۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین برپایی ۴ موکب اربعینی در سطح شهر قزوین
کد خبر: ۳۴۵۲۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۱۳ ساعت: ۱۱:۱۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اعلام کرد

برپایی ۴ موکب اربعینی در سطح شهر قزوین

رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: چهار موکب‌ برای توزیع بسته‌های معیشتی در قزوین متولی شده و توزیع یک هزار و ۳۰۰ بسته در این حوزه پیش‌بینی شده است.

برپایی ۴ موکب اربعینی در سطح شهر قزوین

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حامد کبودوند در ستاد برنامه‌ریزی و سازماندهی اربعین که پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: فراخوان لازم و با توجه به مصوبات ستاد کرونا برای تمام موکب‌ها ارسال شده است و خوشبختانه تا به امروز شاهد هیچ تقاضایی برای اعزام به صورت غیرقانونی نبودیم.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده ایام اربعین افزود: چهار موکب‌ برای توزیع بسته‌های معیشتی در قزوین متولی شده و توزیع یک هزار و ۳۰۰ بسته در این حوزه پیش‌بینی شده است؛ این بسته‌ها از روز سه‌شنبه هفته جاری توزیع می‌شود.

اجرای طرح مهر اربعین در قزوین

رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین بیان کرد: همچنین طرح مهر اربعین در قزوین اجرا می‌شود که در راستای اجرای این طرح، ۱۱۴ بسته لوازم التحریر تهیه شده و توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: ساخت صحن حضرت زینب(س) در کربلا در محل خیمه گاه با کاربری اسکان زائران درنظرگرفته شده است و درخواست کردیم تا مواکب اربعین هزینه‌های خود را برای ساخت آن درنظر بگیرند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین مطرح کرد: با توجه به معذوریت‌های صورت گرفته در برگزاری مراسم‌ها، به موکب‌داران توصیه کردیم تا توزیع مواد بهداشتی و بسته‌های سلامت را درنظر داشته باشند.

وی اذعان کرد: پویش‌های مختلفی از سوی موکب‌ها از جمله زیارت اربعین درنظرگرفته شده و تلاش داریم این پویش‌ها در منازل و پشت بام‌ها دنبال شود.

کبودوند اضافه کرد: محدودیتی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین در تهیۀ بسته‌های حمایتی نداریم و هر اندازه که مردم و خیران کمک کنند، نسبت به جمع‌آوری این بسته‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: مردم و خیرین در سال‌های گذشته کمک‌های ویژه‌ای را در حوزۀ اربعین انجام دادند و به همت این مردم و خیرین توانستیم موکب‌های بسیاری را در طریق‌الحسین، نجف و کربلا مستقر کنیم.

در ادامه این جلسه حجت ‌الاسلام محمدجواد زهرایی عنوان کرد: موضوع اربعین در چند حوزه دنبال می‌شود و در این راستا، هیئت‌های خودرویی را راه‌اندازی کردیم که این خودروها از چهار هیئت دنبال می‌شود.

وی افزود: در روز اربعین، حرکت کاروان و دسته خودرویی انجام می‌گیرد، این کاروان‌ها از نقاط مختلف استان از جمله سبزه‌میدان آغاز خواهد شد؛ همچنین فضاسازی اربعین، حرکت اتوبوس‌های تعبیر شده از روز دوشنبه درنظرگرفته و رایزنی‌هایی با سازمان اتوبوسرانی در این خصوص انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان یادآور شد: باتوجه به فرارسیدن ایام اربعین، فضاسازی شهری را درنظر داریم که همکاری شهرداری قزوین را می‌طلبد و امیدواریم این فضاسازی از فردا شروع شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان