۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین پیکر مطهر "ذکریا شیری" شناسایی شد/ قزوین میزبان شهید مدافع حرم‌ می‌شود
کد خبر: ۳۴۵۳۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۰ ساعت: ۱۴:۴۰ ↗ لینک کوتاه

پس از گذشت ۵ سال؛

پیکر مطهر "ذکریا شیری" شناسایی شد/ قزوین میزبان شهید مدافع حرم‌ می‌شود

پیکر مطهر مدافع حرم شهید "ذکریا شیری" پس از گذشت ۵ سال شناسایی شد.

پیکر مطهر "ذکریا شیری" شناسایی شد/ قزوین میزبان شهید مدافع حرم‌ می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ امروز خبری از زبان مسئول ایثارگران کل سپاه منتشر شد که از شناسایی پیکر هفت تن از شهدای مدافع حرم در سوریه حکایت داشت که این شهدای شناسایی شده از مدافعان حرم استان‌های مازندران، قزوین، البرز و خوزستان هستند.

این شهیدان والامقام رضا حاجی زاده، علی عابدینی، محمد بلباسی و حسن رجایی‌فر از استان مازندران، شهید ذکریا شیری از استان قزوین، شهید مجید سلمانیان از استان البرز و شهید مهدی نظری از استان خوزستان هستند.

پیکر مطهر شهدا بعد از طواف در حرم امام رضا(ع) عازم زادگاهشان خواهد شد تا تشییع و تدفین شوند.

گفتنی است؛ ذکریا شیری، یکم آذرماه سال ۱۳۶۵ در روستای گرماب خدابنده به دنیا آمد. پدرش شعبانعلی و مادرش رقیه آقائی نام داشت. تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی و رشته مدیریت دفاعی ادامه داد.

در تاریخ ۱۱ فروردین ماه سال ۱۳۸۷ ازدواج کرد و دارای دو فرزند پسر و دختر بود. وی که پاسدار بود و توسط سپاه صاحب الامر(عج) قزوین و به عنوان فرمانده دسته و مدافع حرم در جبهه دفاعی سوریه حضور یافت، چهارم آذرماه سال ۱۳۹۴، در حلب سوریه بر اثر انفجار تله‌ی انفجاری و اصابت ترکش و جراحات وارده شهید شد و تاکنون اثری از پیکرش به دست نیامده بود که امروز پس از پنج سال پیکر مطهر این شهید والامقام به کشور بازگشته است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان