۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تحویل خانه تاریخی یزدی‌ها به سرمایه‌گذار بخش خصوصی در قزوین
کد خبر: ۳۴۵۴۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۳ ساعت: ۱۲:۷ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان علام کرد

تحویل خانه تاریخی یزدی‌ها به سرمایه‌گذار بخش خصوصی در قزوین

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از تحویل خانه تاریخی یزدی‌ها (میریانزاده) به سرمایه‌گذار بخش خصوصی خبر داد.

تحویل خانه تاریخی یزدی‌ها به سرمایه‌گذار بخش خصوصی در قزوین

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: به منظور احیاء و بهره‌برداری بهینه از بناهای ارزشمند تاریخی با کاربری مناسب، خانه تاریخی یزدی‌ها واقع در خیابان مولوی پس از طی فرآیند اداری و مراحل قانونی تحویل و عقد قرارداد واگذاری، مطابق با تشریفات مزایده شماره ۳۴۳/۹۸ مورخ ۱۰/۹/۹۸ با حضور نمایندگان صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور و این اداره کل به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.

وی افزود: پس از تایید طرح مطالعاتی سرمایه‌گذار توسط تیم نظارت و مرمت و تجهیز بنا در بازه زمانی شش‌ماهه، این خانه تاریخی در نهایت با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین یادآور شد: واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی با مشارکت صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی از رویکردهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای حفاظت و بهره‌برداری بهینه از این آثار به شمار می‌رود که در همین راستا نیز تا کنون مجموعه سعدالسلطنه، گراند هتل و حمام تنکابنی در قزوین از این طریق واگذار شده‌اند.

خزائلی بیان کرد: خانه تاریخی یزدی‌ها (میریانزاده) واقع در خیابان مولوی کوی صالحیه از بناهای ارزشمند متعلق به دوره قاجار در قزوین است که در تاریخ ۱۷/۱۱/۱۳۸۹ با شماره ۲۹۸۹۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

آغاز عملیات رفع خطر و مرمت ساباط تاریخی خیابان عبید زاکانی

این مقام مسئول در ادامه از آغاز عملیات رفع خطر و مرمت بخش‌های تخریب شده ساباط تاریخی خیابان عبیدزاکانی خبر داد.

وی در ادامه گفت: به دنبال  تخریب بخش‌هایی از اثر تاریخی و ثبت شده‌ی ساباط خیابان عبیدزاکانی در تاریخ ۲۸ شهریور ماه، عملیات اجرایی رفع خطر، مرمت و استحکام‌بخشی این بنا صبح امروز تحت نظارت کارشناسان مرمت اداره کل با همراهی و حمایت ساکنین محل آغاز شد.

خزائلی عنوان کرد: با توجه به مشکلات ساکنین این محل به لحاظ تردد، امنیت و ناهنجاری‌های اجتماعی نشستی برای طرح و رسیدگی به معضلات موجود در محل اداره کل برگزار و مقرر شد تا مناسب‌ترین راه حل برای حفظ این اثر تاریخی و انجام خواسته‌های ساکنین به اجرا درآید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: در نهایت، تلاش این اداره کل به عنوان متولی حفاظت و پاسداری از آثار ارزشمند تاریخی در گام نخست حفظ این اثر همراه با حفظ حقوق و رضایت خاطر اهالی است که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت دستگاه‌های ذی‌ربط بتوانیم این مشکلات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان