۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین فلسفه اربعین، ظلم ستیزی و ایجاد همدلی بین مسلمانان است/ ایجاد ارتباط قلبی با سیدالشهدا برای حل مشکلات گره‌گشاست
کد خبر: ۳۴۵۳۱۰ نویسنده: حجت‌الاسلام محمدجواد زهرایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۱۷ ساعت: ۱۱:۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

فلسفه اربعین، ظلم ستیزی و ایجاد همدلی بین مسلمانان است/ ایجاد ارتباط قلبی با سیدالشهدا برای حل مشکلات گره‌گشاست

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به معنویت حاکم در مراسم اربعین گفت: حرکت به سمت امام به معنای حرکت به سوی معنویت است؛ آنچه که امروز جامعه جهانی از آن رنج می برد خلا معنویت است که این حرکت عظیم می‌تواند آن را پوشش دهد.

فلسفه اربعین، ظلم ستیزی و ایجاد همدلی بین مسلمانان است/ ایجاد ارتباط قلبی با سیدالشهدا برای حل مشکلات گره‌گشاست

حجت‌الاسلام محمدجواد زهرایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت بزرگداشت مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: گرچه در طول تاریخ این روز گرامی داشته می‌شد؛ اما در چند سال اخیر به طور ویژه‌تر به آن پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه اربعین یک حرکت انقلابی، پویا و حیات بخش است؛ افزود: حرکتی که در جریان پیاده‌روی اربعین سال‌های گذشته شاهد بودیم در واقع اجتماع عظیم انسانی شیعه بود که در کنار شیعیان، برادران اهل سنت، مسیحیان و سایر مذاهب نیز شرکت داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: اجتماع باشکوه انسان‌ها در ایام اربعین در جهت اعلام چند مسئله شکل گرفت که از جمله آن مسئله ظلم ستیزی است، ظلمی که در حادثه کربلا و همچنین در طول تاریخ اتفاق افتاده و ادامه دارد.

وی عنوان کرد: موضوع دیگری که در اجتماع اربعین شکل گرفت کمک به مظلومان عالم است و در واقع با این حرکتی که در ایام اربعین ایجاد می‌شود زمینه کمک رسانی به مظلومان و افراد ستمدیده مهیاتر است.

اربعین پیام‌آور ایجاد همدلی در جهان اسلام است

زهرایی با اشاره به معنویت حاکم در مراسم اربعین بیان کرد: حرکت به سمت امام به معنای حرکت به سوی معنویت است؛ آنچه که امروز جامعه جهانی از آن رنج می برد خلا معنویت است که این حرکت عظیم می‌تواند آن را پوشش دهد.

این مقام مسئول عنوان کرد: در پیاده‌روی اربعین افراد مختلفی حضور دارند که در مواجهه با آنها اعلام می‌کنند که در این مسیر، زندگی و نوع نگاه آنها به مسائل دچار تحول و سبک زندگی‌یشان دستخوش تغییر شده است.

وی تصریح کرد: بحث پوشش خلا معنوی و ایجاد همدلی بین مسلمانان جهان و بزرگان سایر مذاهب یا ادیان به عقیده من نکته بسیار مهمی است که در موضوع اربعین اتفاق می‌افتد.

دعا و توسل در روز اربعین کارساز است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: همدلی ایجاد شده بین کشورها و مومنین در مسئله اربعین ستودنی است که این امر وحدت و انسجام بین مسلمانان را برای پیشبرد اهداف اسلامی به خوبی محقق می‌سازد.

وی با تاکید بر قرائت زیارت اربعین در این روز عنوان کرد: همه افراد در هرجایی که هستند در منزل یا پشت بام یا حیات منزل یا ‌امامزاده‌ها فرصت را مغتنم شمرده و زیارت اربعین را قرائت کنند؛ چراکه این توسل قطعا کارساز است.

این مقام مسئول با اشاره به سخنان رهبری عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که امسال مردم از فضاهای معنوی استفاده کرده و شکوائیه کنند و بگویند که دوست داشتند اربعین امسال در کربلا باشند اما به دلیل کرونا این توفیق حاصل نشد و از امام بخواهند که این مصیبت عالم‌گیر یعنی کرونا را ریشه‌کن کند.

وی در پایان گفت: ایجاد ارتباط قلبی با سیدالشهدا بسیار راهگشاست و در روایت داریم کسانیکه با حرم امام حسین(ع) فاصله زیادی دارند از هرجایی به سمت حرم ایستاده و سلام دهند و عرض ارادت کنند به مثابه زائر امام محسوب می‌شوند؛ لذا نباید توسل این روز فراموش شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان