۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دولت از خانه‌دار شدن کارگران و مددجویان بهزیستی حمایت می‌کند
کد خبر: ۳۴۵۳۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۱۹ ساعت: ۱۵:۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

دولت از خانه‌دار شدن کارگران و مددجویان بهزیستی حمایت می‌کند

استاندار قزوین گفت: دولت از خانه‌دار شدن کارگران و مددجویان بهزیستی حمایت می‌کند و در این خصوص همراهی و مساعدت‌های لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه و بانک‌ها پیش‌بینی شده است.

دولت از خانه‌دار شدن کارگران و مددجویان بهزیستی حمایت می‌کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ جلسه بررسی و تسریع روند اجرای پروژه مسکن کارگری استان امروز(شنبه) به ریاست استاندار قزوین و با حضور شیرکوند معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی معاون اول ریاست جمهوری، فرخ زاد معاون عمرانی استاندار در محل سالن جلسات باقرالعلوم مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.

هدایت‌الله جمالی پور در این نشست اظهار کرد: هر کاری که برای مسکن دار شدن کارگران در استان بتوان انجام داد، از آن دریغ و مضایقه نخواهیم کرد؛ رسیدگی به امور خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر نیز ضروری است و ما باید تا جایی که توان داریم در خدمت این اقشار باشیم و قولی که برای کمک به خانه‌دار شدن این خانواده‌ها داده‌ایم نیز در همین راستا بوده است.

استاندار قزوین با بیان اینکه هم جامعه کارگری و هم مددجویان بهزیستی مورد حمایت دولت قرار دارند و حق دارند که صاحب مسکن ارزان قیمت شوند، افزود: اداره کل بهزیستی و اتاق تعاون به ترتیب برای ساخت واحدهای مسکونی مددجویان و کارگران متقاضیِ در اختیار گرفتنِ دو طرح نیمه تمام مسکن مهر در شهرک مهرگان هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه از گذشته به مجموعه بهزیستی و خانواده‌های دارای دو معلول قول مساعد و تعهد اخلاقی در خصوص مسکن داده بودیم، دو بلوک نیمه ساخت به طور مشروط و در صورت معرفی سرمایه گذار با اهلیت و انعقاد قرارداد با بانک مسکن تا پایان آذر ماه امسال به بهزیستی تحویل داده خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: بلوک‌های باقی مانده نیز به صورت مشروط و در صورت معرفی سرمایه گذار و انعقاد با بانک مسکن در اختیار اتاق تعاون قرار می‌گیرد تا صرف تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی به اتحادیه‌های کارگری و متقاضیان شود.

جمالی‌پور تصریح کرد: اگر بهزیستی و اتاق تعاون به تعهدات خود تا پایان آذر ماه برای تعیین تکلیف و در اختیار گرفتن این طرح‌ها عمل نکنند، تصمیم دیگری گرفته خواهد شد؛ بنابراین اداره کل بهزیستی باید تکلیف خود را با خیّری که برای ساخت و تکمیل این واحدها اعلام آمادگی کند هرچه زودتر و تا قبل از موعد اعلام شده مشخص کند.

استاندار قزوین با بیان اینکه هم بهزیستی و هم اتاق تعاون باید جدول کاری خود را برای پیشبرد طرح‌هایی که متقاضی ساخت و تحویل آن هستند را به استانداری ارائه دهند، ابراز کرد: ساخت مسکن برای مددجویان دارای فرزند معلول تحت پوشش بهزیستی باید از سوی یک پیمانکار شناسنامه دار و دارای توان مالی دنبال و پیگیری شود تا شاهد تعلل کار نباشیم و بتوان این طرح را تا سال آینده تکمیل و در اختیار خانواده‌های مددجو قرار داد.

وی در پایان گفت: در صورت وجود متقاضیان بیشتر برای دریافت مسکن کارگری نیز این آمادگی در استان قزوین وجود دارد تا با حمایت استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و بانک مسکن در زمینه واگذاری و تحویل زمین، صدور مجوزهای قانونی و پرداخت تسهیلات، مساعدت‌های لازم به اتاق تعاون ارائه شود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان