۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین طرح حمایت معیشتی مردم ویژه شرایط اضطراری است/ افزایش پایه پولی و ارزش پول ملی به طور جدی دنبال می‌شود
کد خبر: ۳۴۵۱۳۰ نویسنده: لطف الله سیاهکلی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۹ ساعت: ۹:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

طرح حمایت معیشتی مردم ویژه شرایط اضطراری است/ افزایش پایه پولی و ارزش پول ملی به طور جدی دنبال می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: طرح حمایت معیشتی یک طرح اضطراری و فوری برای کمک به خانواده‌ها است که درمورد ارزاق عمومی خود دچار مشکل نشوند.

طرح حمایت معیشتی مردم ویژه شرایط اضطراری است/ افزایش پایه پولی و ارزش پول ملی به طور جدی دنبال می‌شود
لطف الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ درباره طرح حمایت معیشتی مجلس اظهار کرد: طی این طرح 30 هزار میلیارد تومان یارانه برای خانواده‌های کم درآمد در نظر گرفته شده که حدود 60 میلیون جمعیت را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: از این 60 میلیون نفر نیز 20 میلیون نفر خیلی وضعیت مالی پایین‌تری دارند که به آن‌ها یارانه کامل داده می‌شود و 40 میلیون نفر دیگر هم 50 درصد یارانه می‌گیرند و 50 درصد دیگر را هم خود پرداخت کرده و کالاهای اساسی را تهیه می‌کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش دیگر بازنشستگان هستند که خیلی تقاضا داشتند تا به حقوقشان رسیدگی شود و 10 هزار میلیارد تومان هم برای طرح‌های نیمه تمام و عمرانی دیده شده است؛ یعنی درمجموع 50 هزار میلیارد تومان برای این کار پیش بینی شده است.

طرح حمایت از معیشت مردم احتمالا بعد از تعطیلات مجلس تصویب می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین عنوان کرد: قطعا با این روش به خانوارهای کم درآمد کمک می‌کنیم که بتوانند کالاهای اساسی را تهیه کنند و این طرح برای این یک سال دیده شده و برای شرایط اضطراری است تا کشور از این وضعیت عبور پیدا کند.

وی بیان کرد: ممکن است این طرح در آینده تغییر کند ولی فعلا برای این شرایطی که سخت شده و قیمت کالاها افزایش پیدا کرده و خانواده‌های کم درآمد برای خرید کالاهای اساسی مثل گوشت، مرغ، برنج و روغن به سختی افتاده‌اند نیز در نظر گرفته شده است تا بتوانند اموراتشان را با آن بگذرانند.

نماینده مردم قزوین در مجلس ابراز کرد: کلیات این طرح فعلا تصویب شده و به کمیسیون ارسال شده تا با دولت در خصوص تامین منابع روی آن کار کنند که البته پیش بینی‌هایی شده اما باید در دولت تکمیل شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین بیان کرد: طرح حمایت از معیشت مردم احتمالا بعد از تعطیلات مجلس تصویب می‌شود و به سرعت باید انجام شود تا در شش ماهه دوم مردم بهره‌مند شوند.

مجلس عزم جدی برای حل مشکلات مردم دارد

وی با اشاره به رای اعتماد مجلس به وزیر صنعت و معدن و تجارت گفت: کاهش قیمت خودرو و کاهش قیمت لوازم خانگی را برای این وزارتخانه تکلیف کردیم که هر چه زودتر اتفاق بی‌افتد.

نماینده مردم قزوین در مجلس یادآور شد: طرح حمایت معیشتی یک طرح اضطراری و فوری برای کمک به خانواده‌ها است که درمورد ارزاق عمومی خود دچار مشکل نشوند.

این مقام مسئول تاکید کرد: افزایش پایه پولی و ارزش پول ملی بحث‌های مهمی است که مطرح می‌شود و مجلس هم در این خصوص مصمم است؛ مجلس اکنون دو طرح را به فوریت تصویب کرده است که یکی ساخت مسکن انبوه و یکی هم همین طرح کمک به خانواده‌های کم درآمد است.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در پایان گفت: فعلا این دو طرح را در دستور کار قرار دادیم که انقلابی هم عمل شد و انقلابی هم جلو رفته است؛ امیدواریم که مجلس با همین روحیه انقلابی بتواند کارهای دیگری هم انجام دهد تا مردم در این شرایط سخت زندگیشان سخت‌تر نشود.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان