۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اشتیاق فراگیر مردم برای بدرقه مدافعان حرم+تصاویر
کد خبر: ۳۴۵۴۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۵ ساعت: ۱۹:۵ ↗ لینک کوتاه

خون شهدا در رگ‌های ایران جاری شد؛

اشتیاق فراگیر مردم برای بدرقه مدافعان حرم+تصاویر

این‌روزها ایرانِ اسلامی به رسم همیشگی میزبان شده است؛ میزبان هفت پیکر از خان‌طومان و پیکر شهدای تازه تفحص‌شده دفاع مقدس. همگی راهی دیارشان شدند تا بر دستانِ عده بی‌شماری از تشییع‌کنندگان به آغوش خاک سپرده شوند.

اشتیاق فراگیر مردم برای بدرقه مدافعان حرم+تصاویر
 

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ این‌روزها ایران اسلامی حال و هوای دیگری دارد. رنگ و بوئی از جنس کربلا. دوباره به رسم همیشگی میزبان شده است. این بار از شامِ بلا شهید آوردند. بیش از 4 سال مردم ایران‌زمین برای شهدای جامانده‌شان در خانطومان گریستند و حالا با شور و شوق به میزبانی پیکرهایشان رفتند.

هفت عزیز، هفت دلاور؛ از مازندران و خوزستان و البرز و قزوین به رسم ادب ابتدا به طواف شاه خراسان رفتند تا برای آخرین بار به زیارت شمس الشموس نائل شوند و سپس راهی دیارشان شوند. تا اهالی این پنج استان‌ فرزندان‌شان را برای آخرین بار در آغوش خود بگیرند و سپس به آغوش خاک بسپارند.  

پیکر مطهر شهدای خانطومان پس از برگزاری مراسم نوحه‌خوانی و مداحی،‌ با حضور خانواده معظم این شهیدان و در میان نغمه "لبیک یاحسین" بدرقه شد تا پس از تشییع در زادگاهشان به خاک سپرده شوند.

طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده، پیکر مطهر شهدای خان‌طومان ابتدا در حرم مطهر امام رضا (ع) توسط خادمان آن آستان مقدس طواف داده شده و حجت الاسلام و المسلمین علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بر پیکرهای مطهر شهدا نماز خواند. این مراسم در مشهد مقدس بدون حضور مردم قدرشناس و شهید پرور برگزار شده و به صورت زنده از شبکه های سیما در حال پخش است. 

تشییع شهدای خان‌طومان در مازندران

در روزهای پایانی ماه صفر که طبق روال هر ساله مردم مازندران با برپایی دستجات عزاداری خود را رهسپار زیارت امام هشتم شیعیان برای شرکت در مراسم های عزاداری دهه پایانی صفر کرده بودند که امسال به دلیل شرایط کرونایی این مراسم ها لغو شده ولی خبر بازگشت و تفحص 5 شهید مدافع حرم مازندران، رنگ و بویی عاشورایی، رضایی، فاطمی و زینبی به مازندران داده است.

در آستانه سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)؛ استان مازندران رنگ عاشورایی گرفت و مردم ولایی و شهیدپرور استان، بار دیگر با منویات مقام معظم رهبری و آرمان‌های والای شهدا تجدیدپیمان کردند.مراسم تشییع پیکر‌های پاک و مطهر شهیدان محمود رادمهر، محمد بلباسی، حسن رجایی فر، رضا حاجی زاده و علی عابدینی در شهر‌های ساری، قائم شهر، بابل، آمل و فریدونکنار امروز با حضور قشر‌های مختلف مردم برگزار شد.

مردم قدرشناس استان مازندران در این مراسم بر ادامه راه شهدا تاکید کردند و به گروه‌های تکفیری و دشمنان اسلام یادآوری کردند که جوانان غیور این مرز و بوم به تاسی از سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در مقابل ظلم ایستادگی خواهند کرد و در مقابل زورگویی‌های استکبار کوتاه نخواهند آمد.

آیت‌الله لائینی: سازش و تسلیم ملت ایران در برابر دشمنان هرگز اتفاق نمی‌افتد/مادر شهید رادمهر: در حمایت مطلقه از ولی فقیه باید تلاش کنیم

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم شب وداع با شهدای مدافع حرم در بوستان ولایت ساری با تشکر از همه کسانی که در این مراسم شرکت کردند، اظهار کرد: دشمن شاید فکر کند که داغ شهیدان که بسیار سخت و سنگین است ما را از پای در می‌آورد و ما را از مقاومت منصرف می‌کند اما کور خوانده است.

وی با بیان اینکه قبول داریم داغ شهیدان سخت است، افزود: داغ شهدا برای ما سخت است اما ما ملتی هستیم که با داغ شروع کردیم و آشنا هستیم و این داغ‌ها ما را از راه شهیدان منصرف نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، خاطرنشان کرد: شاید دشمن در فکر آن باشد که با این فشارها ما را به آرامش و سازش با دشمن وادار کند اما ما زنده از آنیم که آرام نگیریم و خاطر دشمن آسوده باشد، این ملت هیچ وقت راه سازش ناپذیری، حماسه و ایثار شهیدان را رها نخواهد کرد.

خواسته شهدا را در زندگی خود پیاده کنیم

محمدی لائینی با تاکید بر اینکه ما یک برکه کوچک بودیم که به برکت شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم امروز حوزه مقاومت ما غرب آسیا را در برگرفته است، افزود: امروز بسیج مستضعفین در گسترده جهانی در مقابل تمام منافع دنیای غرب ایستاده و نفوذ جمهوری اسلامی در مقیاس جهانی به‌عنوان یک قدرت تاثیرگذار در تمام جریانات جهانی مطرح شده است.

وی تصریح کرد: اگر امروز به‌عنوان یک اقیانوس مطرح هستیم و از آن شب ظلمت به روز روشن ایثار، فداکاری و حماسه رسیدیم را شهدا به ما دادند و ما به آنها بدهکار هستیم.

لائینی با بیان اینکه ما امروز باید خواسته و آرمان شهیدان را در فرهنگ و زندگی خود پیاده کنیم، بیان کرد: اینکه ما به عشق شهیدان مراسم چنین باشکوهی بگیریم و برای این شهیدان مراسم سنگین داشته باشیم خوب است ولی وقتی به صحنه زندگی، خانواده و جامعه و محل کار برگشتیم اگر از فرهنگ شهید و ارزش‌هایی که دستاورد شهدا است کم رنگ مشاهده شود این شرط وفاداری به شهدا نیست و مهم این است که خواسته شهدا را در زندگی خود پیاده کنیم.

مسئولان گوش به فرمان رهبری باشند

وی تاکید کرد: ما باید کشور خود را آنگونه که شایسته شهیدان همچون شهدای مدافع حرم است بسازیم و عقب ماندگی‌های عمرانی و اقتصادی و ابعاد دیگر زیبنده این جامعه نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه فرمانده‌هان جنگ جوانانی کارآمد بودند، اظهار کرد: افزایش روزانه قیمت اجناس زیبنده شهدایی که این چنین کارآمد بودند نیست، مردم با انتخاب خود شورای شهر، نماینده مجلس و رئیس جمهور انتخاب می‌کنید باید مسئولانی را انتخاب کنید که مدیریت جهادی داشته و گوش به فرمان رهبری باشند.

تشییع شهید "محمد بلباسی" در قائمشهر

آیین تشییع و خاکسپاری پیکر شهید مدافع حرم محمدبلباسی صبح روز پنجشنبه با حضور جمع کثیری از مردم، مسئولان و نیروهای مسلح در قائمشهر برگزار شد.
مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر این از سپاه ناحیه قائم شهر(حسینیه ثارالله) واقع در خیابان ساری به سمت گلزار شهدای سید ملال برگزار و در آنجا پیکر پاک و مطهر این شهید در کنار دیگر شهدا به خاک سپرده شد.

تشییع شهید "محمود رادمهر" در ساری

وداع با شهید

مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر:

راضی به رضای خدا هستیم/مسئولان نگذارید خون شهدا پایمال شود

به گزارش بلاغ، در حالیکه مازندران خود را برای میزبانی از بازگشت پیکر مطهر چهار شهید خونین کفن مدافع حرم مازندران در خانطومان شهیدان رضا حاجی زاده، علی عابدینی، محمد بلباسی و حسن رجایی‌فر پس از فراقی 5 ساله آماده می‌کرد، شامگاه امروز، سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا به همراه سردار رستمیان فرمانده سابق لشکر عملیاتی 25 کربلا، سردار برسلانی فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا و همچنین سرهنگ شریفی فرمانده سپاه شهرستان ساری با حضور در منزل شهید مدافع حرم محمود رادمهر، خبر بازگشت پیکر مطهر این شهید عزیز را به مادر و همسر شهید رادمهر اعلام کردند.

بنا بر اطلاعیه سپاه کربلای مازندران، طبق آزمایش DNA در مرکز ژنتیک سپاه، پیکر مطهر شهید مدافع حرم محمود رادمهر هم شناسایی شد.

عقیله ملازاده مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر لحظاتی قبل در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بلاغ در خصوص چگومگی و نحوه اطلاع از خبر بازگشت پیکر مطهر فرزند شهیدش گفت: شب گذشته و پس از اذان مغرب و عشاء از خبر بازگشت پیکر شهید محمود رادمهر مطلع شدم.

وی افزود: فرمانده سپاه کربلای مازندران با همراهی سردار رستمیان و چند تن از مسئولان با حضور در منزل ما، این خبر رو بنده دادند.

مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر در پاسخ به این سوال که آیا شما تصور می‌کردید که پیکر شهید رادمهر به کشور برگردد، گفت: نه، اما مصلحت خداوند متعال بر این بود که پیکر این شهید به کشور برگردد و ما راضی به رضای خداوندیم.

ملازاده در پاسخ به این سوال که وقتی اسم آقا محمود در میان اسامی 4 شهید اعلام شده خان طومان که پیکرشان به کشور باز می‌‌گشت نبود، چه عکس‌العملی نشان دادید؛ بیان کرد: رو به روی عکس شهید محمود ایستادم و به او گفتم آفرین پسرم، احسنت که نیامدی!

وی در پاسخ به این سوال که آیا منتظر آقا محمود بودید که برگردد، گفت: نه، هیچ انتظاری نداشتم که برگردد، به هیچ وجه، انتظار برای بازگشتش را نمی‌کشیدم.

مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر در پاسخ به این سوال که در نگاه اول و وقتی پیکر مطهر آقا محمود رو بعد از گذشت 5 سال ببینید، به او چه می‌گویید، اظهار کرد: به آقا محمود می‌گویم: « رسم وفاداری نبود که از پیش حضرت زینب (س) بیای؛ ولی شهادتت مبارک.»

ملازاده در پاسخ به این سوال که توصیه شما به نوجوانان و جوانان چیست، اعلام کرد: جوانان ما خوبند، واقعا عالی هستند، توصیه من به مسئولان این است که شمایی که در رأس نشسته‌اید خون شهدا را زیر پای‌تان لگدمال نکنید.

وی در پاسخ به این سوال که چه سخنی با مردم و محبان آقا محمود دارید، عنوان کرد: از مردم و دوستداران آقا محمود می‌خواهم که مردم راه شهدا را فقط در یکی دو روز تشییع جنازه دنبال نکنند و در تمام طول زندگی‌شان به این فکر کنند که امنیت و آرامش‌شان از بابت خون شهدا است.

گفتنی است با بازگشت پیکر مطهر این 5 شهید، مجموعا پیکر مطهر 12 شهید از 13 شهید مازندرانی خان طومان به آغوش وطن بازگشته است و تنها پیکر مطهر مدافع حرم « حاج رحیم کابلی» همچنان مهمان بی بی حضرت زینب(س) است.

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید محمود رادمهر از سپاه ناحیه ساری واقع در میدان امام خمینی(ره) آغاز شد و به سمت میدان شهدا ادامه یافت و پیکر پاک و مطهر این شهید در گلزار شهدای ملامجدالدین و در کنار دیگر همسنگرانش به خاک سپرده شد.
 
تشییع پیکر پاک و مطهر شهید محمود رادمهر در ساری
 
تشییع پیکر پاک و مطهر شهید محمود رادمهر در ساری
 
تشییع پیکر پاک و مطهر شهید محمود رادمهر در ساری
 
تشییع پیکر پاک و مطهر شهید محمود رادمهر در ساری
 
تشییع پیکر پاک و مطهر شهید محمود رادمهر در ساری

تشییع پیکر شهید مدافع حرم "علی عابدینی" در فریدونکنار

تشییع پیکر شهید مدافع حرم علی عابدینی در فریدونکنار

تشییع پیکر شهید مدافع حرم علی عابدینی در فریدونکنار

تشییع پیکر شهید مدافع حرم علی عابدینی در فریدونکنار

تشییع پیکر شهید مدافع حرم علی عابدینی در فریدونکنار

تشییع پیکر شهید مدافع حرم علی عابدینی در فریدونکنار


تشییع پیکر شهید "رضا حاجی‌زاده" در آمل
مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید رضا حاجی زاده از مقابل سپاه ناحیه آمل برگزار شد و سپس پیکر پاک و مطهر این شهید در صحن امامزاده ابراهیم(ع) آمل به خاک سپرده شد.
 

تشییع پیکر شهید رضا حاجی زاده آمل

تشییع پیکر شهید رضا حاجی زاده آمل

تشییع پیکر شهید رضا حاجی زاده آمل

تشییع پیکر شهید رضا حاجی زاده آمل

تشییع پیکر شهید رضا حاجی زاده آمل

تشییع پیکر شهید "حسن رجایی‌فر" در بابل

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید حسن رجایی فر از سپاه ناحیه بابل واقع در خیابان طالقانی برگزار شد و سپس پیکر پاک و مطهر این شهید در گلزار شهدای زادگاهش روستای کامیکلای بخش بندپی غربی به خاک سپرده شد.

پدر شهید مدافع حرم "حسین رجایی‌فر":

بازگشت پیکر فرزندم بعد از 5 سال خواست خدا بود/دوست داشتم تکه‌ای از استخوان پسرم را تبرک داشته باشم

اصغر رجایی‌فر» پدر شهید مدافع حرم «حسن رجایی‌فر» از شهدای مدافع حرم که در منطقه خان‌طومان سوریه آسمانی شد در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ درباره بازگشت پیکر فرزندش، گفت: عصر امروز برادرزاده‌ام خبر بازگشت پیکر فرزندم را داده است.
 
وی بیان کرد: در این چند سال که انتظار می‌کشیدم دوست داشتم حداقل یک تکه استخوان هم شده بیاید و آن را تبرک کنم و خوشحالم که الان پیکرش برگشته و ما را از چشم انتظاری نجات داد.
 
این پدر شهید مدافع حرم با بیان اینکه پنج سال است که دوری‌اش را تحمل کردیم و به خدا پناه بردیم، خاطرنشان کرد: داغ فرزند سخت است و هر کسی نمی‌تواند تحمل کند الا اینکه خدا کمک کند.
 
رجایی‌فر افزود: امشب آمدم بر سر مزارش تا این فضا را تمیز کنم که وقتی دوستانش او را آوردند راحت باشند و او را در خانه‌اش بگذارند.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های رفتاری شهید مدافع حرم «حسن رجایی‌فر» و دغدغه‌های این شهید بزرگوار نسبت به منویات مقام معظم رهبری به ویژه در حوزه فرهنگ گفت: فرزندم در حوزه فرهنگی کاملا آتش به اختیار عمل می‌کرد و تاسیس دارالقرآن الکریم در بخش بندپی غربی از شاخص‌ترین فعالیت‌های فرهنگی این شهید بزرگوار بود که در آن به جوانان و نوجوانان در مقاطع مختلف آموزش قرآن می‌داد و بیشترین نگرانی و توجه شهید گرانقدر به اقشار آسیب‌پذیر به ویژه جوانان و نوجوانان بود.

تشییع پیکر شهید مدافع حرم البرز

تشییع پیکر شهید "مجید سلمانیان" در کرج

 پیکر مطهر شهید مجید سلمانیان در گلزار شهدای امام زاده طاهر (ع) کرج آرام گرفت.

روز پنج شنبه در میان استقبال با شکوه مردم کلانشهر کرج پیکر پاک شهید مدافع حرم سلمانیان که پس از ۴ سال از خان طومان سوریه به وطن بازگشت در آستان مقدس امام زاده طاهر به خاک سپرده شد.

در این مراسم که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، مدافع حرم مجید سلمانیان همسایه ابدی شهید اینانلو شد تا بار دیگر البرز به رایحه خوش شهدا معطر گردد.

121

363

13123

1312

765478

757


تشییع شهید مدافع حرم خوزستان

تشییع شهید "مهدی نظری" در اندیمشک

پیکر شهید مدافع حرم مهدی نظری که پس از 4 سال در منطقه خان طومان سوریه تفحص شد، شامگاه دوشنبه وارد اهواز شد و  ........... در زادگاهش شهرستان اندیمشک تشییع و به خاک سپرده شد.

ابراز ارادت قزوینی‌ها با شهید مدافع حرم "ذکریا شیری"

به گزارش صبح قزوین؛ مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم، شهید "ذکریا شیری" در مزار شهدای استان قزوین با حضور پرشور مردم قزوین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

پیکر این شهید بزرگوار پس از پنج سال در منطقه خانطومان سوریه شناسایی و به همراه پیکر پاک هفت شهید دیگر به کشور منتقل شد.

ی

ی

ی

ی

ی

ی

ی

 

 

 

 

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان