۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کمبود و گرانی نهاده‌ها دلیل عمده افزایش قیمت مرغ/ کمبودی در بازار توزیع قزوین نداریم
کد خبر: ۳۴۵۵۶۹ نویسنده: اکبر آقاجانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۳۰ ساعت: ۱۵:۲۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی‌فروشان قزوین اعلام کرد

کمبود و گرانی نهاده‌ها دلیل عمده افزایش قیمت مرغ/ کمبودی در بازار توزیع قزوین نداریم

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان استان قزوین گفت: علت گرانی مرغ به دلیل کمبود، گرانی و عدم توزیع مناسب نهاده‌های طیور از قبیل سویا و ذرت است که موجب شد برخی مرغداران، جوجه ریزی را متوقف و سالن‌هایشان خالی بماند.

کمبود و گرانی نهاده‌ها دلیل عمده افزایش قیمت مرغ/ کمبودی در بازار توزیع قزوین نداریم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ این روزها بازار قیمت‌ها گویا خیال ثبات ندارد و هر روز خبری از گرانی اقلامی جدید به گوش می‎رسد. مرغ نیز که بارها نوسان قیمت را تجربه کرده؛ به سریالی ادامه دار تبدیل شده که همواره نارضایتی مردم را به همراه داشته است.

هرچند مسئولان از تشدید نظارت‌ها و تنظیم قیمت بازار خبر می‌دهند اما متاسفانه این روزها مجدد خبرهایی از گرانی مرغ به گوش می‌رسد.

اکبر آقاجانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره گرانی و کمبود مرغ در اکثر شهرستان‌های کشور اظهار کرد: خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته در استان قزوین هیچ کمبود از نظر عرضه مرغ در بازار وجود ندارد و با تلاش‌های صورت گرفته کمبودها را با واردات داخلی از استان‌های همجوار نظیر سنندج، همدان و رشت جبران کردیم و حتی یک روز هم بازار قزوین بدون مرغ نمانده است.

وی درباره گرانی این محصول در بازار اذعان کرد: علت گرانی مرغ به دلیل کمبود، گرانی و عدم توزیع مناسب نهاده‌های طیور از قبیل سویا و ذرت است که موجب شد برخی مرغداران جوجه ریزی را متوقف و سالن‌هایشان خالی بماند.

کاهش قدرت خرید مردم نسبت به سال‌های گذشته

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان استان قزوین تصریح کرد: معمولا اگر قیمت مرغ پایین باشد کشتارگاه نیز با قیمت مناسب‌تر آن را خریداری و به فروش می‌رسانند؛ لذا دخالت آنچنانی در افزایش قیمت ندارند، تنها دلیل عمده نهاده‌های طیور هستند.

آقاجانی با اشاره به کاهش تقاضا برای خرید مرغ در قزوین گفت: با توجه به کاهش تقاضا برای خرید مرغ در بازار و کاهش مصرف، تاکنون با هیچ کمبودی مواجه نشدیم، زیرا تقاضای مردم برای خرید مرغ در بازار قزوین نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته که این امر بی‌ربط به گرانی و افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم نیست.

این مقام مسئول بیان کرد: اگر خرید مانند سال‌های قبل بود قطعا با افزایش تقاضا روبرو می‌شدیم که این امر موجب گرانی‌های بسیار بالاتر از حال حاضر می‌شد.

وی در پایان بیان کرد: متاسفانه نهاده‌های داخلی پاسخگوی نیاز مرغداران نیست و باید نهاده وارداتی را جایگزین کنیم؛ لذا تا زمانی که دولت سیاست لازم در خصوص عرضه نهاده‌های وارداتی به مرغداران را اعمال نکند همچنان گرانی‌ها ادامه دار خواهد بود.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان