۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تنها شهر بدون کرونا در جهان(+عکس)
کد خبر: ۳۴۵۵۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۱ ساعت: ۹:۵۴ ↗ لینک کوتاه

تنها شهر بدون کرونا در جهان(+عکس)

نوناووت که یکی از جزایر متعلق به کانادا است حالا به شهری بدون حتی یک مورد ثبت ابتلا به کرونا از آغاز این بیماری تبدیل شده است. ۱۱ ماه از شروع بیماری کرونا از ووهان چین می‌گذرد و تقریبا هیچ نقطه‌ای از جهان از گزند این بیماری که تاکنون جان بیش از ۱ میلیون نفر را گرفته در امان نمانده است.

تنها شهر بدون کرونا در جهان(+عکس)
 
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین به نقل از جام جم آنلاین؛نوناووت که یکی از جزایر متعلق به کانادا است حالا به شهری بدون حتی یک مورد ثبت ابتلا به کرونا از آغاز این بیماری تبدیل شده است. ۱۱ ماه از شروع بیماری کرونا از ووهان چین می‌گذرد و تقریبا هیچ نقطه‌ای از جهان از گزند این بیماری که تاکنون جان بیش از ۱ میلیون نفر را گرفته در امان نمانده است. 
 
بسیاری از نقاط آمریکای شمالی نیز در حال دست و پنجه نرم کردن با این بیماری و تغییر قوانین و دستورالعمل ها برای جلوگیری از شیوع این بیماری هستند. داکاتای شمالی حالا به بیشترین سرانه ابتلا رسیده است و آمار فلوریدا نیز پس از بازگشایی ها ۹۰۰ درصد افزایش یافته است. 
 
اما با همه این اوضاف یک منطقه از آمریکای شمالی از گزند کرونا در امان مانده است و نوناووت تاکنون حتی یک مورد ابتلا به این بیماری نیز نداشته است. یک شهروند این شهر با انتشار ویدئویی این خبر را اعلام کرده و نوشته است که «ما در حال خواندن کتاب و تماشای فیلم هستیم و حتی نیاز به زدن ماسک هم نداریم» 
این ویدئو ظرف مدتی کوتاه با استقبالی زیاد روبه رو شد و بازدیدهای آن به نیم میلیون رسید. 
 
نوناووت مجموعا ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و اقتصاد آن نیز به صورت عمده با واردات می‌گذرد.در همان ویدئو نشان داده می‌شود که برای خرید دستمال توالت ۵۲ دلار و برای انگور ۲۸ دلار باید پرداخت کند.
 
اما چرا این اتفاق افتاده است؟ از زمان شروع شیوع کرونا این شهر مقررات سختگیرانه‌ای را وضع کرده و از ورود افراد غریبه جلوگیری کرده است. همچنین هر کدام از ساکنین که می‌خواستند به شهر بازگردند باید ۱۴ روز در قرنطینه می‌ماندند. این منطقه ۸۰۹ هزار مایل مساحت دارد و به ۲۵ قسمت تقسیم می‌شود.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان