۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نابسامانی بازار نتیجه بی‌عرضه‌گی مدیران است/ ارز اختصاصی دولت سفره چه کسانی را رنگین کرده است؟/ قیمت‌ها کنترل نشود، به مدیری رحم نمی‌کنم
کد خبر: ۳۴۵۱۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۱۰ ساعت: ۱۱:۲۵ ↗ لینک کوتاه

گلایه‌های استاندار قزوین از عملکرد ستاد تنظیم بازار:

نابسامانی بازار نتیجه بی‌عرضه‌گی مدیران است/ ارز اختصاصی دولت سفره چه کسانی را رنگین کرده است؟/ قیمت‌ها کنترل نشود، به مدیری رحم نمی‌کنم

استاندار قزوین گفت: گرانی و سود متعارف را می‌توانیم توجیه کنیم اما قیمت‌های متفاوت و زیاده خواهی برخی را نمی‌توان توجیه کرد و اکنون وظیفه سازمان صمت، دادستانی و تعزیرات این است که با اتحادیه برخورد کنند و اگر مسئول مربوطه نمی‌تواند مدیریت کند استعفاء دهد و سمت خود را ترک کند.

نابسامانی بازار نتیجه بی‌عرضه‌گی مدیران است/ ارز اختصاصی دولت سفره چه کسانی را رنگین کرده است؟/ قیمت‌ها کنترل نشود، به مدیری رحم نمی‌کنم

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ هدایت الله جمالی پور امروز(پنج شنبه) در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: مردم مطالبه‌های بسیاری از مسئولین امر دارند و زمانی که پای صحبت‌های آن‌ها می‌نشینیم، می‌گویند که مسئولین عُرضه‌ی کنترل بازار را ندارند و گاهی اوقات حتی صلاحیت ما را زیر سوال می‌برند و من حق را به مردم می‌دهم چراکه روش، کنترل سازی دستگاهی و تصمیماتمان منطقی نیست.

وی افزود: دولت در این شرایط ارز به نهاده دامی تخصیص می‌دهد و بالاخره از این میزان ارز چیزی تولید می‌شود و اکنون سوالم این است این تولیدات کجا می‌رود؟ آیا به سر سفره مردم می‌رسد؟

استاندار قزوین بیان کرد: همین مسئله که این تولیدات به کجا می‌رود؟ رانت نام می‌گیرد چراکه مثل این می‌ماند به یک فردی چیز مشخصی داده شود و آن فرد از چیزی که در اختیار او قرار گرفته برای منافع خود استفاده کند.

وی ابراز کرد: آنچه که ما به عنوان دولت خدمت می‌دهیم باید تا انتهای آن را مشخص کنیم که به کجا می‌رود، چطور می‌رود و سفره چه کسانی را رنگین می‌کند و اصلا صادر می‌شود یا نمی‌شود؟

این مقام مسئول تائید کرد: قصد نداریم مدیران بالاتر از چیزی که وجود دارد به ما گزارش دهند؛ فقط باید به ما گزارش دهند میزان یارانه‌ای که دولت برای ارز در اختیار مسئولین قرار می‌دهد به کجا می‌رود و سفره چه کسی را رنگین کرده است؟

وی ادامه داد: ما شایسته حرف‌های مردم هستیم و قبول داریم که افزایش قیمت وجود دارد اما برخی از اتفاقاتی که در بازار می‌افتد ناشی از بی توجهی مسئولانی است که باید توجه کنند و کوتاهی مربوط به بخشی است که باید نظارت صورت بگیرد.

مسئولی توان مدیریت ندارد، استعفا دهد

استاندار قزوین با اشاره به اینکه وظیفه تنظیم بازار، کنترل قیمت‌هاست، عنوان کرد: اکنون مشکل مردم این است که یک مغازه یک قیمت می‌گوید و صد متر جلوتر یک قیمت دیگر می‌گویند و این مورد به گرانی ربطی ندارد و تنها به بی‌عُرضه‌گی ما ربط دارد.

وی ادامه داد: اگر به عدالت گرانی اتفاق بیفتد مردم ناراحت نخواهند شد اما اکنون مشکل این است که افراد جامعه از بی بند و باری شاکی هستند و این مسئله باعث شده که همه مردم پرخاشگر شوند.

این مقام مسئول گفت: اتحادیه‌ها چگونه به مردم درباره وضعیت بی‌ثباتی قیمت در بازار جواب خواهند داد؟ باید گرانی‌ها مدیریت شود، اینکه افزایش قیمت معقول ناشی از شرایط کشور است را می‌پذیریم، اما برخی از این اتفاقات به گرانی و تحریم ربطی ندارد بلکه به پلشتی و زیاده خواهی‌ها ربط دارد.

وی اذعان کرو: گرانی و سود متعارف را می‌توانیم توجیه کنیم اما قیمت‌های متفاوت و زیاده خواهی برخی را نمی‌توان توجیه کرد و اکنون وظیفه سازمان صمت، دادستانی و تعزیرات این است که با اتحادیه برخورد کنند و اگر مسئول مربوطه نمی‌تواند مدیریت کند استعفاء دهد و سمت خود را ترک کند.

جمالی پور ابراز کرد: قیمت‌های نامتعارف باید همین امروز مدیریت شود و اگر از فردا این مشکلات در بازار وجود داشته باشد به هیچ مدیری رحم نخواهم کرد.

این مقام مسئول در پایان گفت: با گرانی‌های موجود به خاطر شرایط کشور کاری نخواهیم داشت، بلکه با پلشتی و بی ضابطه بودن کار، خیلی کار خواهم داشت.

گفتنی است، استاندار قزوین خبرنگاران را از حضور در ادامه جلسه و صحبت‌های مدیران منع کرد و ادامه جلسه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان