۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین تمامی مرزهای کشور برای خروج زائران بسته است/ هیچ‌گونه تجمع و پیاده‌روی اربعین در قزوین برگزار نخواهد شد
کد خبر: ۳۴۵۲۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۱۳ ساعت: ۱۰:۵۱ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی، امنیتی استانداری قزوین:

تمامی مرزهای کشور برای خروج زائران بسته است/ هیچ‌گونه تجمع و پیاده‌روی اربعین در قزوین برگزار نخواهد شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: به دلیل شرایط خاص استان قزوین، هیچ گونه برنامه و مراسم ویژه به صورت تجمع اربعینی در قزوین برگزار نمی‌شود و برگزاری پیاده‌روی در هیچ مسیری نخواهیم داشت.

تمامی مرزهای کشور برای خروج زائران بسته است/ هیچ‌گونه تجمع و پیاده‌روی اربعین در قزوین برگزار نخواهد شد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ منوچهر حبیبی در ستاد برنامه‌ریزی و ساماندهی اربعین که پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در معاونت سیاسی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اربعین در سال‌جاری به معنای واقعی مظلوم واقع شده است و فضای این ایام هر سال به گونه‌ای دیگر بود و شرایط دنیا به گونه‌ای شد که در سال‌جاری از این فیض محروم باشیم‌.

وی افزود: دلدادگان به امام حسین(ع) نخواهند گذاشت کوچکترین خدشه‌ای به فرهنگ اربعین و حسینی وارد شود و برنامه‌های متعددی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین ادامه داد: از رسانه‌ها و صداوسیما و مسئولان امر درخواست داریم که اطلاع‌رسانی کنند که تمام مرزهای چهارگانه کشور به صورت کامل بسته است و حتی پروازهای هوایی ممنوع خواهد بود؛ کشور عراق نیز اعلام کرده هیچ آمادگی ارائه خدمات به زائران ندارد و در مرزها نیز هیچ گونه خدماتی ارائه نخواهد شد.

وی یادآور شد: از همراهی همه مسئولان دستگاه‌های فرهنگی تشکر داریم که با انسجام، هماهنگی و همراهی در چارچوب سیاست‌های ستاد کرونا به موضوع توجه ویژه دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: باتوجه به شرایط استان که هفته تقریبا نیمه تعطیل بوده و برنامه‌های آموزشی تعطیل شده است؛ از عزاداران حسینی توقع رعایت پروتکل‌ها را داریم و البته عزاداران و مردم در دهه اول محرم نشان دادند که در این موضوع پیشگام هستند.

وی مطرح کرد: برنامه‌های جایگزینی برای برنامه‌های ایام اربعینی که سال‌های گذشته برگزار می‌شد در استان دنبال می‌شود تا چراغ اربعین همیشه پرفروغ باشد؛ از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برنامه چهار موکب ستاد عتبات عالیات، توزیع بسته‌های معیشتی، اجرای طرح مهر اربعین، بازسازی صحن حضرت زینب (ع) و توزیع بسته‌های معیشتی اشاره کرد.

فضای مجازی باید به صورت ویژه میزبان اربعین باشد

جانشین ستاد مقابله با کرونا در قزوین تصریح کرد: از ظرفیت فضای مجازی باید ویژه استفاده کنیم و میزبان ایام اربعین، باید فضای مجازی باشد؛ توقع ما از دستگاه‌های فرهنگی این است که با ساخت کلیپ فضا را اربعینی کنند و خلاء عدم حضور در کربلا در فضای مجازی جایگزین شود.

وی ادامه داد: در حوزه فضاسازی شهری و توجه به محیط‌های شهری، شهرداران مکلفند فضای شهری را به فضای اربعین آراسته کنند تا هر فردی که وارد هر نقطه‌ای می‌شود متوجه ایام اربعین شود.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری قزوین با اشاره به برنامه‌های زیارت اربعین اضافه کرد: باتوجه به اینکه تجمعی نمی‌توانیم داشته باشیم، صدای اربعین باید از طریق سیستم صوتی در تمام امامزاده‌ها، مساجد و بقاع متبرکه پخش شود و ندای اربعین به سراسر جهان برسد و تمامی مساجد و بقاع متبرکه باید آمادکی لازم را را در این خصوص داشته باشند.

وی در پایان اذعان کرد: به دلیل شرایط خاص استان قزوین، هیچ گونه برنامه و مراسم ویژه به صورت تجمع اربعینی در قزوین برگزار نمی‌شود و برگزاری پیاده‌روی در هیچ مسیری نخواهیم داشت و امیدواریم با همکاری تمامی دستگاه‌ها بتوانیم خلاءهای اربعین را پرکنیم.

انتهای پیام/۴۰۰۶

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان