۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین ۴ اکیپ‌ سلامت به مناطق محروم اعزام می‌شوند/ حرکت هیئت‌های خودرویی در اربعین حسینی/ توزیع ۱۰هزار غذای گرم در مناطق حاشیه‌ای قزوین
کد خبر: ۳۴۵۲۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۱۳ ساعت: ۱۸:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

۴ اکیپ‌ سلامت به مناطق محروم اعزام می‌شوند/ حرکت هیئت‌های خودرویی در اربعین حسینی/ توزیع ۱۰هزار غذای گرم در مناطق حاشیه‌ای قزوین

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: از دیگر اقدامات موکب‌ها، اعزام اکیپ‌های سلامت به مناطق محروم استان جهت ارائه خدمات دندانپزشکی، پزشکی و پیراپزشکی است که تاکنون چهار اکیپ مشخص شده است.

۴ اکیپ‌ سلامت به مناطق محروم اعزام می‌شوند/ حرکت هیئت‌های خودرویی در اربعین حسینی/ توزیع ۱۰هزار غذای گرم در مناطق حاشیه‌ای قزوین

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ محمدجواد زهرایی در نشست خبری که امروز(یکشنبه) به منظور اعلام برنامه‌های اربعین حسینی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: باتوجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و به تبع آن ستاد کرونای استان، این هفته به دلیل اعمال محدودیت‌هایی کرونایی، استان قزوین تقریبا نیمه تعطیل است.

وی افزود: مساجد و مصلی‌ها فقط برای برگزاری نماز باز بوده و هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها که تجمعات انسانی را به دنبال داشته باشد ممنوع اعلام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به مصوبات ستاد کرونا، ما نیز از دستورالعمل‌های ابلاغی کاملا تبعیت می‌کنیم؛ براین اساس مراسم اربعین امسال متفاوت از سال‌های گذشته و حتی دهه اول محرم برگزار می‌شود‌.

وی عنوان کرد: ستاد محرم سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد محرم استانداری، ستاد محرم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و عتبات عالیات در این مدت جلسات مختلفی داشتند و سازمان تبلیغات به عنوان کار گروه فرهنگی و آموزشی ستاد محرم استان جلسات هماهنگی در سطح مدیران و مجموعه‌های مردمی داشته است.

زهرایی بیان کرد: براساس مصوبه استانی در این ایام تجمعات انسانی برگزار نمی‌شود؛ به عبارتی دسته‌های عزاداری در روز اربعین نخواهیم داشت و جایگزین‌هایی برای آن تعیین شده است.

قرائت زیارت اربعین روی پشت‌بام‌ها در قزوین

وی در ادامه توضیح داد: سنوات گذشته در موضوع اربعین موکب‌های فعال و پویایی در سطح استان فعالیت داشتند و به واسطه این موکب‌ها هم نذورات مردم جمع‌آوری می‌شد و هم اینکه برنامه‌ریزی‌های جدی در قزوین، نجف، کربلا و یا مسیر نجف تا کربلا اتفاق می‌افتاد.

این مقام مسئول گفت: موکب‌ها امسال در داخل استان فعال هستند؛ چون طبق مصوبه ستاد ملی کرونا سفر به عراق نداریم و موکب‌ها در استان مستقر بوده و خدمات متفاوتی ارائه می‌دهند.

وی عنوان کرد: بخشی از فعالیت‌ها و نذورات موکب‎ها در موضوع کمک‌های مومنانه جهت دهی شده و بسته‌های معیشتی و بسته‌های لوازم التحریر شامل تبلت و گوشی هوشمند برای کلاس مجازی جهت توزیع در بین جامعه هدف آماده شده که در این راستا موکب‌ها، ستاد عتبات، اوقاف و ستاد اجرایی فرمان امام فعال هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه امسال نذورات قطع و تعطیل نشده بلکه نحوه بکارگیری آن متفاوت است؛ افزود: از دیگر اقدامات موکب‌ها، اعزام اکیپ‌های سلامت به مناطق محروم استان جهت ارائه خدمات دندانپزشکی، پزشکی و پیراپزشکی است که تاکنون چهار اکیپ مشخص شده است.

وی بیان کرد: پزشکان و پرستاران و تیم‌های جهادی که به واسطه موکب‌ها سال‌های قبل در عتبات حاضر بودند، امسال ساماندهی شدند و در سطح استان خدمات پزشکی ارائه می‌دهند.

برگزاری هیئت‌های خودرویی در 4 نقطه شهر قزوین

زهرایی تصریح کرد: یکی از اقدامات ستاد عتبات عالیات بحث صحن حضرت زینب(س) است که بخشی از نذورات در این بخش ساماندهی شده و این صحن مخصوص اسکان اربعینی‌ها است.

وی با اشاره به برنامه‌های اربعین در سطح استان گفت: برای اینکه جریان اربعین با توجه به شیوع کرونا مسکوت نماند بحث حرکت اتوبوس‌های اربعینی در سطح شهر و محلات پیش‌بینی شده و با پخش صوت ویژه این مناسبت، فضاسازی موضوع اربعین اتفاق می‌افتاد که در قزوین ۱۵ اتوبوس برای این امر در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: برای روز اربعین با توجه به عدم برگزاری تجمعات انسانی، چهار نقطه شهر برای هیئت‌های خودرویی پیش‌بینی شده و مراسم به شکل خودرویی در این نقاط برگزار می‌شود که تدابیری اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: هیئت‌های خورویی قزوین در مهدیه واقع در ابتدای خیابان دانشگاه، حیاط سپاه توسط هیئت رزمندگان، تپه نورالشهدا و پارکینگ دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد که در این هیئات زیارت اربعین برگزار شده و مستمعین به صورت خودرویی از جلسه استفاده می‌کنند.

بقاع متبرکه و امامزادگان روز اربعین باز خواهند بود

زهرایی در ادامه گفت: کاروان و دسته عزاداری خودرویی در روز اربعین در دو مسیر از سبزه میدان به سمت بالا و دیگری از سبزه میدان به سمت پایین حرکت خواهند کرد که ساعات و مسیرها متعاقبا اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: همچنین با راه‌اندازی یک پویش، زیارت اربعین در پشت بام‌ها قرائت خواهد شد که تبلیغات آن به صورت گسترده انجام می‌شود و این برنامه ساعت ۱۰ صبح به شکل همزمان در سطح استان و به شکل سراسری در کل کشور برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری روضه‌های خانوادگی نیز از دیگر اقدامات است که خانواده‌هایی که تمایل به برگزاری این برنامه دارند سخنران و مداح را جهت اعزام به منازل آنها هماهنگ می‌کنیم تا مراسم کوتاهی در منازل برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: بخشی از موکب‌داران با هماهنگی علوم پزشکی از طریق آشپزخانه‌های مجهز و بهداشتی، طبخ غذای گرم برای توزیع در بین نیازمندان مناطق حاشیه شهر استان خواهند داشت که تاکنون براساس اعلام یکی از موکب‌داران 10هزار غذای گرم طبخ و توزیع خواهد شد.

وی در پایان گفت: همه بقاع متبرکه و امامزادگان استان نیز طبق مصوبه ستاد اربعین در روز اربعین باز خواهند بود؛ البته برنامه تجمعی نخواهند داشت و اوقاف در تلاش است تا در این مراکز فضای معنوی ایجاد کند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان