۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تولد بیش از ۷۰۰نوزاد در مرکز ناباروری جهاد/ جدیدترین دستگاه هورمون‌شناسی در قزوین راه‌اندازی شد
کد خبر: ۳۴۵۵۸۲ نویسنده: امین خاکباز تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۱ ساعت: ۱۲:۱۵ ↗ لینک کوتاه

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قزوین خبرداد

تولد بیش از ۷۰۰نوزاد در مرکز ناباروری جهاد/ جدیدترین دستگاه هورمون‌شناسی در قزوین راه‌اندازی شد

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قزوین از تولد بیش از ۷۰۰ نوزاد در مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: بیش از چهار هزار تشکیل پرونده در خصوص درمان ناباروری داشتیم که خدمات خوبی به آنها ارائه شده است.

تولد بیش از ۷۰۰نوزاد در مرکز ناباروری جهاد/ جدیدترین دستگاه هورمون‌شناسی در قزوین راه‌اندازی شد

امین خاکباز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین از راه‌اندازی جدیدترین دستگاه هورمون شناسی در واحد آزمایشگاهی جهاد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: تست‌های هورمونی آزمایشاتی است که روز به روز نقش آنها در تشخیص پزشکان پررنگ‌تر می‌شود که پیش از این با دستگاه‌هایی که در آزمایشگاه جهاد موجود بود، انجام می‌گرفت اما با این دستگاه جدید سرعت پاسخگویی به مراجعان افزایش می‌یابد.

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قزوین افزود: دستگاه تست هورمون با همت خیرین خریداری شده که کمک بسیار بزرگی به مجموعه جهاد دانشگاهی در شرایط موجود می‌کند تا بتوانیم خدمات را همگام با بخش خصوصی و با هزینه کمتر ارائه دهیم.

وی بیان کرد: تعرفه‌های آزمایشگاه جهاد دانشگاهی به صورت نیمه دولتی است و هزینه‌های پرداختی آن حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد نسبت به آزمایشگاه‌های خصوصی کمتر خواهد شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: با دستگاه قبلی جواب آزمایش‌های مراجعان دو تا سه روز به طول می‌انجامید؛ اما با دستگاه جدید؛ آزمایش‌های عمومی را به صورت روزانه پاسخ خواهیم داد.

خاکباز ابراز کرد: این دستگاه با کمک دکتر محمدبیگی، نماینده مردم قزوین در مجلس و تامین هزینه توسط یک خیر خریداری شده که قیمت این دستگاه با توجه به ارزش روز سه میلیارد تومان است و امیداوریم بتوانیم خدمات مطلوبی را به مردم ارائه دهیم.

عمده مشکل در حوزه ناباروری مشکل فرهنگی است

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قزوین تشریح کرد: آزمایشگاه تشخیص طبی در مجموعه جهاد دانشگاهی علاوه بر آزمایش‌های عمومی، آزمایش‌های هورمونی را نیز انجام می داد؛ اما با ورود دستگاه جدید می‌توانیم خدمات بهتر با سرعت بالاتر و کمترین خطای انسانی را ارائه دهیم.

وی درباره مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین بیان کرد: این مرکز از سال ۹۲ راه‌اندازی شده و به صورت تله مدیسین خدمات رسانی می‌کند؛ به طوریکه تا حد امکان خدمات لازم را در استان ارائه می‌کنیم و تنها بخشی از خدمات را با همکاری مرکز ابن سینا تهران که زیر نظر جهاد دانشگاهی است، انجام خواهیم داد.

این مقام مسئول ادامه داد: بیماران خدمات را به سه روش دارو درمانی، آی یو آی و آی وی اف دریافت می‌کنند که مرحله اول و دوم به طور کامل در استان انجام می‌گیرد فقط مرحله پایانی را با همکاری مرکز ابن سینا انجام می‌دهیم.

خاکباز با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۷۰۰نوزاد در مرکز جهاد دانشگاهی متولد شده است، گفت: بیش از چهار هزار تشکیل پرونده در خصوص درمان ناباروری داشتیم که خدمات خوبی به آنها ارائه شده است.

خدمات درمانی ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گیرند

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قزوین ادامه داد: عمده مشکل در حوزه ناباروری مشکل فرهنگی است به طوریکه افراد نمی‌خواهند بپذیرند که ناباروری یک بیماری قابل درمان است؛ در حالیکه آزمایش‌های جهاد دانشگاهی مورد ارزیابی و تایید مرکز ابن سینای تهران قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: سال گذشته مرکز جهاد دانشگاهی قزوین توسط تیم دانشگاه علوم پزشکی مورد ارزیابی قرار گرفت و توانست امتیاز بالایی کسب کند. با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته در حوزه ناباوری نیز آمار موفقیت نزدیک به استانداردهای بین المللی است به طوریکه عمده مراجعین به واسطه بیماران قبلی و رضایت آنها به مرکز مراجعه می‌کنند.

خاکباز تصریح کرد: این مرکز موجب می‌شود بیماران علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه رفت و آمد به استان‌های همجوار، خدمات را همگام با کیفیت خدمات خصوصی و با تعرفه دولتی دریافت کنند.

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قزوین بیان کرد: طی سال‌های گذشته جز مرکز جهاد دانشگاهی، در قزوین هیچ مرکزی خدمات ناباروری را به صورت متمرکز ارائه نمی‌داد که امسال چند ماهی است که این مرکز در بیمارستان ولایت راه اندازی شده است.

خاکباز در پایان با اشاره به هزینه‌های حوزه ناباروی گفت: دولت با توجه به سیاست‌های جمعیتی در نظر دارد که هزینه ناباروری را جبران کند که امیدوارم در جهت رفع این مشکل، افراد تحت پوسش بیمه بویژه بیمه تکمیلی قرار گیرند؛ چراکه خیلی از افراد متقاضی این کار هستند اما به دلیل هزینه بالا قادر به درمان نیستند.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان