۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کمبودی در حوزه تامین آرد و نان نداریم/ مسئولان سهمیه آرد استان قزوین را افزایش دهند
کد خبر: ۳۴۵۵۵۴ نویسنده: علیرضا سبزعلی‌پور تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۹ ساعت: ۱۴:۴۹ ↗ لینک کوتاه

نائب رئیس اتحادیه نانوایان استان قزوین:

کمبودی در حوزه تامین آرد و نان نداریم/ مسئولان سهمیه آرد استان قزوین را افزایش دهند

نایب رئیس اتحادیه نانوایان قزوین گفت: هم اکنون هیچ‌گونه کمبود آردی در استان نداریم؛ اما از مسئولان امر تقاضا داریم که سهمیه آرد استان را افزایش دهند.

کمبودی در حوزه تامین آرد و نان نداریم/ مسئولان سهمیه آرد استان قزوین را افزایش دهند

علیرضا سبزعلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درخصوص انتشار برخی شایعات مبنی بر کمبود آرد و نان در استان اظهار کرد: شایعاتی در استان قزوین نیز منتشر شده است؛ اما باید گفت که سهمیه آرد استان کاهش پیدا نکرده و با کمبود آرد نیز مواجه نیستیم.

وی افزود: باتوجه به اینکه روزهای پایانی ماه است، سهمیه آرد برخی نانوایی‌ها نیز جهت پخت نان به اتمام رسیده، به ویژه اینکه در سال‌های اخیر مصرف نان مردم افزایش پیدا کرده لذا کمبود آرد از این حیث ممکن است رخ دهد.

نایب رئیس اتحادیه نانوایان قزوین تصریح کرد: سهمیه سرانه آرد استان تغییر نکرده است که بر اساس سرانه جمعیت استان حدود ۷ و نیم کیلو است؛ از سوی دیگر با توجه به تورم حاکم در جامعه و افزایش قیمت برنج، مردم عادی که قبلا برنج خارجی یا هندی مصرف می‌کردند نیز اکنون توان خرید برنج ندارند؛ لذا مصرف نان افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: مسئولان استان باید سرانه مصرف آرد استان را همچون سایر استان‌ها به حدود 9 الی 10 کیلو افزایش دهند تا با افزایش سهمیه آرد نانوایی‌ها، آنها نیز میزان پخت خود را افزایش دهند.

سبزعلی‌پور بیان کرد: در مجموع خوشبختانه در استان قزوین مشکلی از بابت تهیه نان نداریم و کمبود آرد و نان در استان قزوین شایع است و هیچ کمبودی نداریم.

وی بیان کرد: متاسفانه قیمت همه اقلام مورد نیاز در تولید نان به غیر از آرد، افزایش 400 تا 500 درصدی مواجه شده است و مسئولین باید در زمینه نرخ نان تجدید نظر کنند.

این مقام مسئول گفت: در دی ماه سال گذشته پس از پنج سال یک افزایش قیمت ناقص داشتیم و اعتقاد داریم افزایش قیمت نان در سال 98 کامل نبود فقط یک مسکّن بود؛ این در حالی است که از فروردین ماه قیمت همه اقلام دخیل در پخت نان بالا رفت و همان افزایش قیمت نیز بی اثر شد؛ لذا لازم است که تجدید نظر در قیمت نان صورت گیرد.

نایب رئیس اتحادیه نانوایان قزوین عنوان کرد: هم اکنون هیچ‌گونه کمبود آردی در استان نداریم؛ اما از مسئولان امر تقاضا داریم که سهمیه آرد استان را افزایش داده و همچنین تجدید نظری در قیمت نان نیز داشته باشند؛ چراکه قوت غالب مردم اکنون نان بوده و مصرف مردم افزایش یافته است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان