۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین از اقدامات هیئات مذهبی قدردانی کرد
کد خبر: ۳۴۵۵۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۱ ساعت: ۱۲:۰ ↗ لینک کوتاه

با صدور بیانیه‌ای؛

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین از اقدامات هیئات مذهبی قدردانی کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با صدور بیانیه‌ای از اقدامات هیئات مذهبی در مراسم محرم و صفر امسال قدردانی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین از اقدامات هیئات مذهبی قدردانی کرد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با صدور بیانیه‌ای از اقدامات هیئات مذهبی در مراسم محرم و صفر امسال قدردانی کرد.

در این بیانیه آمده است: یقیناً عزاداری خامس آل عبا علیه السلام از مهم‌ترین شعائر دینی و رمز بقاء تشیّع و افضل قربات است و هر شیفته و دل‌داده‌ی اباعبدالله الحسین علیه السلام به هر نحوی می‌کوشد تا نام خود را در این دفتر زرّین ثبت و ضبط نماید؛ گویا رهایی از رنج‌های دنیا و محنت‌های سرای دیگر، برای عاشقان آن حضرت، تنها به گوشه‌ی چشمی از ایشان وابسته است.

این بیانیه می‌افزاید: موسمی دیگر فرا رسید و نغمه‌ی یا حسین در سینه‌ها طنین‌انداز و شال عزا بر هر شانه‌ها آویخته شد. در این میان خادمانی برخاستند تا هر چه بیشتر بر رونق مجالس عزا بیفزایند و سهم ویژه‌ای در اقامه‌ی آن داشته باشند.

خداوند بزرگ را شاکریم که بار دیگر توفیق درک ماه پر فضیلت محرم و ایام عزای آل الله را به ما عنایت فرمود و نعمت بزرگ اقامه‌ی عزای اباعبدالله الحسین علیه السلام و اصحاب بزرگ ایشان و نیز برپایی مجالس پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم، سبط اکبر ایشان، امام مجتبی علیه‌السلام و هم‌چنین ولی نعمت ایرانیان، امام رضا علیه السلام را روزی ما کرد.

این بیانیه تصریح می‌کند: عزاداری امسال مردم انقلابی ایران اسلامی با سال‌های دیگر تفاوت داشت. شیوع بیماری همه‌گیر کرونا بر همه‌ی شئون زندگی مردم تأثیر گذاشت و بدیل‌هایی از امور مختلف که در گذشته عادی بود، مطرح شد.

تعطیلی‌ها و محدودیت‌های مربوط به اماکن مذهبی و دینی، نگرانی‌ها درباره‌ی چگونگی برگزاری مراسمات هیئات را دوچندان می‌کرد. تلاش‌ها هر چند با برخی ناهماهنگی‌ها و کژاندیشی‌ها مواجه شد ولی در نهایت بر سر قواعدی به عنوان ضوابط و مقررات مربوط به برگزاری مراسمات محرم و صفر توافق و از سوی ستاد ملی کرونا به هیئات ابلاغ شد.

خوش‌بختانه در عین عذرخواهی نسبت به قصورها و تقصیرها، در مرحله‌ی اجرا، عموم مردم مؤمن انقلابی ایران اسلامی و هیئات نسبت به اجرای این مقررات سنگ تمام گذاشتند و ضمن ابتکارهای برخاسته از متن عقلانیت دینی، شکوه خاصی به اقامه‌ی عزای اهل بیت علیهم السلام بخشیدند.

این بیانیه در پایان عنوان می‌کند: اداره‌ی کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، پس از جبهه‌سایی به درگاه قادر متعال از بابت شکر این توفیق، از عموم امت انقلابی و جامعه‌ی ایمانی ایران اسلامی و از خطبا، وعاظ، مادحین و مسئولین هیئات و همه‌ی دست‌اندرکاران این عرصه که به عنایت حضرت، نشان افتخار نوکری ارباب بی‌کفن را به سینه دارند، تقدیر و تشکر می‌کند.

امیدواریم به برکت ادعیه‌ی خالصانه‌ی مؤمنین وعبادات ایشان، با نظر لطف حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه، این بلیه از جهان و به خصوص کشورهای اسلامی رفع شود و هر چه زودتر شاهد صحت و سلامت همه‌ی بیماران و بازگشت اوضاع به روال عادی خود باشیم، ان‌شاءالله.

محمدجواد زهرایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان