۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد تاسیسات گردشگری در قزوین
کد خبر: ۳۴۵۱۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۱۰ ساعت: ۱۲:۲۲ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان علام کرد

سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد تاسیسات گردشگری در قزوین

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از صدور ۲۷ موافقت اصولی ایجاد تاسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال در حوزه گردشگری استان از مهرماه سال گذشته تا کنون خبر داد.

سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد تاسیسات گردشگری در قزوین

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به اقدامات شاخص حوزه معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: طی یکساله گذشته تعداد ۲۷ موافقت اصولی برای دو هتل، سه هتل آپارتمان، یک مهمانپذیر، هشت مجتمع گردشگری، چهار سفره‌خانه سنتی، هفت اقامتگاه بومگردی، یک واحد پذیرایی بین‌راهی و یک پارک طبیعت گردشگری روستایی با حجم سرمایه‌گذاری هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال صادر شده و تعداد ۱۴ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۲۰ میلیارد ریال نیز برای اجرای پروژه‌های گردشگری اختصاص یافته است.

خزائلی افزود: همچنین در این مدت تعداد شش اقامتگاه بومگردی، یک هتل تک ستاره، یک مجتمع خدماتی- رفاهی و یک واحد پذیرایی بین‌راهی، یک هتل آپارتمان و فاز دوم یک مجتمع اقامتی – گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۳۵۴ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۹۹ نفر به بهره‌‎برداری رسیده است.

وی با اشاره به آمار اقامت و بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان از مهرماه سال گذشته تا کنون عنوان کرد: طی این مدت تعداد ۲۵۶ هزار و ۴۸۰ گردشگر داخلی و هشت هزار و 500 گردشگر خارجی از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید داشته‌اند و اقامت ۵۶ هزار و ۴۳۸ گردشگر داخلی و سه هزار و 600 گردشگر خارجی نیز به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین همچنین از تهیه کتاب راهنمای جاذبه‌های طبیعی استان خبر داد و گفت: در این اطلس که با رویکرد ساماندهی فعالیت‌های طبیعت‌گردی استان تهیه شده، ۱۵۰ جاذبه‌ طبیعی استان همراه با کیو آرکد، مسیرهای گردشگری، نقشه گرافیکی مسیرها و آثار طبیعی ثبتی استان برای آشنایی گردشگران معرفی شده است.

خزائلی یادآور شد: آموزش ۷۴۳ نفر از شاغلان حوزه گردشگری، انجام دو هزار و ۴۳۵ مورد بازدید نظارتی از تاسیسلات گردشگری و واگذاری منطقه نمونه گردشگری اوان به بخش خصوصی از دیگر اقدامات حوزه گردشگری استان طی یک سال گذشته به شمار می‌رود.

انتهای پیام/7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان