۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تهاتر و جایگزینی ملک، کلید حل مشکل طرح توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین است
کد خبر: ۳۴۵۴۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۴ ساعت: ۱۱:۱۰ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار:

تهاتر و جایگزینی ملک، کلید حل مشکل طرح توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین است

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: جهت برون رفت از مشکل تملک واحدهای مسکونی محل پروژه طرح توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین، باید در مناطق اطراف پروژه دنبال خانه‌هایی با شرایط مشابه باشیم تا آن را جهت تهاتر به مالک پیشنهاد دهیم یا اینکه مالکین خود اقدام به انتخاب ملک مورد نیاز خود کنند.

تهاتر و جایگزینی ملک، کلید حل مشکل طرح توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ علی فرخزاد در جلسه طرح توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین در حسینیه این امامزاده برگزار شد؛ اظهار کرد: باید از اهالی و همچنین معتمدین منطقه طی جلسات متعدد دعوت کرده و آنها را نسبت به شیوه اجرای پروژه توجیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما در هر جلسه باید یک حرکت رو به جلو داشته باشیم؛ افزود: با توجه به عدم توافق مالکین با طرح پیشنهادی جهت تملک واحدهای مسکونی، باید با بررسی شیوه کار، در صورت نیاز به جایگزین بهتر برای رسیدن به نتیجه مطلوب اقدام کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: اگر برای برون رفت از این مشکل و بن‌بست، نیاز به دریافت پیشنهادهای سازنده وجود دارد باید اقدام شود؛ به طور مثال قیمت بالاتری را پیشنهاد کنیم یا درصدد پیشنهاد جایگزینی خانه‌هایی مشابه با شرایط فعلی آنها باشیم.

وی یادآور‌ شد: ما اکنون قادر به تملک و قیمت گذاری ملک با شرایط دو سال پیش نیستیم؛ زیرا با شرایط فعلی اقتصادی، اجرای این طرح تحقق پذیر نیست و باید به دنبال شیوه‌ی جدید باشیم. اکنون ارزش رقم پیشنهادی برای اجرای این پروژه که ۸۴ میلیارد تومان بود دچار افت شدید شده است که اگر زمین جایگزین آن می‌شد سرمایه‌ای مناسب محسوب می‌شد.

فرخزاد بیان کرد: رقم پیشنهادی برای ۷۲ پلاک در گذشته ۸۴ میلیارد تومان بود ولی اکنون این تعداد پلاک با این قیمت قابل تملک نیست. طبق مصوبات گذشته مقرر شد چهار پلاک آماده شده را با همان رقمی که نزد شهرداری امانت داریم، تملک کنیم تا به رقم وعده داده شده برسیم که تاکنون این امر محقق نشده است.

این مقام مسئول در پایان گفت: باید در مناطق اطراف پروژه دنبال خانه‌هایی با شرایط مشابه باشیم تا آن را جهت تهاتر به مالک پیشنهاد دهیم یا اینکه مالکین خود اقدام به انتخاب ملک مورد نیاز خود کنند؛ که این پیشنهاد باید از طرف کارگزار انجام شود تا در آینده شاهد تملک حداقل پنج پلاک باشیم. همچنین باید بدانیم چه تعداد واحد مسکونی در این منطقه قصد فروش ملک خود را دارند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان