۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اختصاص بودجه یک میلیارد یورویی به وزارت بهداشت را پیگیری می‌کنیم/ دولت در حوزه مقابله با کرونا جدی‌تر عمل کند
کد خبر: ۳۴۵۳۳۶ نویسنده: روح الله عباسپور تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۱۹ ساعت: ۱۲:۱۵ ↗ لینک کوتاه

نمایندۀ مردم آوج و بوئین‌زهرا در مجلس:

اختصاص بودجه یک میلیارد یورویی به وزارت بهداشت را پیگیری می‌کنیم/ دولت در حوزه مقابله با کرونا جدی‌تر عمل کند

نمایندۀ مردم آوج و بویین زهرا در مجلس گفت: تلاش داریم تا براساس نقش نظارتی خود در مجلس و در قالب دیوان محاسبات و اصل ۹۰ قانون اساسی، موضوع اختصاص بودجه برای تأمین منابع مالی مقابله با ویروس کرونا پیگیری شده و به نتیجه برسد و دولت نیز موظف است نسبت به اجرای قانون تمکین داشته باشد.

اختصاص بودجه یک میلیارد یورویی به وزارت بهداشت را پیگیری می‌کنیم/ دولت در حوزه مقابله با کرونا جدی‌تر عمل کند

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به وضعیت اختصاص یک میلیارد یورو از صندوق توسعۀ ملی به وزارت بهداشت اظهار کرد: فلسفۀ صندوق توسعۀ ملی برای حمایت از بخش خصوصی برای زیرساخت‌های اقتصاد کشور است و کسی حق برداشت از این صندوق را ندارد؛ مگر اینکه به دستور مقام معظم رهبری، ضرورت و الزامی برای استفاده از آن پیش آید.

وی افزود: در شرایطی که امروز دنیا و از جمله کشورمان، در شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا قرار دارد و این ویروس، کشورها را در حوزه‌های مختلف دچار چالش کرده، تأمین منابع مالی مناسب برای مقابله با آن از جملۀ ضرورت‌هاست.

نمایندۀ مردم آوج و بویین زهرا در مجلس تصریح کرد: باتوجه به اینکه دولت اعلام کرد برای مقابله با ویروس کرونا، هزینه لازم است، مقام معظم رهبری با درنظرگرفتن شرایط کشور، دستور اختصاص یک میلیارد یورو به وزارت بهداشت برای تحقق مطالبه و کارانۀ سلامت و مقابله با ویروس را عنوان کردند.

دولت موظف است نسبت به اجرای قانون تمکین داشته باشد

عباسپور ادامه داد: برخلاف اعلام دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اختصاص بودجه‌ای از صندوق توسعه برای مقابله با ویروس کرونا، دولت بودجۀ کاملی را تا به امروز در اختیار وزارت بهداشت قرار نداده و تحقق این امر جزو مطالبات جدی نمایندگان است.

وی عنوان کرد: تلاش داریم تا براساس نقش نظارتی خود در مجلس و در قالب دیوان محاسبات و اصل ۹۰ قانون اساسی، موضوع اختصاص بودجه برای تأمین منابع مالی مقابله با ویروس کرونا پیگیری شده و به نتیجه برسد و دولت نیز موظف است نسبت به اجرای قانون تمکین داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به نظارت دولت در محدودیت‌های کرونایی گفت: دولت باید در این زمینه در محل‌هایی که فعالیت اجتماعی در آن غیرضروری است، نقش خود را به خوبی ایفا و نظارت کند و برای کنترل محدودیت‌های اجتماعی می‌تواند مانند روزهای آغازین شیوع ویروس، موضوع را جدی بگیرد و قرنطینه را درنظر داشته باشد تا بتوانیم از این پیچ خطرناک عبور کنیم.

این نماینده مجلس در پایان یادآور شد: مجموعه‌های بسیاری همچون دستگاه‌های امنیتی و حراستی زیرمجموعۀ دولت هستند و دولت با استفاده از این مجموعه‌ها می‌تواند وظیفۀ نظارت را به خوبی انجام دهد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان