۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در اربعین بین نیازمندان قزوینی
کد خبر: ۳۴۵۳۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۱۷ ساعت: ۱۴:۵۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان خبرداد

توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در اربعین بین نیازمندان قزوینی

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان قزوین گفت: مصادف با اربعین سید و سالار شهیدان و در ادامه برنامه نهضت کمک مومنانه و مواسات، هزار بسته معیشتی در بین خانواده‌های کم برخوردار، نیازمند و محروم توزیع خواهد شد.

توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در اربعین بین نیازمندان قزوینی

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ هدایت الله جمالی‌پور در مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه‌ که عصر امروز(پنج شنبه) در شبستان امام علی(ع) در مسجد النبی(ص) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز شرایط کشور شرایط خاصی است و طبق فرمانی که مقام معظم رهبری منبی بر مواسات، کمک و دستگیری مستضعفین صادر کردند، این یک حرکت دینی شمرده می‌شود که بسیار به آن تاکید شده است.

وی افزود: فرهنگ غنی اسلام فرهنگ رحمت، ارزش‌ها و دستگیری از مستضعفین است که متاسفانه ما از این فرهنگ فاصله گرفته‌ایم و باید به این فرهنگ برگردیم، چراکه اخلاق جامعه را می‌سازد و زمانی که اخلاق در جامعه حاکم شود تمام ارزش‌ها اجرایی می‌شود و همه مردم نسبت به نیازمندان احساس مسئولیت می‌کنند.

استاندار قزوین اذعان کرد: درست است که ویروس منحوس کرونا یک بلا برای کشور است و شرایط سختی را رقم زده اما یک اتفاق خوب در جامعه رخ داد، این بود که این ویروس باعث شد مواسات در جامعه بیشتر شکل گیرد و مردم به یکدیگر نزدیک‌تر شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل حفظ نظام همین حرکت‌های کمک مومنانه است، عنوان کرد: حرکات بسیار بزرگی در کشور توسط خود مردم رقم خورد و این‌ها همان چیزهایی است که می‌تواند جامعه ما را بسازد، حفظ کند و موجب وحدت ملی و افزایش قدرت کشور گردد.

این مقام مسئول تاکید کرد: امیدواریم همه ما جزو راهروان امیرالمومنین(ع) باشیم و در مسیر دستگیری از مستضعفین گام برداریم، چراکه قزوین ما جزو استان‌هایی است که در این حرکت‌ها پیشگام است و تاکنون با همدلی مردم توانسته ایم این حرکت‌ها را تربیت و تشویق کنیم.

وی افزود: امیدوارم روزی را داشته باشیم که همه مردم نسبت به اطراف خود حساس باشند و دیگر هیچ فقیری در جامعه وجود نداشته باشد و از خداوند می‌خواهیم که ما را از این پیچ سخت عبور دهد تا برای توسعه کشور گام‌های هدفمندتری برداشته شود.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه این برنامه، عنوان کرد: در این دهه در سه مرحله دیگر بسته‌های معیشتی، نذر گوشت قربانی و بسته‌های لوازم التحریر بین نیازمندان توزیع خواهد شد و برای چهارشنبه ۲۳مهرماه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده که رزمایش کمک مومنانه گسترده‌ای در استان برگزار شود.

سرهنگ حمزه برین در پایان گفت: امیدرواریم بتوانیم با حرکت‌های کمک مومنانه و دستگیری از نیازمندان نیز التیام بخش دردهای آن‌ها باشیم.

در ادامه این مراسم سید فخرالدین علوی اظهار کرد: مصادف با اربعین سید و سالار شهیدان و در اجرای دستور مقام معظم رهبری در ادامه برنامه نهضت کمک مومنانه و مواسات امروز تعداد هزار بسته معیشتی در بین خانواده‌های کم برخوردار، نیازمند و محروم توزیع خواهد شد.

وی افزود: هر بسته معیشتی حدود ۳۰۰ هزار تومان و تمامی بسته‌ها معادل ۳۰۰ میلیون تومان ارزش ریالی دارند که از سوی بنیاد مستضعفان به مردم شریف و شهیدپرور استان قزوین تعلق گرفته است.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان قزوین اذعان کرد: از همین امروز بسته‌ها به دست نیازمندان خواهد رسید و شناسایی افراد به این صورت بوده است که بنیاد مستضعفان آمار و اطلاعاتی را که در خصوص محرومین و نیازمندان دارند را از آن آمارها استفاده می‌کنند و به افراد بی بضاعت بسته معیشتی توزیع خواهد شد.
انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان