت بندگانش است، بیان کرد: خداوند درباره قرآن می‌فرماید تمام قرآن برای هدایت است و هر آیه آن راه را از بیراهه به ما نشان می‌دهد، چراغ راه زندگی ماست و هرآنچه انسان نیازمند است در این کتاب آسمانی آمده است. همچنین پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز همین ویژگی را داراست و ایشان برای هدایت تمام انسان‌ها آمده است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: خداوند به پیامبر(ص) فرمود به مردم بگو من فرستاده‌‎ای از سوی خدا برای هدایت شما هستم، خداوند پیامبر(ص) که "رحمت للعالمین" است را فقط برای عصر و زمان خودش نفرستاد بلکه ایشان هدایتگر تمام انسان‌ها از ابتدا تا پایان جهان هستند.

وی افزود: کسی که به پیامبر اسلام(ص) و سیره ایشان توجه نکند، گویا به عناصر حیات دنیوی و اخروی توجه نکرده است زیرا ما در زندگی انسانی خود نیازمند حیات معنوی هستیم و وجود پیامبر(ص) و قرآن کریم برای ادامه حیات معنوی و زنده ماندن روح ما ضروری است.

عابدینی با بیان اینکه شخصیت رسول اکرم(ص) تفسیر حقیقت قرآن کریم است، گفت: وظیفه ما این است که قرآن را در ذائقه خود بنشانیم زیرا قرآن ذکر است و باید در قلب ما بنشیند، قرآن باید به ما امنیت، آرامش و اعتقاد قلبی و تقوا عنایت کند و این مسائل با عمل به آیات قرآن به دست می‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: هرکار زیبایی به انسان آرامش می‌دهد، انجام کار خیر هم آرامش بخش است. اخلاق پیامبر گرامی اسلام(ص) قرآنی است و همه درمان دردهای ما در قرآن است اما ما به این نسخه‌های قرآنی عمل نمی‌کنیم و دچار مشکلات فراوان می‌شویم.

مشقت و سختی معیشتی برخلاف سیره پیامبر(ص) است

وی تصریح کرد: در دوران انقلاب ما با عمل به یک آیه قرآن که خدا فرموده بود مومنان نباید تحت تسلط مشرکان و دشمنان اسلام باشند توانستیم انقلاب کنیم. در آن دوران دشت قزوین، دشت یهودی‌ها شده بود و ملت ایران را نوکر خود می‌دانستند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در دوران انقلاب ما با عمل به آیات قرآنی که فرموده بود به اجانب تکیه نکنید وارد میدان شدیم، مبارزان ما انقلاب کردند و دست سلطه‌گری امریکایی را از کشور ما کوتاه کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امروز متاسفانه سلطه اقتصادی دشمنان روی کشور ما وجود دارد و ما را در حوزه‌های مختلف تحریم کرده‌اند، ما باید با حمایت از تولید ملی و ایجاد جهش در حوزه تولید بتوانیم این سلطه اقتصادی و تحریم‌ها را کم کنیم، اما متاسفانه مسئولان ما در حوزه اقتصاد مقاومتی خوب عمل نکرده‌اند.

وی گفت: امروز ما نعمت‌ها و فرصت‌های زیادی در کشور داریم که از آنها استفاده نمی‌کنیم و با خام فروشی جوانان خود را بیکار نگه داشته‌ایم. در کشوری که خوراک حیوانات از خارج وارد می‌شود و اقلام غیرضرور مثل خلال دندان وارد می‌گردد، چطور می‌توانیم پیشرفت کنیم؟ چطور در کشوری که موشک‌های نقطه زن و دوربرد تولید می‌شود، نمی‌توان این جزئیات را تولید کرد؟

عابدینی اظهار کرد: خدای متعال در قرآن کریم به طور فراوان درباره اخلاق و ویژگی پیامبر(ص) صحبت کرده است؛ در آیه ۱۲۸ سوره توبه فرموده پیامبری از جنس خودتان برایتان فرستادیم و مثل شما زندگی می‌کند، این پیامبر هرآنچه که شما را به زحمت بیفکند برای ایشان گران و سنگین است.

با حمایت از تولید ملی اثر تحریم‌ها کاهش می‌یابد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: مثلا مسئولان باید به گونه‌ای به وظایف خود عمل کنند که امت پیامبر(ص) در مشقت و سختی معیشتی نباشند. برای پیامبر(ص) خیلی سنگین و سخت است که ملت‌های مسلمان جهان در سختی و رنج و ظلم به سر ببرند.

وی گفت: مسئولان باید زمینه ای فراهم کنند که مردم از تهدید تحریم دشمنان رنج نبرند زیرا ایران اسلامی در تمام عرصه‌ها نشان داده که توانمند است، ما امروز درگیر برخی از اتومبیل‌های حادثه ساز شده‌ایم در صورتی که در صنایع قدرتمند دیگر در جهان حرف برای گفتن داریم، این موضوع نشان می‌دهد که برخی حوزه‌ها را خوب مدیریت نکردیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) برای هدایت مردم جدی است و برای هدایت آنها خیلی تلاش می‌کند چرا که بسیار رئوف، رحیم و دلسوز بود.

عابدینی عنوان کرد: از سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌آموزیم که مومنان باید نسبت به هم رئوف و دلسوز باشند و همزیستی مهربانانه داشته باشند و کینه و خشم را برای دشمنان اسلام اعمال کنند. مسئولان نسبت به مردم اگر رحمت و رافت داشته باشند عدالت و خدمت همه جا گسترش می‌یابد.

وی افزود: یکشنبه هفته پیش رو سالگرد شهادت امام حسن عسکری(ع) است که این ایام را خدمت همه دوستداران اهل بیت علیهم السلام تسلیت عرض می‌کنیم. زمانی که شهادت حضرت اتفاق می‌افتد طبق روایت اگر یک لحظه حجت خدا بر روی زمین نباشد زمین اهل آن را می‌بلعد، زیرا محور برقراری نظام هستی حضور ولی خداست و بلافاصله پس از شهادت امام حسن عسکری ما تحت ولایت امام زمان(عج) قرار می‌گیریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: چشمان همه اهل عالم منتظر ظهور امام زمان(عج) است زمانی که جهان پر از ظلم و ستم شده است با ظهور این امام همام جهان آکنده از امنیت و آرامش خواهد شد.

امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون در دوران پهلوی اذعان کرد: این قانون در حقیقت یک نوع بردگی بود و تفسیر این قانون این بود که اگر یک امریکایی در ایران هر جنایتی انجام دهد و بزرگترین شخصیت‌های کشور را از بین ببرد، هیچ کس حق محاکمه آنها در ایران را ندارد بلکه باید به کشور خود بازگردد و محاکمه شود.

وی در پایان گفت: غربی‌ها با تصویب قانون کاپیتولاسیون، عزت و کرامت ما را لگدمال کرده بودند که امام خمینی(ره) این حقیقت را خوب فهمیدند. آن دوران خیلی از غرب زدگان به دنبال معنای این طرح بودند اما امام با بصیرت خود فریاد زدند و مردم را آگاه کردند و اجازه تصویب این طرح را ندادند. این موضوع زمینه‌ای شد تا آغاز انقلاب ما رقم بخورد و ما شاهد دستیابی عزت و استقلال ایران اسلامی شدیم.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان