۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین توهین و تهدید و انتشار اطلاعات خصوصی کاربران از مصادیق مزاحمت‌های اینترنتی است/ ۶ ماه حبس در انتظار متخلفان
کد خبر: ۳۴۵۱۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۹ ساعت: ۱۵:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس فتا استان قزوین:

توهین و تهدید و انتشار اطلاعات خصوصی کاربران از مصادیق مزاحمت‌های اینترنتی است/ ۶ ماه حبس در انتظار متخلفان

رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: فحاشی، توهین، افترا، تهدید، تمسخر، ارسال پیام و تصاویر نامناسب انتشار شماره تماس افراد و یا اطلاعات کاری و خصوصی آنها در شبکه‌های اجتماعی از مصادیق مزاحمت اینترنتی است.

توهین و تهدید و انتشار اطلاعات خصوصی کاربران از مصادیق مزاحمت‌های اینترنتی است/ ۶ ماه حبس در انتظار متخلفان

سرهنگ محمدعلی فرهودی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره تخلفات در فضای مجازی اظهار کرد: باور ناشناس ماندن و یا استفاده از هویت جعلی از سوی کاربران یکی از مهمترین عوامل افزایش مزاحمت اینترنتی برای دیگران است.

وی با اشاره به اثرات مخرب مزاحمت اینترنتی بر روی کاربران افزود: مزاحمت اینترنتی می‌تواند اثراتی شامل خشم، درماندگی، تنهایی و حتی خودکشی در فرد ایجاد و یا منجر به مشکلاتی از قبیل افسردگی، اضطراب و عزت نفس پایین شود.

رئیس پلیس فتا استان قزوین اذعان کرد: فحاشی، توهین، افترا، تهدید، تمسخر، ارسال پیام و تصاویر نامناسب، انتشار شماره تماس افراد و یا اطلاعات کاری و خصوصی آنها در فضای مجازی یا در شبکه‌های اجتماعی و غیره از مصادیق مزاحمت اینترنتی است و برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

وی به افرادی که مورد مزاحمت اینترنتی واقع شده‌اند، توصیه کرد: اگر شما توسط مزاحمان سایبری هدف قرار گرفته‌اید، مهم است که به هرگونه پیام یا پست نوشته شده در مورد شما، هر چقدر مضر و یا نادرست است پاسخ ندهید.

در مزاحمت‌های سایبری به دنبال انتقام نباشید

این مقام مسئول با بیان اینکه پاسخ به مزاحمان سایبری تنها وضعیت را بدتر می‌کند، تصریح کرد: تحریک شما به پاسخ دادن دقیقا همان چیزی است که مزاحمان می‌خواهند.

این مسئول انتظامی با اشاره به این نکته که در مزاحمت سایبری به دنبال انتقام نباشید، گفت: به یک مزاحم سایبری تبدیل نشوید، چرا که این موضوع نیز هیچ اتفاق مثبتی ایجاد نکرده و وضعیت را بدتر می‌کند.

وی ادامه داد: به کودکان نیز آموزش دهید در مواجه با مزاحمان سایبری ضمن بیان موضوع به یک بزرگتر، مراتب را با در میان گذاشتن با کارشناسان پلیس فتا حل نمایند.

رئیس پلیس فتا استان به والدین توصیه کرد: برای جلوگیری از مزاحمت اینترنتی ضروری است به فرزندان خود بیاموزند تا اطلاعات شخصی از قبیل شناسه و رمز عبور خود را در اختیار کسی قرار نداده، با افراد غریبه ارتباط نداشته باشند، از خواندن پیام‌های افراد ناشناس خودداری و مسائل شخصی مرتبط با فضای مجازی نزد افراد غیر مطمئن مطرح نکنند.

وی با اشاره به مسدودسازی شماره تماس‌ها و IDهای مزاحم به عنوان یک راهکار خوب برای جلوگیری از ادامه مزاحمت‌ها، به مزاحمان اینترنتی هشدار داد: افرادی که در فضای مجازی برای کاربران ایجاد مزاحمت نمایند طبق قانون جرایم رایانه‌ای تحت پیگرد قرار گرفته و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: کاربران در صورت وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان