۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین نگرش مثبت مردم به امربه‌معروف باید احیا شود
کد خبر: ۳۴۵۳۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۱ ساعت: ۱۲:۲۹ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قزوین:

نگرش مثبت مردم به امربه‌معروف باید احیا شود

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قزوین گفت: امروزه مردم نگاه مثبتی به امربه‌معروف ندارند، باید نگاه مردم به این فریضتین تغییر پیدا کند و نگرش مثبت احیا شود.

نگرش مثبت مردم به امربه‌معروف باید احیا شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ عباس کاظمی امروز(دوشنبه) در دیدار با حسینیانی معاون اجتماعی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با تأکید بر تغییر رویکرد امربه‌معروف، تصریح کرد: امروزه نگاه امربه‌معروف نگاه‌های جزئی است؛ درحالی‌که باید تمرکز امربه‌معروف بر مسائل کلی و کلان جامعه باشد.

وی افزود: باید توجه کرد که امربه‌معروف یک وظیفه اجتماعی است که بدون ساختار منظم پیش نمی‌رود؛ در این میان دستگاه‌های متولی باید در حوزه امربه‌معروف ورود پیدا کنند، مطالبه از این دستگاه‌ها جزو وظایف ستاد امربه‌معروف است که به‌صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قزوین اظهار کرد: باید نگاه مردم به این فریضتین تغییر پیدا کند و نگرش مثبت احیا شود؛ چراکه این جایگاه، جایگاه نظارت عامه و خیرخواهی است.

وی عنوان کرد: امروزه تحولات متن جامعه را فضای مجازی و رسانه رقم می‌زند؛ بنابراین استفاده از بستر و زیرساخت‌های رسانه در این حوزه دارای اهمیت است، ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قزوین نیز تولیدات مختلف چندرسانه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است تا در این حوزه نسبت به گذشته قوی‌تر وارد عمل شود.

کاظمی عنوان کرد: قانون امربه‌معروف نیاز به بازنگری دارد و باید ضمانت اجرا در قانون وجود داشته باشد.

حسینیانی نیز در این جلسه با بیان اینکه سپاه استان در این خصوص دغدغه دارد، تأکید کرد: در این حوزه به کمک امربه‌معروف می‌آییم و کمک به احیای امربه‌معروف و نهی از منکر از طریق رده‌های بسیج انجام و همچنین از ظرفیت امامان جمعه با توجه به میزان تأثیرگذاری آنان در شهرستان‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان