۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد/ ثابت ماندن سطح سفره‌های آب زیرزمینی دشت قزوین
کد خبر: ۳۴۵۴۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۳ ساعت: ۱۲:۴۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان:

۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد/ ثابت ماندن سطح سفره‌های آب زیرزمینی دشت قزوین

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: در سال آبی گذشته چیزی حدود ۷۰ میلیون مترمکعب تغذیه مصنوعی در استان صورت پذیرفته و ۳۰۰ حلقه چاه نیز پر و مسلوب المنفعه شده است.

۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد/ ثابت ماندن سطح سفره‌های آب زیرزمینی دشت قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ نشست صمیمانه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با فرمانده سازمان بسیج ادارات استان قزوین و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید مطهری امروز(چهارشنبه) با هدف استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این نهاد مردمی صورت گرفت.

یدالله ملکی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه‌های اجرایی و در دست اقدام شرکت اظهار کرد: تامین آب شرب از سد طالقان یکی از بزرگترین پروژه‌های آبی کشور و یکی از پروژه‌های بزرگ عمرانی استان است که اجرای تصفیه خانه آن از طریق قرارداد BOT به پیمانکار واگذار شده و با پیگیری‌های به عمل آمده امیدواریم فاز اول این تصفیه خانه در تابستان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین با اشاره به پروژه خط انتقال آب افزود: برای قطع وابستگی این پروژه به منابع مالی دولت اقدامات مناسبی صورت گرفته و امیدواریم ظرف یکی دو ماه آینده سرمایه گذار این پروژه از طریق مناقصه تعیین شود تا شاهد تسریع در روند اجرای این پروژه باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین در ادامه با اشاره به وضعیت پساب شهرک‌های صنعتی استان بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مطالعات طرح ساماندهی پساب شهرک‌های صنعتی استان در شرکت آغاز و اکنون نیز بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس این مطالعات قرار است پروژه‌ای با هدف جذب سرمایه گذار تعریف شود تا پساب شهرک‌های صنعتی البرز، لیا و کاسپین به تالاب الله آباد منتقل تا ضمن احیای این تالاب فرصت‌های اشتغال زایی از طریق تعریف پروژه‌های گردشگری در این منطقه نیز ایجاد شود.

این مقام مسئول در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به اقدامات این شرکت در راستای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی عنوان کرد: در سال آبی گذشته چیزی حدود ۷۰ میلیون مترمکعب تغذیه مصنوعی در استان صورت پذیرفته و ۳۰۰ حلقه چاه نیز پر و مسلوب المنفعه شده است که این اقدامات در کنار بارندگی‌های مناسب سبب شده تا تغییرات سطح آب زیرزمینی نسبت به سال گذشته به صفر برسد و این اتفاق در دشت ۵۰۰ هزار هکتاری قزوین کار بسیار بزرگی بوده و این مهم برای اولین بار ظرف ۴۰ - ۵۰ سال گذشته روی داده است.

در ادامه حسین فیضی فرمانده سازمان بسیج ادارات استان نیز در این جلسه با تشکر از تلاش‌های مجدانه مدیران و پرسنل شرکت آب منطقه‌ای در راستای حفظ و حراست از منابع آبی استان اظهار کرد: همگرایی و همراهی همه عوامل لازمه تحقق اهداف است و جلب رضایت خدا و خلق خدا باید سرلوحه همه کارها قرار داشته باشد.

وی با اشاره به وظایف سازمان بسیج ادارات بیان کرد: افزایش سطح رضایتمندی مردم از نظام بدون در نظر گرفتن جریان‌ها و گرایش‌های سیاسی از مهمترین وظایف این نهاد است که عدم تبعیض و پاسخگویی درست می‌تواند اقدام موثری در این راستا باشد.

فرمانده بسیج ادارات استان در پایان اطلاع رسانی و آگاه سازی را از جمله اقدامات مهم برای همراهی مردم در زمینه صرفه جویی در منابع آبی برشمرد و گفت: با توجه به گستردگی نیروهای مردمی بسیج در سطح شهرها و روستاهای استان می‌توان از این پتانسیل و ظرفیت مناسب جهت اغناء سازی مردم برای همراهی با شرکت آب منطقه‌ای قزوین جهت حفظ و حراست از منابع آبی استان استفاده کرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان