۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین پخش ویژه برنامه‌های صدا و سیمای مرکز قزوین به مناسبت اربعین حسینی
کد خبر: ۳۴۵۲۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۱۶ ساعت: ۱۰:۳۲ ↗ لینک کوتاه

پخش ویژه برنامه‌های صدا و سیمای مرکز قزوین به مناسبت اربعین حسینی

مدیرکل صدا و سیمای استان قزوین گفت: ویژه برنامه «طوبی»، «یک چله عاشقی» و «چراغ» با هدف جریان سازی و تبیین فلسفه راهپیمایی اربعین از صدا و سیمای مرکز قزوین پخش می‌شود.

پخش ویژه برنامه‌های صدا و سیمای مرکز قزوین به مناسبت اربعین حسینی

 سعید انبارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برنامه‌های صدا و سیما در ایام اربعین اظهار کرد: ویژه برنامه «طوبی» با هدف جریان سازی و تبیین فلسفه راهپیمایی اربعین از شبکه استانی سیمای مرکز قزوین پخش می‌شود، این ویژه برنامه با دعوت از کارشناسان مذهبی استان به تشریح وقايع پس از عاشورا می‌پردازد تا این رویداد بزرگ اسلامی را برای مخاطبان تبیین کند.

وی افزود: پخش نوحه خوانی و عزاداری، ارتباط با گزارشگران حاضر در کربلا برای انعکاس حضور میلیونی زائران حسینی سراسر کشور و استان قزوین از بخش‌های دیگر این ویژه برنامه است؛ سیمای مرکز قزوین همچنین تا روز اربعین با پخش آیتم‌های مناسبتی در خلال برنامه‌های «صبح بخیر قزوین» و «چهلستون» حال و هوای رسانه استانی را بیش از پیش حسینی خواهد کرد.

مدیرکل صداوسیمای استان قزوین تصریح کرد: ویژه برنامه «طوبی» به تهیه کنندگی مهدی احمدی شانزدهم و هفدهم مهرماه از ساعت 21 به مدت 50 دقیقه از سیمای مرکز قزوین پخش می‌شود، رادیو قزوین هم به مناسبت اربعین حسینی با ویژه برنامه‌های «چراغ هدایت» و «یک چله عاشقی» همراه مخاطبان خواهد بود.

وی در ادامه گفت: این برنامه‌ها با هدف پاسداشت اربعین حسینی و همراهی با عزاداران و سوگواران حسینی از شبکه استانی صدای مرکز قزوین پخش می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در این دو ویژه برنامه اربعین حسینی فلسفه قیام حضرت سید الشهدا(ع)، نهضت عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) برای مخاطبان تبیین می‌شود. معرفی الگوهای برتر عزاداری حسینی، بیان فلسفه عدد چهل در اسلام، انعکاس عزاداری مردم از راه دور در سوگ سرور و سالار شهیدان و نمایش و شور و شعور حسینی در عزاداری‌ها از مهمترین رویکردهای برنامه‌های رادیویی «چراغ هدایت» و «یک چله عاشقی» است.

وی در پایان گفت: ویژه برنامه عصرگاهی «چراغ هدایت» به تهیه کنندگی فرزانه عابدینی‌فر شانزدهم و هفدهم مهرماه ساعت 19:10 به مدت 90 دقیقه و ویژه برنامه صبح اربعین با عنوان «یک چله عاشقی» به تهیه کنندگی سمانه برزگر ساعت 9:30 از شبکه استانی صدای مرکز قزوین پخش می‌شود.

انتهای پیام/7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان