۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ضعف شدید مسائل بهداشتی در داروخانه‌ها/ نقشه نقاط آلوده به کرونا در قزوین ترسیم شود
کد خبر: ۳۴۵۳۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۰ ساعت: ۱۵:۲۷ ↗ لینک کوتاه

فرماندار قزوین هشدار داد

ضعف شدید مسائل بهداشتی در داروخانه‌ها/ نقشه نقاط آلوده به کرونا در قزوین ترسیم شود

فرماندار قزوین گفت: پیشنهاد می‌کنیم که نقشه مناطق آلوده به ویروس کرونا مشخص و به مردم ارائه شود تا از حضور بی‌مورد در این مناطق خودداری کنند.

ضعف شدید مسائل بهداشتی در داروخانه‌ها/ نقشه نقاط آلوده به کرونا در قزوین ترسیم شود

به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ محمد شفیعی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که عصر امروز(یکشنبه) در سالن جلسات باقر العلوم استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به وضعیت شهرستان در زمینه کرونا اظهار کرد: شرایط کنونی با این شیوه‌ای که پیش می‌رود باید یک تیم ویژه برای مکان‌یابی تعیین شود؛ چراکه برخی اماکن ورزشی و سالن‌ها قابلیت اینکه به مراکز درمانی تبدیل شوند، دارند.

وی افزود: ضرورت دارد که در برخی از اماکن و خیابان‌های پرتردد مانند خیابان خیام برای ترویج و اطلاع‌رسانی پروتکل‌های بهداشتی، تیم‌هایی از هلال احمر مستقر شوند تا با تب سنجی و سایر اقدامات یک حساسیت جدید در بین مردم ایجاد شود.

فرماندار قزوین تصریح کرد: محدودیت دسترسی به پارک‌ها باید جدی‌تر درنظر گرفته شود؛ چراکه تنها تعداد اندکی از پارک‌های شهر قزوین دارای معابر عریض هستند و سایر پارک‌های استان چنین قابلیتی ندارند که باعث تراکم و تردد بیشتر مردم می‌شود.

تحریم‌ها باعث جنب‌وجوش مردم برای خرید دارو شده است

این مقام مسئول تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم که نقشه مناطق آلوده به ویروس مشخص و به مردم ارائه شود تا از حضور بی‌مورد در این مناطق خودداری کنند تا در کاهش سیر صعود ابتلا به بیماری کمک شود.

وی تاکید کرد: نکته نگران‌کننده و جدی دیگر بحث داروخانه‌هاست و کمترین داروخانه‌ای را پیدا می‌کنیم که محلول ضدعفونی را در معرض مصرف مردم گذاشته باشند و دستگاه کارتخوان را هم در اختیار مردم بگذارند؛ متاسفانه بیشتر متصدیان در این داروخانه‌ها هم ماسک ندارند که تعدادی از این واحدها شناسایی شده است.

شفیعی عنوان کرد: باتوجه به تحریم‌ها متاسفانه یک جنب و جوش زیادی در داروخانه‌ها اتفاق افتاده و افراد برای خرید دارو ازدحام می‌کنند.

فرماندار قزوین در پایان تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنیم که در کنار سایر کمیته‌ها یک کمیته آموزشی داشته باشیم تا بتوانیم ابتکاراتی که برای پیشگیری و کاهش ابتلا به بیماری کرونا در سایر استان‌ها یا کشورها اتفاق می‌افتد را در استان بومی‌سازی و اجرایی کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان