۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین با کمبود فضاها و امکانات درمانی در شهرستان آبیک مواجه هستیم
کد خبر: ۳۴۵۵۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۳۰ ساعت: ۱۴:۵۸ ↗ لینک کوتاه

‍ فرماندار شهرستان آبیک:

با کمبود فضاها و امکانات درمانی در شهرستان آبیک مواجه هستیم

‍ فرماندار شهرستان آبیک گفت: در شهرستان با کمبود فضاها و امکانات درمانی مواجه هستیم و قشر ضعیف جامعه امکان تهیه ملزومات بهداشتی را ندارند.

با کمبود فضاها و امکانات درمانی در شهرستان آبیک مواجه هستیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ شهرام احمدپور امروز(چهارشنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش که در فرمانداری آبیک برگزار شد، ضمن تاکید بر برگزاری جلسات با حداقل افراد و زمان، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی و تفریحی موجب تحرک کمتر دانش‌آموزان شده و استقبال از غذاهای فست فودی و استفاده طولانی مدت از فضاهای مجازی زنگ خطرهایی است که نیازمند برنامه ریزی دقیق و منسجم به جهت کنترل وزن و جلوگیری از چاقی است.

وی افزود: کشورمان به سمت کهولت سن پیش می‌رود، اگر از سلامت جوانان و نوجوانان مراقبت و محافظت نشود دچار بحران جمعیتی خواهیم شد. در بحث کنترل وزن و جلوگیری از چاقی، آگاه سازی خانواده‌ها بسیار تأثیرگذار خواهد بود و آموزش و پرورش به تنهایی و بدون همراهی خانواده‌ها در اجرای این طرح راه به جایی نخواهد برد.

فرماندار شهرستان آبیک تصریح کرد: بخش بشاریات نیازمند فضاهای آموزشی بوده و تعدادی از مدارس آن تخریبی است باید از ظرفیت خیرین مدرسه ساز در این بخش استفاده شود.

وی اضافه کرد: خانواده خیر مدرسه ساز سمائیان بسیار وارسته، بااصالت و متواضع هستند و نقش این خانواده در احداث فضاهای آموزشی و ارتقاء فرهنگی این شهرستان بی‌بدیل است و این وظیفه مسئولین این شهرستان بویژه شهردار و شوراهای اسلامی را سنگین می‌کند.

هیچ آموزشگاهی حق فعالیت حضوری ندارد

احمدپور عنوان کرد: به اذعان مسئولین ذیربط استانی، هیچ منطقه سفیدی در استان نداریم و استان در وضعیت قرمز و پرخطر است و براساس مصوبات استان، فعالیت تمامی مدارس و آموزشگاه‌ها فقط به صورت مجازی است و هیچ آموزشگاهی حق فعالیت حضوری ندارد.

وی بیان کرد: سلامت مردم را نمی‌توان با دیگر فعالیتها معامله کرد، در شهرستان با کمبود فضاها و امکانات درمانی مواجه هستیم و قشر ضعیف جامعه امکان تهیه ملزومات بهداشتی را ندارند.

این مقام مسئول در پایان گفت: خانواده مرحوم سمائیان به جهت مشارکت در ساخت درمانگاه فرهنگیان اعلام آمادگی کردند و این نیازمند همراهی مسئولین شهرستان است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از طرف سپاه ناحیه امام صادق(ع) این شهرستان، سه عدد تبلت برای استفاده دانش آموزان نیازمند، تقدیم به مدیریت آموزش و پرورش شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان