۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین رئیس‌جمهور حرف‌شنوی چندانی از ستاد کرونا ندارد/ با حضور نمایندگان در ستاد کرونا موافقت نشد/ دولت باید بازوهای اجرایی خود را تقویت کند
کد خبر: ۳۴۵۳۴۵ نویسنده: فاطمه محمدبیگی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۱۹ ساعت: ۱۵:۲۰ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

رئیس‌جمهور حرف‌شنوی چندانی از ستاد کرونا ندارد/ با حضور نمایندگان در ستاد کرونا موافقت نشد/ دولت باید بازوهای اجرایی خود را تقویت کند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مطالبه جدی ما از دولت این است که کنترل و مدیریت فعالیت‌های اجتماعی در شرایط کرونایی موجود را با جدیت دنبال کرده؛ همچنین باید بازوهای نظارتی خود را تقویت کند.

رئیس‌جمهور حرف‌شنوی چندانی از ستاد کرونا ندارد/ با حضور نمایندگان در ستاد کرونا موافقت نشد/ دولت باید بازوهای اجرایی خود را تقویت کند

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به لزوم انجام اقدامات سختگیرانه برای کنترل بیماری کرونا اظهار کرد: متاسفانه مدیریت ستاد مقابله با کرونا به خوبی انجام نمی‌شود؛ عملکرد ستاد ملی مقابله با کرونا به سمت وزارت بهداشت معطوف شده و این امر بار سنگینی را برای این وزارتخانه رقم زده و موجب شده است تا در حوزۀ مقابله با کرونا به صورت تک بعدی عمل کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: به نظر می‌رسد باید چرخۀ تولید بیماری را متوقف کنیم؛ در حالی که در مدیریت کرونای کشور، بیشتر به درمان بیماران توسط وزارت بهداشت متمرکز شدیم و پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا صرفا توسط این وزارتخانه تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: بار وزارت بهداشت بسیار سنگین بوده و این از اصول مدیریت خارج است؛ باید سازمان‌هایی مانند پدافند غیرعامل و نیروهای حمایتی مانند نیروهای نظامی و انتظامی، وزارت کشور و سازمان‌های اجتماعی، وزارت فرهنگ و ارشاد و گروه‌ها و انجمن‌های مردمی و اجتماعی را وارد کنیم تا در چرخه‌های پیشگیری قرار بگیرند.

نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: ما نیازمند ابتکارات جدید هستیم؛ به نظر می‌رسد تصمیمات ناگهانی و بی توجهی به نظرات کارشناسی توسط دولت، همچنین عدم اهتمام جدی به نظارت میدانی توسط رئیس جمهور از سیاست‌های نادرست این دولت است.

دولت کنترل فعالیت‌های اجتماعی در شرایط کرونایی را با جدیت دنبال کند

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: تصمیم‌گیری‌های دولت علمی و مبتنی بر پروتکل‌ها نیست و رئیس جمهور حرف شنوی چندانی از نهادها و ستادهای کرونا ندارد و این امر موجب شده تا در مبارزه با کرونا و مدیریت اجرایی کشور، شاهد نابسامانی باشیم.

این مقام مسئول گفت: مطالبه جدی ما از دولت این است که کنترل و مدیریت فعالیت‌های اجتماعی در شرایط کرونایی موجود را با جدیت دنبال کند، دولت باید بازوهای نظارتی خود را تقویت کند.

وی بیان کرد: ما باید در بحران‌ها هنر مدیریت کشور را داشته باشیم تا جامعه را در شرایط بحرانی اداره کنیم؛ انتظار داریم سیستم اجرایی کشور با قدرت بیشتر و با نظارت‌های میدانی گسترده‌تر وارد عمل شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس یادآور شد: امروز در جنگ اقتصادی و با مشکلات معیشتی و بیکاری مواجه هستیم؛ اما همت جهادی به دلیل فرسودگی و پیری دولت، در دولتمردان مشاهده نمی‌کنیم؛ لذا دولت می‌تواند از مدیران جوان و کارشناسان جوان‌تر برای حرکت جدیدتر بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: بیماریابی فعال باید در تمامی مشاغل صورت بگیرد تا ما بتوانیم با کرونا مقابله کنیم و مشاغل براساس پروتکل‌ها فعال و غیرفعال باشند؛ ما نوعی بی مبالاتی را در حوزۀ ادارۀ کشور در موضوع کرونا شاهد هستیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: از رئیس جمهور درخواست داریم که اهتمام ویژه‌ای نسبت به موضوع کرونا داشته باشند؛ ما بارها خواستار حضور دو نمایندۀ مجلس در ستاد کرونا بودیم اما از سوی دولت و توسط این ستاد، همتی برای این اتفاق دیده نمی‌شود. امید است هر چه زودتر شاهد حضور نمایندگان مجلس در ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان