۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اختلاف افسارگسیخته‌ی قیمت‌ها در بازار/ افزایش قیمت لوازم‌یدکی خودروها مهار شود/ گلایه رانندگان قزوینی از گرانی لاستیک
کد خبر: ۳۴۵۳۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۰ ساعت: ۱۴:۵۰ ↗ لینک کوتاه

در ستاد تنظیم بازار مطرح شد

اختلاف افسارگسیخته‌ی قیمت‌ها در بازار/ افزایش قیمت لوازم‌یدکی خودروها مهار شود/ گلایه رانندگان قزوینی از گرانی لاستیک

در جلسه ستاد تنظیم بازار قزوین مطرح شد که رانندگان خودروهای سبک و سنگین از گرانی لاستیک و افزایش بی رویه قیمت لوازم یدکی گلایه مندند.

اختلاف افسارگسیخته‌ی قیمت‌ها در بازار/ افزایش قیمت لوازم‌یدکی خودروها مهار شود/ گلایه رانندگان قزوینی از گرانی لاستیک

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور امروز(یکشنبه) در جلسه ستاد تنظیم بازار که در استانداری قروین برگزار شد، با اشاره به وضعیت بازار اظهار کرد: امروز شاهد اختلاف قیمت بسیار در بازار هستیم و این اختلاف فاحش باید به صورت جدی پیگیری شود‌.

وی افزود: مدیران نیز باید در کمیسیون نظارت حضور داشته باشند؛ چراکه جلسات ستاد تنظیم بازار و جلسات کمیسیون نظارت از جمله اولویت‌های جلسات است.

نباید اجازه دهیم‌ بی‌سروسامانی در قیمت‌ها صورت بگیرد

استاندار قزوین بیان کرد: ما نباید اجازه دهیم بی‌ سروسامانی در قیمت‌ها صورت بگیرد و قیمت‌گذاری‌ها باید براساس کارشناسی باشد، باید به شرایط بازار توجه شود و نقطه ضعف‌ها را بررسی کنیم.

جمالی‌پور عنوان کرد: در نظارت‌ها باید با روش اصلاح عمل کنیم و روش برخورد را به عنوان آخرین روش درنظر بگیریم و این درحالی است که ما هنوز از ابزار قانونی خود به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: کمیسیون نظارت باید با جدیت بیشتری از سوی سازمان صمت استان تشکیل و در راستای تشکیل این کمیسیون، برای هرجلسه گزارش و مصوبات آن ارائه شود؛ مصوبات جلسات بررسی و اجرایی شود.

استاندار قزوین یادآور شد: مسئله قیمت بازار از اولویت‌های جدی است و باید نظارت جدی در آن صورت بگیرد؛ شرایط امروز مانند شرایط زمان جنگ است و زندگی مردم با مشکل روبه‌روست و باید این مشکلات بررسی شود.

وی ادامه داد: از مدیران درخواست داریم تمام مصوبات و تصمیمات ستاد تنظیم بازار اجرایی شود و مردم باید اثر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مسئولان را به خوبی لمس کنند؛ ما رسالت سنگینی برعهده داریم و از مدیران درخواست داریم به صورت جدی وارد شوند و باتوجه به اهمیت ستاد تنظیم بازار، آن را به عنوان اولویت خود قرار دهند.

در ادامه علی اکبر کبیری در این جلسه با اشاره به نظارت بر قیمت لوازم یدکی اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی، افزایش قیمت لوازم یدکی خودروهای سنگین و سبک است که شاهد افزایش قیمت توسط برخی از واحدهای تولیدی در این حوزه بودیم.

وی افزود: افزایش قیمت ارز و تامین مواد اولیه برای خودروها از جمله مشکلات این حوزه است؛ در شرایطی که استان قزوین در حوزه تولید قطعات خودرو ظرفیت خوبی را دارد، افزایش بی رویه قیمت خودرو یکی از مشکلات اساسی بوده که این افزایش قیمت به افزایش قطعات خودرو نیز منجر شده است.

بازدید از ۷۵۰ واحد صنفی در قزوین

معاون بازرسی سازمان صمت استان قزوین عنوان کرد: اجرای طرح تشدید بازرسی را در دستور کار قرار داده و ۷۵۰ واحد صنفی را بازدید کردیم؛ در این بازدیدها دریافتیم که افزایش بی رویه قیمت‌ها از جمله مشکلات این حوزه است.

کبیری ادامه داد: کمبودی در تامین کالای مربوطه وجود ندارد و اغلب گلایه‌مندی مکانیک‌ها در حوزه ورود برخی کالاهای خارجی و نبود کیفیت است.

وی با اشاره به وضعیت قیمت روغن موتور مطرح کرد: باتوجه به اینکه، چهار شرکت دولتی روغن‌ با قیمت مناسب را توزیع می‌کنند، افزایش قیمت روغن آخرین بار در اردیبهشت ماه سال گذشته صورت گرفت؛ امروز هم قطعات عرضه نمی‌شود و یکی از مشکلات، عرضه روغن تقلبی است و با عدم افزایش قیمت، این چهار شرکت دولتی از عرضه روغن خودداری می‌کنند.

معاون سازمان صمت استان قزوین در پایان ضمن بیان‌ گلایه‌های رانندگان در حوزه قیمت لاستیک گفت: افزایش قیمت لاستیک نیز گلایه‌هایی را از سوی رانندگان به همراه دارد و نیاز است در این حوزه نظارت صورت بگیرد.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان