۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین تعیین تکلیف خانه‌های سازمانی ادارات قزوین
کد خبر: ۳۴۵۱۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۱۰ ساعت: ۱۲:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد

تعیین تکلیف خانه‌های سازمانی ادارات قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: بر اساس تصمیم شورای هماهنگی مسکن استان، کمیته‌ای به دبیری اداره کل راه و شهرسازی استان و با حضور دستگاه‌های نظارتی جهت تعیین تکلیف خانه‌های سازمانی ادارات استان تشکیل شده است.

تعیین تکلیف خانه‌های سازمانی ادارات قزوین

ابراهیم مبارک قدم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: به استناد قانون ساماندهی، تولید و عرضه مسکن، مقرر شده بود که نهایتا تا سال 92 خانه‌های سازمانی که در شهرهای غیرمحروم و یا در مناطق غیرمحروم احداث شده و در ید دولت است، فروخته شود.

وی افزود: در استان قزوین شهرهایی که دارای خانه‌های سازمانی با این شرایط هستند شامل شهرهای قزوین، آبیک و تاکستان است که مجموع تعداد آنها بالغ بر تعداد 90 واحد مسکونی بوده و در برنامه تعیین تکلیف و ساماندهی قرار دارد، بقیه خانه‌های سازمانی در سایر شهرها و شهرستان‌های استان نیز کماکان پس از بازسازی قابل استفاده خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: این موضوع در بدو امر در اردیبهشت ماه امسال در شورای هماهنگی مسکن استان مطرح و گزارش وضعیت خانه‌های سازمانی ارائه شد؛ متاسفانه غالب خانه‌های سازمانی فاقد پایان کار هستند یا تعیین تکلیف نشده‌اند یا سند آنها دچار مشکل است و این موضوعات در طی سال‌های گذشته در تعیین تکلیف یا فروش یا واگذاری این خانه‌ها اثرگذار بوده و منجر به تعویق افتادن آن شده است.

مبارک قدم افزود: بر اساس آنچه که در شورای هماهنگی مسکن استان مطرح شد قرار شد کمیته‌ای به دبیری اداره کل راه و شهرسازی استان و با حضور دستگاه‌های نظارتی از جمله دادستانی استان، سازمان بازرسی استان، دیوان محاسبات و استانداری تشکیل شود.

19 واحد سازمانی در اولویت تخلیه قرار گرفتند

این مقام مسئول بیان کرد: این کمیته هر 15 روز یک بار جلسه برگزار می‌کند و برای تک تک خانه‌های سازمانی پرونده تشکیل داده شده؛ اعم از اینکه چه کسانی از آنها استفاده می‌کنند یا کدام یک خالی از سکنه است و با چه شرایطی برای آنها پایان کار بگیریم یا اینکه مراحل ثبت سند آنها به چه ترتیبی طی شود و کارگزاری برای انجام تشریفات اداری در شهرداری و اداره ثبت نیز در نظر گرفته شده است.

وی درباره ماحصل این برنامه گفت: 19 واحد سازمانی از مجموع 90 واحد خانه‌های سازمانی که باید فروخته شود در اولویت تخلیه قرار گرفتند که تاکنون 6 واحد آن تخلیه شدند که به زودی پس از قیمت گذاری به نرخ کارشناسی به مزایده خواهیم گذاشت و همچنین امیدواریم این فرآیند نهایتا طی امسال و سال آینده طی شود و خانه‌های سازمانی استان قزوین نیز مانند سایر استان‌های کشور به فروش برسد و بتواند بخشی از مشکلات استان را مرتفع کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد: در قانون ذکر شده که کل درآمد حاصل از فروش خانه‌های سازمانی به حساب خزانه کل کشور واریز می‌شود و فقط 20 درصد آن در اختیار استان قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: اما امسال با توجه به تبصره 12 قانون بودجه سال 1399 و در جهت مولد سازی اموال غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی، جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی استاندار و ریاست سازمان برنامه و بودجه استان، اقتصاد و دارایی و اداره ثبت و نماینده شهرداری برگزار شد و تمهیداتی دیده شد که ما بتوانیم به جای این 20 درصد کل درآمد حاصل از این امر را به یک نوعی برگردانیم به استان و بر اساس اولویت‌هایی که استانداری تعیین می‌کند در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار بگیرد و به مصرف هزینه‌های ضروری دستگاه‌های اجرایی و همچنین تکمیل پروژه‌های عمرانی برسد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان