۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین اربعین سیدالشهدا عزت و پیروزی امام را به همگان نشان داد/ با نوکری غیرخدا زندگی خود را دچار ننگ و ذلت می‌کنیم
کد خبر: ۳۴۵۲۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۱۳ ساعت: ۱۷:۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

اربعین سیدالشهدا عزت و پیروزی امام را به همگان نشان داد/ با نوکری غیرخدا زندگی خود را دچار ننگ و ذلت می‌کنیم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگر به اطراف خود نگاهی داشته باشیم متوجه می‌شویم عده‌ای چند صباحی نوکری اشخاصی را داشتند و وامدار آنها شده‌اند این افراد درواقع زندگی نکرده‌اند بلکه ننگ و ذلت را برای خود به ارمغان آورده‌اند.

اربعین سیدالشهدا عزت و پیروزی امام را به همگان نشان داد/ با نوکری غیرخدا زندگی خود را دچار ننگ و ذلت می‌کنیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز(یکشنبه) در دیدار امام جمعه و مدیران شهری شهر محمدیه اظهار کرد: در این ایام هرساله درحال استقبال از پیاده روی اربعین و بزرگداشت اربعین حسینی در کربلای معلی بودیم و به عشق سیدالشهدا پیاده روی در مسیر نجف تا کربلا انجام می‌دادیم، امسال با توجه به محدودیت‌ها این ایام بسیار بر ما سخت می‌گذرد. از خدای متعال می‌خواهیم که ما را از زائران اربعین امام حسین(ع) محسوب کند.

وی افزود: زمانی که اربعین فرا می‌رسد هر چیزی به کمال و نتیجه خواهد رسید و بالغ می‌شود، در روایات آمده اگر کسی ۴۰ شبانه روز خود را برای خدا خالص کند و بنده واقعی خدای متعال شود و اعمال و رفتار خود را مراقبت کند، معرفت و حکمت و نورانیت از درونش می‌جوشد و بر زبانش جاری می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: زمانی که اربعین شهادت امام حسین(ع) فرا رسید یعنی این قیام به نتیجه رسیده و پیروزی بر همگان آشکار شد، البته در قدم برداشتن در راه خدا شکست و درماندگی و ذلت وجود ندارد و از ابتدای حرکت مظلومانه امام از مدینه تا کربلا این پیروزی مشخص بود، اما اربعین سیدالشهدا عزت و پیروزی امام را بر همگان نشان داد.

عابدینی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: زحمت‌ها و تلاش‌های حجت‌الاسلام موسوی موینی امام‌جمعه سابق محمدیه را باید قدر بدانید، هرچقدر شما قدردان وی باشید مجموعه‌های بعد از شما هم برای شما حرمت و کرامت قائل خواهند شد و اگر در این حوزه کوتاهی کنید مسئولان پس از شما هم در حق شما کوتاهی خواهند کرد.

وی ابراز کرد: امروز ستاد نمازجمعه و جایگاه نماینده ولی فقیه قزوین مدیون تمام زحمات مرحوم آیت الله باریک بین از پیش از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب و حتی دوران دفاع مقدس است‌. در حقیقت طعم واقعی انقلاب و اسلام ناب را در منطقه قزوین دو عزیز بزرگوار ما آیت الله باریک بین و آیت الله شالی به مردم چشاندند، بنابراین ما باید قدر بزرگان خود را بدانیم تا این سیره و سنت در دوران‌های مختلف حفظ شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به مشکلات شهری بخش محمدیه اذعان کرد: مواردی چون مشکلاتی که مردم در حوزه پرداخت عوارضی طی چندسال گذشته داشتند و مشکلات عظیم ناحیه شهری مهرگان که به محمدیه افزوده شده از جمله مواردی است که باید مسئولان استانی تدبیری برای آن داشته باشند زیرا امروز این مشکلات و ضعف‌ها به گونه‌ای شده که گویی محمدیه دیگر تاب و توان به دوش کشیدن مشکلات مهرگان را ندارد.

عابدینی با بیان اینکه به فرموده رهبری نمازجمعه یک قرارگاه معنوی و فرهنگی و بصیرتی و تقوایی است، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب با این نامگذاری بر نمازجمعه این هدف را دنبال می‌کردند که هماهنگی اقشار مختلف به خصوص مسئولان را با نمازجمعه گوشزد کرده باشند. اگر ما این حقیقت را به خوبی درک کنیم تمام مشکلات حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر امام جمعه و مسئولان منطقه‌ای به صورت جزیره‌ای عمل کنند و همدلی و هم افزایی در برنامه‌ها نداشته باشند پیشرفت و توسعه فرهنگی و اجتماعی و سیاسی آن منطقه حداقلی خواهد بود. اما اگر انسجام و همدلی و یگانگی وجود داشته باشد تمام اقدامات با تاثیرگذاری و کیفیت لازم انجام‌ می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: در جهان امروز اگر نگاه کنیم هیچ کس را بدون ولایت پیدا نمی‌کنیم اما ولیِّ عده‌ای خدا و اهل بیت علیهم السلام است، اما مشرکان و کافران صاحب اولیا هستند یعنی هرکس که به آنها می‌رسد ولی آنها می‌شود.

امام جمعه قزوین افزود: براساس بیانات قرآنی متوجه می‌شویم که خدای متعال انسان را موجود نفیس و کریم و عزیزی می‌داند، به دلیل اینکه خیلی قیمتی است مشتری خوبی مثل خدا دارد که خریدار نفس‌ها و جان‌ها و مال انسان است، البته این انسان مشتریان دیگری چون شیطان و طاغوت و نفاق و کفر دارد. انسان با ولایت است؛ یا ولایت شیطان یا ولایت خدا را دنبال می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر به اطراف خود نگاهی داشته باشیم متوجه می‌شویم عده‌ای چند صباحی نوکری اشخاصی را داشتند و وامدار آنها شده‌اند این افراد درواقع زندگی نکرده‌اند بلکه ننگ و ذلت را برای خود به ارمغان آورده‌اند. باید بتوانیم آزادانه زندگی کنیم و آزادگی را کسب کنیم در غیر این صورت دچار زندگی ننگ آوری شده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: در آیه ۱۱۹ سوره توبه می‌خوانیم که باید ولایت خود را با صادقین هماهنگ کنیم، صادقین انبیا و چهارده معصوم و بزرگان دین و اسلام هستند و ما باید در دوران غیبت ولایت خود را خرج ولی فقیه که نائب امام زمان(عج) است، کنیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان