۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بستری ۷۷بیمار کرونایی طی شبانه‌روز گذشته/ ۲۰ دستگاه کمک‌تنفسی از وزارت بهداشت به قزوین تحویل داده شد
کد خبر: ۳۴۵۵۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۱ ساعت: ۸:۳۱ ↗ لینک کوتاه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اعلام کرد

بستری ۷۷بیمار کرونایی طی شبانه‌روز گذشته/ ۲۰ دستگاه کمک‌تنفسی از وزارت بهداشت به قزوین تحویل داده شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به فوت پنج بیمار بر اثر ابتلا به کرونا گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۷۷ بیمار جدید با علائم قطعی کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

بستری ۷۷بیمار کرونایی طی شبانه‌روز گذشته/ ۲۰ دستگاه کمک‌تنفسی از وزارت بهداشت به قزوین تحویل داده شد

علی اکبر کرمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به وضعیت کرونا در استان اظهار کرد: روال ابتلا به بیماری در استان و کشور تغییر کرده و متاسفانه درصد زیادی از مبتلایان به صورت خانوادگی هستند.

وی افزود: با توجه به تغییر روال ابتلا به کووید۱۹، در یک خانواده تعداد زیادی از افراد مبتلا، منجر به بستری یا مراجعه به مراکز درمانی می‌شود و البته این اصلا اتفاق خوبی در درمان کرونا نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: بیشترین مبتلایان به کرونا به ترتیب در شهرستان‌های قزوین، تاکستان، آبیک و البرز وجود دارد ‌و متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۷۷ بیمار جدید با علائم قطعی کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

این مقام مسئول عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۵۰ مریض بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و متاسفانه پنج بیمار کرونایی نیز طی شبانه‌روز گذشته جان خود را از دست دادند.

اضافه شدن دو دستگاه اکسیژن ساز به قزوین

کرمی بیان کرد: تمهیدات خوبی برای بیماران کرونا در استان ایجاد شده و بیمارستان رحیمیان با تمام ظرفیت شروع به پذیرش بیماران کرده و همچنین نیروی زمینی ارتش هم به کمک بخش درمان استان آمده و کل کادر درمانی خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده است؛ همچنین بیمارستان ولایت با تمام ظرفیت در اختیار بخش کرونا قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: بیمارستان‌های دیگر استان نیز توسعه بخش‌های کرونایی را داشتند؛ البته در مجموع این خبر خیلی خوبی نیست چون تعداد تخت‌های بیمارستانی سایر بخش‌ها کم شده و تخت جدیدی به سیستم درمان استان اضافه نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: روز گذشته با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی از وزارت بهداشت، ۲۰ دستگاه کمک تنفسی وارد استان شده و دو دستگاه اکسیژن ساز نیز به مجموعه درمانی استان قزوین افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان