۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین گرانی نهاده‌ها عامل افزایش قیمت تخم‌مرغ شد/ تشکیل بیش از ۴هزار پرونده برای متخلفان در قزوین
کد خبر: ۳۴۵۱۴۸ نویسنده: علی اکبر کبیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۹ ساعت: ۱۴:۴۳ ↗ لینک کوتاه

معاون نظارت سازمان صمت استان قزوین:

گرانی نهاده‌ها عامل افزایش قیمت تخم‌مرغ شد/ تشکیل بیش از ۴هزار پرونده برای متخلفان در قزوین

معاون نظارت سازمان صمت استان قزوین گفت: افزایش قیمت نهاده‌ها باعث شد تا با ورود سازمان حمایت در ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت تخم مرغ تا ۱۲ هزار تومان افزایش یابد.

گرانی نهاده‌ها عامل افزایش قیمت تخم‌مرغ شد/ تشکیل بیش از ۴هزار پرونده برای متخلفان در قزوین
علی اکبر کبیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ درباره نرخ مصوب تخم مرغ اظهار کرد: باتوجه به ابلاغ سازمان حمایت از مصرف کننده، قیمت هر کیلو تخم مرغ برای مصرف کننده 14 هزار و 500 تومان و درب مرغداری کیلویی 12 هزار تومان است که شانه‌ای حدود 29 هزار تومان می‌شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه در گذشته قیمت‎ تخم مرغ پایین‌تر و درب مرغداری نه هزار تومان بود، با افزایش قیمت نهاده‌ها مجددا سازمان حمایت در ستاد تنظیم بازار کشور این موضوع را بررسی کردند که تا 12 هزار تومان افزایش یافت.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان با بیان اینکه تولیدکنندگان مکلف به عرضه تخم مرغ با قیمت مصوب هستند، گفت: اگر تولیدکننده یا عرضه‌کننده‌ای تخم مرغ را بیش از نرخ مصوب عرضه کند، تخلف است.

این مقام مسئول در خصوص قیمت کره ابراز کرد: در سطح کشور بحث صادرات کره را داشتیم که منجر به افزایش قیمت شده بود که دولت باتوجه به نیازهای داخلی نیز ممنوعیت صادرات را اعلام کرد و اکنون قیمت کره با همان نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه می‌شود.

کبیری گفت: قیمت مرغ در استان قزوین پایین‌ترین قیمت را نسبت به سایر استان‌ها دارد به طوری که جزو استان‌های دوم و سوم در پایین بودن قیمت مرغ است که اکنون 17 هزار و 800 تومان عرضه می‌شود.

73 هزار و 974 مورد بازرسی از واحد صنفی، صنعتی و شرکت‌های پخش داشتیم

این مقام مسئول ادامه داد: بخش مهمی از افزایش قیمت‌ها متاثر از کل کشور است و مولفه‌های افزایش قیمت ارز و مواد اولیه باعث شده که وضعیت بازار مناسب نباشد، به طوری که اکنون نرخ ارز تا 30 هزار تومان رسیده که در بحث نهاده‌ها و کالاهای اساسی تاثیر خواهد داشت.

وی درخصوص گزارش عملکرد نظارت بر بازار بیان کرد: ما در شش ماهه امسال 73 هزار و 974 مورد بازرسی از واحد صنفی، صنعتی و شرکت‌های پخش داشتیم که چهار هزار و 295 پرونده تخلفاتی تشکیل و جهت صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان عنوان کرد: حدود دوهزار و 15 فقره شکایت مردمی را دریافت کردیم که رسیدگی شده است و عمده شکایت‌های ما در خصوص گران فروشی، کم فروشی و تقلب بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در بازرسی‌های مشترکی که در نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی داشتیم حدود 204 گشت مشترک با دادستانی، تعزیرات حکومتی، علوم پزشکی و سازمان حمل و نقل جاده‌ای داشتیم.

کبیری در پایان گفت: 271 مورد پرونده طی بازدید مشترک در نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی تشکیل شده است؛ تقریبا حدود 51 واحد پلمب شده و حدود 100 مورد اخطار پلمب را به واحدهای رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، مجتمع‌های رفاهی، واحدهای صنفی، نانوایی‌ها و واحدهای مواد غذایی دادیم.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان