۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پیگیری مشکلات شرکت‌های آرین شیر، ناب‌نوش و مینای قزوین/ بانک‌ها ریزبدهی‌ها را در اختیار بدهکاران قرار نمی‌دهند
کد خبر: ۳۴۵۴۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۳ ساعت: ۱۴:۳۹ ↗ لینک کوتاه

در کمیته پیگیری واحدهای تحت تملک بانک‌ها مطرح شد

پیگیری مشکلات شرکت‌های آرین شیر، ناب‌نوش و مینای قزوین/ بانک‌ها ریزبدهی‌ها را در اختیار بدهکاران قرار نمی‌دهند

در جلسه کمیته بررسی و پیگیری واحدهای تحت تملک بانک‌ها، مشکلات شرکت‌های آرین شیر، ناب‌نوش و مینای قزوین مورد پیگیری قرار گرفت.

پیگیری مشکلات شرکت‌های آرین شیر، ناب‌نوش و مینای قزوین/ بانک‌ها ریزبدهی‌ها را در اختیار بدهکاران قرار نمی‌دهند

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ مرتضی علیخانی در جلسه کمیته بررسی و پیگیری واحدهای تحت تملک بانک‌ها که امروز(چهارشنبه) در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون ۱۹جلسه برای بررسی واحدهای مشکل‌دار در حوزه بانک‌ها برگزار شده است، اظهار کرد: ۵۶ پرونده در این حوزه احصاء شده است که تا کنون ۳۸مورد آن تعیین تکلیف شده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین با اشاره به اینکه در این جلسات نماینده‌ای از دستگاه قضائی حضور دارد، اذعان کرد: بعضی جاها درباره مصوبات تمکین وجود ندارد در حالی که تمامی مستندات موجود است و گاهی هم خلاء قانونی مطرح است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی نباید یک واحد صنعتی و تولیدی بدون استفاده بماند در حالی که برخی از این واحدها دارای تجهیزات و دستگاه‌های جدید و به روزی هستند که هر کدام از این واحدها می‌تواند به اشتغال و درآمدزایی استان کمک بزرگی کند.

وی عنوان کرد: اختلافاتی که بین واحدهای صنعتی در خصوص واحدهای تحت تملک بانک‌ها وجود دارد در کمیته بررسی و به مجمع خبرگان ارسال می‌شود که پس از کارشناسی نیز نظر نهایی اعلام خواهد شد که همه باید از آن تمکین کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در ادامه این جلسه اظهار کرد: ما یک مشکل اساسی، دائمی و کهنه با بانک‌ها داریم به طوری که محاسبه‌ای که بانک‌ها در خصوص بدهی‌ها انجام می‌دهند نیز مورد قبول بدهکار بانکی نیست؛ یعنی مبلغی که واحدها به عنوان بدهی پرداخت می‌کنند درواقع برای جرایم آن‌ها از سوی بانک محسوب می‌شود و از اصل بدهی و سود کسر نمی‌شود.

علی محمد زمانی تصریح کرد: درخواست بدهکاران امروز این است که بانک‌ها ریز بدهی‌ها را از روز اول تا امروز به صورت شفاف در اختیارشان قرار دهند؛ ما این مشکل را در حضور استاندار هم مطرح کردیم که برخی بانک‌ها تکذیب کردند در صورتی که درواقعیت این گونه نیست و بانک‌ها از ارائه ریز بدهی‌ها امتناع کرده و اعلام می‌کنند که محرمانه است.

وی یادآور شد: استاندار تصویب کرد که بانک‌ها باید ریز اطلاعات بدهی‌ها را در اختیار طرف بدهکار قرار دهند چراکه ریز محاسبات بانکی حق مسلم بدهکار بانکی است؛ نمونه‌های بسیاری داشتیم که پس از بررسی محاسبات بانکی توسط خود کارشناسان بانک نیز میزان بدهی واحدها با رقم‌های بالایی کاهش یافته است چراکه گاهی این محاسبات تفاوت دارد.

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران تاکید کرد: تا زمانی که این مسئله حل نشود، مشکل هیچ بدهکار بانکی حل نخواهد شد؛ دادستان کل کشور برای محاسبه بانکی بخشنامه صادر کرده و به همه بانک‌ها هم ابلاغ شده که محاسبه سود پلکانی ممنوع است.

در این جلسه پرونده سه شرکت آرین شیر، ناب نوش و مینا که در حوزه بدهی بانکی دچار مشکل هستند، مورد بررسی قرار گرفت تا راهکارهایی برای حل مشکل این شرکت‌ها اتخاذ شود.

گفتنی است، شرکت مانوش جزو زیرمجموعه‌های شرکت میناست که چندی پیش فیلم گلایه‌های مدیر این شرکت از عدم تحقق وعده‌های بانک در صبح قزوین منتشر شد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان