۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین معرفی داروخانه‌های توزیع‌کننده انسولین در استان قزوین/ برای دریافت داروهای کمیاب با کارشناسان علوم‌پزشکی تماس بگیرید
کد خبر: ۳۴۵۵۳۳ نویسنده: سپیده سیف الهی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۹ ساعت: ۱۲:۱۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس دارویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبرداد

معرفی داروخانه‌های توزیع‌کننده انسولین در استان قزوین/ برای دریافت داروهای کمیاب با کارشناسان علوم‌پزشکی تماس بگیرید

کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با توجه به محدودیت دریافت انسولین‌های قلمی در ابتدای سال جاری داروخانه‌های منتخب توزیع کننده در استان قزوین معین شدند.

معرفی داروخانه‌های توزیع‌کننده انسولین در استان قزوین/ برای دریافت داروهای کمیاب با کارشناسان علوم‌پزشکی تماس بگیرید

سپیده سیف الهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص کمبود انسولین در استان، اظهار کرد:  با توجه به محدودیت دریافت انسولین‌های قلمی در ابتدای سال جاری داروخانه‌های منتخب توزیع کننده در استان قزوین، در تیرماه سال جاری معین شدند.

کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: هم اکنون برخی داروخانه‌های معرفی شده در حال توزیع انسولین‌های قلمی بوده و این لیست در هر تور توزیعی با توجه به تعداد داروی دریافتی متغیر است.

وی بیان کرد: داروخانه‌های منتخب توزیع کننده انسولین در قزوین، هلال احمر، سلامت، دکتر نورخیز محجوب، شهیدی، درمانگاه پاکروان، شبانه روزی قانون، شبانه روزی صدرا، شبانه روزی مرکزی، شبانه روزی جعفری منش، شبانه روزی دکتر سمساری، شبانه روزی اخوان و شبانه روزی دکتر اعتضادی است.

این مقام مسئول اضافه کرد: داروخانه‌های منتخب توزیع کننده انسولین در الوند داروخانه دکتر شکر گزار، در شهرستان محمدیه، داروخانه شبانه روزی دکتر خالقی نژاد، شبانه روزی دکتر مهدوی نیا و داروخانه دکتر پورهاشمی است.

سیف الهی عنوان کرد: در مهرگان نیز داروخانه شبانه روزی دکتر مهرگان در تاکستان داروخانه‌های شبانه روزی دکتر افشار، شبانه روزی دکتر غیاثوند، دکتر مهران، دکتر محسنی و در شهرستان آبیک نیز داروخانه شبانه روزی دکتر عنبری روزبهانی و دکتر اسلامی، در شهرستان بوئین زهرا داروخانه شبانه روزی شکری و دکتر قلعه و همچنین در آبگرم داروخانه دکتر طیار؛ داروخانه‌های منتخب توزیع کننده انسولین است.

وی ادامه داد: سال گذشته با توجه به فراوانی انواع انسولین‌های قلمی، کلیه انسولین‌های قلمی بدون وجود هرگونه محدودیت بین کلیه داروخانه‌های استان توزیع شد و براساس ابلاغیه سازمان غذا و دارو و به منظور جلوگیری از هرگونه قاچاق فرآورده‌های انسولین، کلیه داروخانه‌ها موظف شدند در صورتی که فرد مراجعه کننده تحت پوشش هیچ کدام از بیمه‌های پایه نبود، جهت تایید دریافت دارو به صورت آزاد به معاونت غذا و دارو مراجعه کند.

این مقام مسئول درباره توزیع انسولین در سال جاری بیان کرد: امسال با توجه به محدودیت داروی دریافتی، برای مثال تعداد مورد نیاز از داروی نوورپید در هر ماه هشت هزار عدد و تعداد نوورپید دریافتی حدود پنج هزار عدد و رصد بهتر داروخانه‌های دریافت کننده، ستاد توزیع دارو در درجه اول اقدام به تعیین داروخانه‌های منتخب در هر شهرستان و در درجه دوم اقدام به محدودیت تحویل دارو به اندازه نیاز دو هفته بیمار تا سقف حداکثر چهار عدد از هر نوع انسولین قلمی کرد.

کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: با توجه به مشکلات ترخیص دارو و تاخیراتی که ممکن است وجود داشته باشد و با توجه به شرایط حساس بیماری کرونا نیازی نیست که مردم برای تامین داروهای کمیاب به تمام داروخانه‌های سطح شهر مراجعه کنند بلکه می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن‌های 190، 1490 یا 33 163835 نیاز دارویی خود را اطلاع دهند.

سیف الهی در پایان بیان کرد: کارشناسان مربوطه در کمتر از دو ساعت دارو را استعلام کرده و اگر موجود باشد به بیمار اطلاع می‌دهد که از کدام داروخانه در سطح شهر داروی خود را تامین کند.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان